הלם ההווה: כאן 11 ביום שידורים מיוחד במלאת חצי שנה למלחמה

גם במיניאטורה זה מבעית. מתוך הסרט "שש וחצי" (צילום באדיבות כאן 11)
גם במיניאטורה זה מבעית. מתוך הסרט "שש וחצי" (צילום באדיבות כאן 11)

ביום ראשון הבא ימלאו שישה חודשים למחדל הגדול בתולדות המדינה, ובתאגיד השידור הציבורי נערכים ליום שידורים מיוחד שיכלול סרטים תיעודיים יחודיים, משדר חדשות מפוצל מקיבוץ בארי וגבול הצפון, ותכנים מיוחדים ברדיו ובדיגיטל. איך הזמן רץ כשלא נהנים

חצי שנה של הלם מוחלט עברה על הציבור הישראלי, והוא עדיין בעיצומו. ביום ראשון הקרוב (7.4) ימלאו שישה חודשים לרגע הנורא שבו בשעה 06:29 פרצו כוחות הנוח'בה של חמאס את הגבול ויצאו לטבוח באזרחי ישראל כמעט באין מפריע במשך שעות ארוכות, תוך ניצול מקסימלי של מחדלי ממשלת החורבן בשנה שקדמה לו. בתאגיד השידור הציבורי יציינו את התאריך ביום שידורים מיוחד החל משעות הבוקר ועד הלילה, ואולי יחזירו את הדיון במחדלים לסדר היום.

>> עוד הצלחה לכאן 11: "האמת" נמכרה ל-AMC עוד לפני שידורה

במוקד יום השידורים תעמוד הקרנתו של הסרט הדוקומנטרי "שש וחצי", סרט תיעודי ייחודי עם טריילר מצמרר המציג בעזרת מודלים מיניאטוריים ואנימציות עדויות של ניצולים מ-7 זירות שונות שהותקפו ב-7 באוקטובר בעוטף עזה, עדויות המייצרות מארג של השתלשלות האירועים באותה שבת. הסרט ישודר מיד אחרי מהדורת חדשות הערב.

בחטיבת החדשות של כאן 11 יפתחו את המשדר המרכזי של יום השידורים בשעה 14:00 בהגשת שרון וכסלר, עם מגישי כאן חדשות – אורי לוי בניר עוז וליאל קייזר בקריית שמונה. המשדר יעמוד בסימן "חוזרים אל גיבורי המלחמה" – הלוחמים והלוחמות, אנשי כוחות הביטחון והאזרחים שיצאו להילחם בבוקר 7 באוקטובר בניסיון לחלץ נפגעים ולהציל חיי אדם. בשעה 20:00 בערב תשודר מהדורה מיוחדת ומפוצלת של "חדשות הערב" בהגשת מיכל רבינוביץ' מהאולפן בירושלים עם טלי מורנו בבארי ומואב ורדי בצפון.

גם ברדיו ובדיגיטל יציינו את החצי-יארצייט, כשהמשדר המרכזי של "בנימיני וגואטה" ישודר ב-17:00 מכיכר החטופים ומעמדות השידור בצפון ובדרום הארץ. ברשתות החברתיות יעלו תכני סושיאל מיוחדים לסיכום חצי שנה למלחמה, ביניהם גם סרטון חדש של הסדרה המצוינת "דוקותיים" על אמיתי ארגמן – לוחם צה"ל שנפצע קשה בלחימה ואיבד את שתי רגליו. נקווה שלא יהיה גם יום שידורים מיוחד לסיכום שנה של מלחמה.