חגיגות המארדי גרא, יום האישה ועוד חדשות אוכל טעימות

בינדלה חוגגת 3, טייגר לילי כבר בת 4, ארוחת טאפאסים ב-206 דגים, בראנץ' פורטוגלי בטשרניחובסקי 6 ועוד הרבה חדשות אוכל חמות. פודיס- התפקדו

אמריקה חוגגת עם ג'מבלאיה. צילום: בן יוסטר
אמריקה חוגגת עם ג'מבלאיה. צילום: בן יוסטר

גם השבוע יש אינספור התרחשויות בביצה הקולינרית: חגיגות המארדי גרא מתכוננות לעשות שמח בעיר ולהרים את המורל, יום האישה בפתח, שלל ימי הולדת, ארוחות בוקר חדשות ותפריטים שיוצאים מהמשבצת. כרגיל, רק מלקרוא, אנחנו נעשים רעבים. הנה החדשות החשובות באמת, חדשות האוכל:

גירל פאוור- חגיגות יום האישה

"אישה אישה"

השפיות רימה אולברה (אואזיס), עינב ברמן (נוח), אביבית פריאל (אוזריה), ננה שרייר (ננוצ'קה) ולילך רווה (אסיה) יגישו מנות בהשראת אמניות, סופרות ופעילות חברתיות, שיוגשו עם בירה טובורג מותאמת. ההכנסות יועברו לארגון "סלעית" המסייע לנשים לצאת ממעגל הזנות. 38-49 ש"ח.

רביעי-רביעי (8-15.3)

פרויקט סלעית, ננה שרייר מתגייסת. צילום: אנטולי מיכאלו
פרויקט סלעית, ננה שרייר מתגייסת. צילום: אנטולי מיכאלו

סיורי וויסקי לנשים

מרכז המבקרים של מזקקת מילק אנד האני המקומית מזמין את חובבות האלכוהול לסיור בהדרכת גל לוין, מנהלת מרכז המבקרים, ואביב רוזנברג, המזקקת של מילק אנד האני. הסיור יכלול טעימת של שלושה תזקיקים וכניסה לחדר החביות. כל סבב מוגבל ל־12 נשים בלבד, בתיאום מראש (120 ש"ח).

מילק אנד האני, התחייה 16 תל אביב, רביעי (8.3) 18:00־20:00 ו־20:00־22:00,
6320491־03

ספר משלהן – נשים מבשלות

סדרת הרצאות עם סופרות האוכל של הוצאת לאנצ'בוקס, שידברו על הסיבות לכתיבת ספר בישול, תהליך היצירה ואיך הספר השפיע על חייהן. במשתתפות: הילה אלפרט, מאיה דרין, כרמית אלקיים, מירה איתן ורותם ליברזון. הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי בהרשמה מראש.

התערוכה 3 ביתן 10 (יריד המזרח) נמל תל אביב, שישי (24.3) 10:00־15:00,
221005־072

אישה של אוכל, הילה אלפרט. צילום: איתיאל ציון
אישה של אוכל, הילה אלפרט. צילום: איתיאל ציון

שמרי על הכוס שלך במינה טומיי

רשת המסעדות האסייתית 'מינה טומיי׳ של השף משה בדישי מזמינה את בנות המין החזק להגיע ביום האישה הבינלאומי לאחת ממסעדות מינה טומיי החל מהשעה 18:00 ולהנות מקוקטייל במתנה בהזמנת מנה עיקרית (מהתפריט החדש). נשים יוכלו לבחור בין שני קוקטיילים מושקעים: פריחת הדובדבן או וודקה הדרים קמפרי –  ובנוסף יוכלו לשמור על הכוס שלהן במתנה. ההטבה ניתנת, כמובן, בהשראת הקמפיין "שמרי על הכוס שלך" שנועד להעלאת המודעות לסכנות סם האונס. אהבנו.

