מאיר אדוני עושה את נורבגיה – ועוד חדשות קולינריה

מרקי חורף בטייגר לילי, תפריט חדש בדייגו סאן ושבוע אוכל איטלקי - כל מה שצריך לדעת כדי להישאר מעודכנים בסצינה הקולינרית

קפרזה בבית איטלקי. צילום: אנטולי מיכאלו
קפרזה בבית איטלקי. צילום: אנטולי מיכאלו

יער נורבגי

השף מאיר אדוני ממשיך במסורת האירוחים מחו"ל, והפעם בשלושה ימים בהשראה נורבגית. השף אלכסנדר ברג ואדוני ישלבו כוחות בארוחות טעימות Back to Back בת שבע מנות, שתוגש בכתית ותציג חומרי גלם וטעמים מהמטבח הסקנדינבי המאוד טרנדי בעולם. ברג, שמתמחה בחיבורים מורכבים כמו מארחו, יכין למנה ראשונה טרטר סלמון נורבגי עם קרם סלרי ווסאבי, חלמון שליו, ויניגרט שמיר, טפיוקה ואצות. למנה עיקרית הוא יגיש חזה ולב ברווז נורבגי עם פירה ארטישוק ירושלמי, תפוח עץ ובצל כבוש. הקינוח נשמע מסקרן במיוחד: גנאש קרמל, אשחר ים, קציפת יוגורט, קראמבל שוקולד לבן וסירופ וניל. אדוני יכין את שאר המנות (מתאבן, מנת ביניים, מרענן חך ופרה־דיזרט) שיהיו ציוריות לא פחות, כגון ביצה עלומה כתית סטייל – קרם אויסטרים, ריזלינג, סיליקורניה וקוויאר אוסטרה על בריוש חמאת סלמון מעושן. ארוחת הטעימות תתקיים בתאריכים 16־18 בדצמבר (475 ש"ח לאדם). מי שלא יספיק להגיע יוכל להתנחם בתפריט נורבגי שיוגש במזללה עד סוף החודש נוסף לתפריט הרגיל.

כתית

המזללה

שבוע נורבגי בכתית ומזללה. צילום: יח"צ
שבוע נורבגי בכתית ומזללה. צילום: יח"צ

סיר לחץ

בזמן שרוב הסטודנטים בוחרים מוסד אקדמי לפי ההתמחות המעשית שהוא מציע, דווקא סטודנטים לבישול לא זוכים לחוות את העולם האמיתי רגע לפני הסרוויס הראשון. במקרה הטוב הם חווים הלם קרב בפעם הראשונה במסעדה, ובמקרה הרע הם חוזרים ללמוד תקשורת. בית הספר לבישול דן גורמה החליט שאין סיבה לשלוח את תלמידיו לשדה הקרב ללא הכנה מוקדמת והפך בפעם הראשונה את כיתת הלימוד למסעדה זמנית, שבה הם ימששו את הדופק על ידי הכנת והגשת מנות שלמדו במהלך הקורס. על מסעדת Open Table ינצח ראש מגמת הבישול, השף עמיר אילן. במנות שיגישו התלמידים במסעדה: טטאקי חזה מולארד עם סלט ארוגולה ורימונים, סשימי סלמון על קראנץ' שורשים, חזה עוף "סוּפּרים" במילוי אווז מעושן ופטריות, פילה דניס במחבת על ניוקי זיתים ועגבניות מיובשות, פרגית בעשבי תיבול עם ירקות צלויים וטחינה ירוקה, קראמבל תפוחים חם ועוד (85 ש"ח לאדם).

מסעדת Open Table, דן גורמה, נס לגויים 53, 6338238־03, 20.12, 23.12, 3.1 החל מ־19:30

