זה לא עוד בר יין, זה סלון יין. ויש בו ספריית יין

כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)
כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)

ברוכים הבאים למקום שרוצה להיות הבית אריאלה של הין: כריסטוף הוא בר יין (כן, סליחה, סלון) חדש בפאתי שוק לוינסקי - מואר, נעים ועם כיסאות נוחים במיוחד, שרק רוצה שתקנו בקבוק ותשבו עליו בנחת ערב שלם. השתכנענו

9 בינואר 2023

חדי עין – ולמען האמת, גם אלו שאינם – ודאי שמו לב לאינפלציה המופרעת של ברי יין בתל אביב בחצי השנה האחרונה. לא שאנחנו מתלוננים, כן? זה שהאינפלציה מופרעת או לא אומר שהמגמה לא מבורכת, כי מי לא אוהב ברים ומי לא אוהב יין. וחוץ מזה, לא כל ברי היין הם אותו דבר, הכירו למשל את כריסטוף – שבכלל מוגדר על ידי בעליו כסלון יין ונפתח בימים אלה ברחוב השוק, בפאתי שוק לוינסקי. את כריסטוף פתח עמרי ליבוביץ, עורך דין במקצועו שהאירוח ותרבות היין תמיד זרמו בעורקיו, לפחות יותר מאשר דינים וחוזים ופסקות התגברות למינהן. ליבוביץ למד את תחום היין עוד כאשר היה סטודנט למשפטים בירושלים ועבד במהלך לימודיו במסעדת צ'אקרה בה עבד שלוש שנים. שם, אגב, גם זכה ליבוביץ' עצמו לכינוי כריסטוף.

ליבוביץ-כריסטוף המשיך גם לעבודה ביקב פלדשטיין שם למד את רזי המקצוע מקרוב, וגם בחברת ייבוא היינות בורגון קראון שם העמיק את הידע והאהבה שלו למשקה עוד יותר, והדבר המתבקש הבא היה לפתוח מקום משלו שהיה מוקדש לאהבתו הגדולה ביותר – יין ואירוח. ליבוביץ תר אחרי לוקיישן במשך שנה עד שנמצא את המשכן הנוכחי של כריסטוף, ברחוב השוק. עדיף על לשבת במשרד עם עניבה, זה בטוח.

הבית אריאלה של היין? כריסטוף (צילום: אנה דולגינובה)
הבית אריאלה של היין? כריסטוף (צילום: אנה דולגינובה)

המקום שופץ ועוצב בקפידה, ולא נראה כמו בר יין גנרי או אפלולי, אלא כמו סלון של ממש, שזו אכן הייתה כוונת המשורר (טוב, הינן). יש תאורה נעימה, אווירה פמיליארית אך לא מעיקה, כורסאות נוחות לצד כיסאות עץ חמימים, בר פתוח לאורחים וההיילייט האמיתי – ספריית יין בה כל היינות מוצגים, עומדים ומחכים לכם וממנה תוכלו לבחור באיזה בקבוק שתחשקו. המחירים נעים בין 145-280 ש״ח לבקבוק, כאשר מרביתם הגדול של הבקבוקים לא עובר את ה-200 ש"ח. במקום קונים יינות בבקבוק ולא בכוסות (כן, אמרנו ספרייה, אבל לא, אתם לא יכולים להחזיר את הבקבוק למקום אחרי שסיימתם), וזאת מתוך מחשבה שהבקבוק ילווה אתכם באיזי לאורך הערב ולא תצטרכו להטריד את מנוחתכם במחשבה על הכוס הבאה. ואם לא תסיימו אותו? מה הבעיה, קחו אותו הביתה הביתה ותמשיכו לשתות מחר, יש גם תיקי בד במקום למטרה הזו ממש. למי שבכל זאת לא רוצה להתחייב לבקבוק, יש גם שלושה קוטיילים לבחירה במחירים נוחים בהחלט – כולם מבוססים על יין כי בכל זאת, סלון יין: קוקטייל אדוניס שמבוסס על ורמוט, שרי וביטר, ויש גם פורט לבן וסודה או נגרוני קלאסי (28-32 ש"ח).

קחו בקבוק. קחו אותו הביתה גם אם צריך. כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)
קחו בקבוק. קחו אותו הביתה גם אם צריך. כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)

ומה תאכלו? שאלה חשובה. לליבוביץ' היה חשוב לעבוד עם יצרניים מקומיים, לכן על הגבינות אמונה המחלבה הקטנה (כן, זה השם שלה), מחלבה מקיבוץ גבעת חיים השייכת לזוג שלמד את רזי הגבנות בפיימונטה שבאיטליה. כבר אהבנו. מתוצרת המחלבה שלהם תוכלו להזמין פלטת גבינות מפנקת של גבינות נהדרות בהחלט (69 ש"ח), ויש גם גבינות תוצרת חוץ, צלחת נקניקים (72 ש"ח), קרקרי פרמז'ן, פיצוחים וזיתים מהשוק הקרוב (12-18 ש"ח), לחם וחמאה (18 ש"ח), ברוסקטות דג או גבינה בשלה (28-35 ש"ח) וגם ירקות שורש בתנור (58 ש"ח). לקינוח יש ביס מתוק מתחלף ועוגה שמשתנה תדיר גם היא, וכל האוכל מוגש על כלי קרמיקה מהממים מתוצרת היד של ליאור, בת הזוג של עמרי-כריסטוף. ובגלל שבמדובר בסלון (אם שכחתם שמדובר בסלון), במקום צפויים להתארח גם ערבי יין, טעימות והפתעות נוספות, ובסופ"שים מוצע המקום לארוחות פרטיות. לחיי התחלות חדשות, כריסטוף.

כריסטוף, השוק 28, ראשון-חמישי 17:00-00:00, שישי 11:00-16:00