מינה טומיי

מינה טומיי. צילום: יח"צ
מינה טומיי. צילום: יח"צ

סיור קולינרי בשוק האיכרים

שיר הלפרן, אשת הקולינריה ומבעלי השוק, תערוך סיור חווייתי להיכרות עם משפחות החקלאים וסיפוריהם, כולל טעימות של תוצרת חקלאית מיוחדת וחומרי הגלם שלא ניתן להשיג במקום אחר. מספר המקומות מוגבל, הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי בהרשמה מראש.

שוק האיכרים, נמל תל אביב, שישי (17.3) 10:00

שיר הלפרן בשוק הנמל. צילום: אייל ורשבסקי
שיר הלפרן בשוק הנמל. צילום: אייל ורשבסקי

קוקטייל חינם לנשים באגאדיר

רשת אגאדיר מציינת את יום האישה ב-8 במרץ ומזמינה את כל הנשים לחגיגות. לציון המאורע הרשת מציעה במשך היום כולו קוקטייל ייחודי ומפנק חינם לכל סועדת, בישיבה במקום.
הקוקטייל יתלווה לתפריט הקוקטיילים מבית היוצר של אגאדיר אשר מציע קוקטיילים קלאסיים ואהובים לצד קוקטיילים מרעננים בשילובים מקוריים.

אגאדיר אמבסי

שמחת המארדי גרא באמריקה

החג הניו אורלינסי הצבעוני מגיע לתל אביב. מתחם "אמריקה" יפעל במתכונת מיוחדת ויציע תפריט ספיישלים של מנות קלאסיות מהעיר כמו ג'מבלאיה –  תבשיל פירות ים, נקניקיות חזיר, אורז, כוסברה ולימון (96 ש"ח), Po boy – בגט במילוי שרימפס מטוגנים עם תבליני קייג'ן, Beignets – סופגניות קטנות בסגנון צרפתי המוגשות לוהטות ועוד. באגף האלכוהול יוגשו קוקטיילים דרומיים קלאסיים וספיישלים משתנים של דקירי (38־42 ש"ח). ברקע ינגן ההרכב Ron and the red beans סווינג של ניו אורלינס משנות ה-20 וה-30 בשילוב מופע סטפס. ההופעה תחל בשעה  21:00.

אמריקה, שלישי (28.2)

אמריקה חוגגת עם ג'מבלאיה. צילום: בן יוסטר
אמריקה חוגגת עם ג'מבלאיה. צילום: בן יוסטר

מארדי גרא גם בפרנץ' 57

בר הקוקטיילים מנצל את המרדי גרא להשקת תפריט חדש של אוכל נשמה ניו אורלינסי. על המיזם חתומים מספר שפים, שכל אחד מהם הרכיב מנה שונה של סול פוד אופייני לאזור עם פרשנות אישית בהשראה צרפתית וקריבית. כך לדוגמה יצר עינב אזגורי (בר א וין) פילה דג קאטפיש מושרה בעירית, שום, קייג'ן ומוסקט מטוגן בבלילת באטרמילק, מוגש על וופל ורוטב חרדל. תומר ניב (המטבח של רמה) הרכיב Jerusalem bagel shrimp po'boy – סנדוויץ' שרימפס צרובים עם בצל מקורמל ורוטב חריף. השפית שיראל ברגר שמתארחת בפרנץ' באופן קבוע בכל יום ראשון עם תפריט טבעוני הרכיבה Pulled Sweet-Potato Po'Boy – סנדוויץ' בטטה לבנה מעושנת מפורקת עם קולסלו, חמוצים ורוטב ברביקיו ביתי (42-64 ש"ח). בגזרת הקוקטיילים יוגשו קוקטיילים דרומיים קלאסיים, הבר יקושט באווירת החגיגות והרכב מוזיקלי ינגן ג'ז.

