מחר: הקרב על כיכר דיזנגוף מתחדש מול הפרובוקציה של בן גביר

יוצר הטלוויזיה אבנר ברנהיימר מתעמת עם ישראל זעירא מ"ראש יהודי". ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)
יוצר הטלוויזיה אבנר ברנהיימר מתעמת עם ישראל זעירא מ"ראש יהודי". ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)

סוכן הכאוס איתמר בן גביר יגיע מחר לכיכר דיזנגוף כדי לחולל פרובוקציה של הפרדה מגדרית, ראש העיר פנה למשטרת המחוז בדרישה שתמנע מהשר הממונה עליה להפר את התקנות העירוניות, ותושבי העיר נערכים לתפילה שיוויונית שתתקיים מול ניסיון ההתססה המשיחי על רקע סדקים בין מובילי המחאה לשטח

27 בספטמבר 2023

תל אביב לקראת פיצוץ? בעקבות אירועי יום כיפור הקשים, במהלכם הותקפו תושבי העיר בפרובוקציה מתוכננת היטב של הגרעינים התורניים שהתנחלו בתחומה, נערכים כעת הצדדים לסיבוב נוסף במלחמה נגד ההפרדה במרחב הציבורי ונגד ניסיונן של קבוצות מיסיונריות להשליט את האידיאולוגיה הדתית הקיצונית שלהן על תושבי תל אביב-יפו, בעקבות הודעתו של סוכן הכאוס איתמר בן גביר על כוונתו לערוך תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף ביום חמישי הקרוב.

>> אם כבר הפרדה: להוציא את הגרעינים התורניים מתל אביב
>> ראש משיחי: לרסק את מעוז החילוניות ולכבוש את ישראל הליברלית

תנועות ההתנגדות וארגוני המחאה הכריזו על תפילה ציבורית שוויונית למען הדמוקרטיה שתיערך בכיכר דיזנגוף מחר (חמישי, 18:30), לצד ניסיונו של בן גביר להתסיס את השטח ובמקביל להגעתו. מהמארגנים והמארגנות נמסר: "דווקא בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה, אנו בוחרים להתאחד תחת ערכי השוויון והחופש המחברים בין כולנו. הניסיונות של הקנאים והקיצוניים לא יצליחו לפרק את ישראל. אנו מזמינים את הציבור הרחב מכל הקשת הדתית, נשים וגברים, להט״בים וסטרייטים, להגיע לאירוע למען שלמות הדמוקרטיה ועם ישראל".

אזרח מפרק מחיצת הפרדה. ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)
אזרח מפרק מחיצת הפרדה. ערב יום כיפור בכיכר דיזנגוף (צילום: שאול גרינפלד)

עיריית תל אביב-יפו, שעמדה במוקד המחדל ביום כיפור ולא פעלה לאכוף את האיסור על הפרדה מגדרית בציבור שהיא עצמה קבעה, פנתה כבר אתמול אל משטרת מחוז תל אביב בדרישה שתאכוף את התקנה העירונית ותמנע ניסיונות להציב מחיצות פיזיות בין נשים לגברים במרחב הציבורי. ראש העיר רון חולדאי פנה אל מפקד המחוז ניצב פרץ עמר ודרש כי "אני מבקש לוודא שהאירוע יתקיים ללא אמצעים להפרדה מגדרית בהתאם לנהלים העירוניים. אני מצפה שכוחות המשטרה יאכפו שההנחיות מתקיימות". גורמים במשטרה אמרו בתגובה כי ספק רב אם משטרת המחוז תפעל נגד השר הממונה עליה.

במקביל עוררו חלק ממובילי המחאה סערה קשה בקרב מתנגדי ההפיכה המשטרית, לאחר שחתמו אמש על מכתב משותף להם ולבכירים במשק, ממנו ניתן להבין כי הם מגנים את פעולות המחאה נגד התפילות בהפרדה ביום הכיפורים. "אנחנו מגנים בתוקף כל שימוש באלימות", נכתב במכתב, "לא ננהג באלימות ולא נרים יד איש על אחיו. לא נתפוס את תפקיד המשטרה או בית המשפט גם כשהלב דואב, ובטח לא ביום כיפור". בקרב פעילים רבים נתפסו השורות הנ"ל כקבלת הנראטיב הביביסטי לפיו המוחים ביום כיפור נהגו באלימות פיזית (דבר שלא התרחש, בוודאי שלא בהיקפים משמעותיים).

Image