יפני של שבת

רגע לפני שישראל אהרוני לוקח בעלות על המושג ראמן, מסעדות העיר מתעוררות ומציעות את הגרסה שלהן למרק היפני שהפך לסיבה היחידה לצאת מהפוך בחורף. בר האוכל הקוריאני־מקסיקני דייגו סאן מכניס לתפריט החל מהשבוע שלושה מרקי ראמן חדשים שיוגשו בצהרי שבת בלבד: ראמן צמחוני על בסיס ציר ירקות וטופו במיסו (48 ש"ח), ראמן בשר על בסיס ציר עוף ובשר בקר טחון (52 ש"ח) וראמן לבן על בסיס ציר עוף, בשר חזיר מפורק ופורק בלי (56 ש"ח). את המנות פיתח השף עופר ששון (הרברט סמואל, פופינה), ששידך לכל קערת מרק גדולה מגוון תוספות כמו פאק צ'וי, ביצה חצי רכה במשרה סויה, פטריות שיטאקי, דייקון כבוש, אצות נורי ועוד. את הראמן הנבחר תוכלו לשלוח לפירוק והרכבה במטבח על ידי בחירת המרכיבים הרצויים בתפריט שהודפס במיוחד לכבוד האירוע. מלבד טרפת הראמן תוכלו למצוא בתפריט מנות חדשות כגון שרימפבורגר (54 ש"ח), באן דג בטמפורה (42 ש"ח) ראמן בורגר (54 ש"ח), טטאקי שייטל (48 ש"ח) ועוד.

דייגו סאן

כנפי עוף בדייגו סאן. צילום: אנטולי מיכאלו
כנפי עוף בדייגו סאן. צילום: אנטולי מיכאלו

רק מרק

אחרי עשרות גרסאות למרק כתום, מרק עוף של סבתא ומתכון למרק עדשים שקיבלתם מהשכנה הטבעונית, הגיע הזמן לצאת מאזורי הנוחות ולטעום מרקים שלא פשוט להכין בבית. נכון, לשלם יותר מ־50 ש"ח עבור מרק במסעדה מרגיש לפעמים כמו בחירה כלכלית לא נבונה, אבל בשילוב של חומרי גלם נכונים לא צריך יותר מקערה גדולה ומהבילה כדי ליהנות מארוחה איכותית. במסעדת טייגר לילי יוצאים בחגיגת מרקי חורף כמו שהשף יניר גרין וצוות הטבחים התאילנדים שלו יודעים לעשות: מרק תירס סרטנים – גרסה משודרגת למרק התירס הקלאסי עם סרטנים טריים ובצלצלי שאלוט (42 ש"ח), מרק תאילנדי חריף עם עוף קצוץ, צ'ילי חריף, ג'ינג'ר ותמרינדי (42 ש"ח) ומרק דגים עם פפאיה ירוקה – מנה חמצמצה על בסיס דגים טריים וירקות תאילנדיים (64 ש"ח). החגיגה החורפית תצטרף לתפריט המרקים הקבוע שבו תמצאו מרק טום יאם תאילנדי עם פירות ים/טופו/עוף (64 ש"ח), מרק טום סום חמצמץ עם תערובת תבלינים תאיים קלויים (64 ש"ח), מרק קוטייאו עם אטריות אורז רחבות, כדורי עוף תאילנדיים ובתוספת וון טון עוף קריספי (59 ש"ח). מומלץ: בקבוק מים קרים צמוד.

טייגר לילי

מרקי חורף בטייגר לילי. צילום: דניאל לילה
מרקי חורף בטייגר לילי. צילום: דניאל לילה

הפחמימה החמה

עם כל כך הרבה מרקים מסביב שכחנו לרגע שהדבר היחיד שעמו נוכל לעבור את החורף בשלום הוא פחמימות. בדיוק בשביל זה מחלבות גד מפיקים את Eataliano – שבוע אוכל איטלקי. במשך שבוע ימים יגישו 20 בתי קפה ומסעדות איטלקיות ברחבי הארץ ארוחות מלאות (ראשונה, עיקרית, קינוח) ב־99 ש"ח. בתפריט: החשודים המיידים – ניוקי, ריזוטו ופיצה – אבל עם טוויסטים מעניינים. מסעדת גוסטו תגיש ריזוטו סלק עם גבינה כחולה; אוליברי יצבעו את הפסטה בירוק ויגישו אותה עם אספרגוס, תרד וארטישוק; מסעדת פיאצה תטגן כדורי ריזוטו פריכים במילוי תירס ואווז על קרם פלפלים ושמנת חמוצה ובמסעדת אנינה תמצאו קינוחים כמו טירמיסו ומוס שוקולד בטעמים קלאסיים (20־27 בדצמבר).

שבוע האוכל האיטלקי של גד, ברחבי הארץ