סצנת רוק: לבונטין 7 מציגים סרטי מוזיקה לצד הופעות חיות

דאבל פיצ'ר חדש בלבונטין 7: הקרנה של סרטי דוקו מוזיקליים והופעה חיה

מבחן רורשאך. מתוך פוסטר הסרט "Bising" שיוקרן בערב
מבחן רורשאך. מתוך פוסטר הסרט "Bising" שיוקרן בערב
15 בינואר 2015

נתלי פפיון (26) עזבה את ישראל לטובת בריסל. בבריסל היא עובדת בבית קולנוע קטן בצוות העורך את התוכנייה. במסגרת ביקור מולדת קצר רצתה פפיון להביא משהו קצת אחר לסצנת הקולנוע הישראלית. במה שנראה כשילוב בין שני תחביבים (היא גם יוצרת מיקסים) החליטה פפיון לארגן אירוע המשלב מוזיקה וקולנוע דוקומנטרי על מוזיקה, שיאפשר לצופים הצצה אל מאחורי הקלעים של היצירה. "מדובר בסרטים שכנראה לא יגיעו לפה. אין בארץ קולנוע קטן שמקרין סרטים עצמאיים או קצת אחרים, ולרוב מגיעים הדברים הגדולים", היא אומרת. "אם אני כבר פה, אני יכולה לעשות דברים כאלה. יש לי גישה לסרטים האלה ואני בקשר עם הבימאים וחברות ההפקה".

היוזמה קיבלה את השם Listen to the Static, ובערב הראשון שלה, שיתקיים השבוע, יוקרנו שני סרטים דוקומנטריים העוסקים במוזיקה מזוויות שונות. "הסרט הראשון נוצר מנקודת מבט מקומית ומחוספסת של ברנש אינדונזי, והוא מתעד מקרוב את סצנת הנויז שם. השני נוצר מנקודת מבט צרפתית והוא קונספטואלי יותר, ומשלים את התצלום המרוחק עם רעש מהאיים הרחוקים של מזרח אסיה". לאחר הקרנת הסרטים תופיע להקת Pits, שתארח את עמי שלו (Monotonix, הפרטיזנים) ואת חוה כהן (Aprons). הערב יתקיים בלבונטין 7 – הרחק מסביבה קולנועית מובהקת, בניסיון להשיג את האפקט המבוקש.

כשלמדה בירושלים השתתפה פפיון במועדון הסרט הרוקומנטרי של רדיו הר הצופים, שבמסגרתו הוקרנו סרטים על מוזיקה שלוו בהרצאות. "מבחינתי הפרויקט הזה הוא המשך ישיר של מה שעשינו אז. עושים את זה הרבה באירופה – משלבים כמה מדיומים כמו הקרנות, מוזיקה ומיצגים בערב שהוא לא רק הופעה או סרט".

לסרטים האלה אין בית בישראל? גם לא סינמטקים?

"התוכנייה של הסינמטקים לרוב די שטוחה: יש הצעות מעניינות אבל הרבה פעמים הם מעתיקים מסינמטקים אחרים בעולם. זה שרירותי, ובגלל שאין תקציבים אנחנו מפספסים המון".

סדרת ההקרנות הנוכחית צפויה להיות חד פעמית?

"אני מתכננת לפחות שלושה מפגשים כאלה בביקור הנוכחי שלי, ובכל פעם יוקרנו אותם סרטים עם להקות משתנות. אני מקווה שבכל פעם שבה אגיע לארץ אוכל לארגן את זה. הבעיה היא שכמו בכל מקום, לתרבות אין תקציב. האמנים והבימאים מבינים שזה המצב בישראל וזאת עבודה משותפת, שכוללת הרבה יחסי ציבור. אבל זה חשוב ולדעתי הרבה יותר מרגש ללכת להופעה שיש בה עוד דברים".

אילו תגובות את מקבלת בינתיים?

"ממש משמחות, יש המון אנשים שזה מעניין אותם. אומרים לי: 'לא ידענו שיש קולנוע כזה', וזה חלק מהמטרה. אני לא יודעת לאן זה הולך, אבל זה חלק מהקסם".

Listen to the Static, 18.1, לבונטין 7. 50 ש"ח להקרנה ולהופעה/ 20 ש"ח להופעה בלבד/ 30 ש"ח להקרנה בלבד