פרנץ' 57

מארדי גרא בפרנץ 57 . צילום: תומר יפת
מארדי גרא בפרנץ 57 . צילום: תומר יפת

תגידו מזל טוב לטייגר לילי

טייגר לילי התאילנדית חוגגת החודש יום הולדת 4 עם ארבעה ספיישלים חגיגיים שהרכיב השף יניר גרין: יאם פלא מוק – סלט קלאמרי קר עם עגבניות שרי, כוסברה, בצל ירוק ובצל סגול (38 ש"ח), אגרול דגים (42 ש"ח), קונג פאו אננס ושרימפס – שרימפס טמפורה עם אננס, בוטנים וערמוני מים (52 ש"ח) ופלא יאנג – דג דניס על הגריל במילוי קפיר ליים, למון גראס ובצל ירוק (108 ש"ח). בגזרת האלכוהול יוכלו הסועדים ליהנות מיין גוורטצרמינר 2016 של יקב פלטר במחיר מיוחד של 36 ש"ח לכוס ו-130 ש"ח לבקבוק.

טייגר לילי | סניף שרונה

טייגר לילי חוגגת עם יאם פלא מוק. צילום: דניאל לילה
טייגר לילי חוגגת עם יאם פלא מוק. צילום: דניאל לילה

הטעמים של סאוולי

רשת 'ווק ריפבליק' חוברת לשפית שגרירות תאילנד, סוואלי אלדר, להשקת תפריט בהשראת דוכני האוכל בבנגקוק. כחלק מתהליך היצירה חזרה אלדר אל נופי ילדותה ויצרה יחד עם צוות הרשת חמש מנות שמשמרות את האיזון התאילנדי בין חריף למתובל, על בסיס המתכונים המקוריים בשינויים קלים: קא מו פאלו – שוק חזיר מפורק בעישון ארוך בתבלינים תאילנדים, מלפפון וביצה קשה על אורז יסמין מאודה, פאנאג טאלה -שרימפס וקלמרי מוקפצים בחלב קוקוס וקארי עם פלפל אדום וירוק, ליים, בזילקום תאילנדי וצ׳ילי חריף, פאד טאו הוו – טופו מטוגן וחצילים מוקפצים עם ירקות, שעועית שחורה וצ׳ילי חריף ולאב טוד – דפי אגרול מגולגלים ומטוגנים במילוי טופו וירקות עם סלט סום טאם תאילנדי (12-49 ש"ח). התפריט יוגש במהלך החודשים מרץ ואפריל בכל סניפי הרשת.

ווק ריפבליק | סניף אברבאנל

סוואלי אדלר בווק ריפבליק. צילום: שי בן אפריים
סוואלי אדלר בווק ריפבליק. צילום: שי בן אפריים

בראנץ' פורטוגלי בטשרניחובסקי 6

אייל מרמלשטיין, השף של הביסטרו התל אביבי טשרניחובסקי 6 עורך מתיחת פנים לתפריט הבראנץ' ומחזק את הנוכחות הפורטוגלית במנות כמו פאו דה צ'וריס – תבשיל צ'וריסו עגבניות פיקנטי עם  ביצי עין ולחם קלוי (48 ש"ח), בקלאו א-ברש – דג בקלאו עם ביצים מקושקשות, בצל וצ'יפס (49 ש"ח), ביטוק – נתחי סטייק עם ביצי עין, תפוח אדמה, רוטב ציר בקר ויין אדום (68 ש"ח) ועוד. השיא מגיע במנה ששמה פרנסיזיניה, שמורכבת משכבות לחם קלוי וביניהן מוצרלה, צ'דר, צ'וריסו, שינקן ושייטל, כשמעל הכל מונחת ביצת עין ברוטב פרנסיזיניה (72 ש"ח). אם נשאר מקום אפשר להזמין מרשימת הפטישקוש, מנות קטנות ומשתנות כמו שפרוטים על גבינת לאבנה, שמן זית וזרעי עגבניה או סרדינים טריים בכבישה עדינה ועוד (8-22 ש"ח). כל המנות מוגשות עם לחם שיפון דגנים, מיץ או שתיה חמה לבחירה, ואפשר לתגבר אותן בקוקטיילים של בוקר (33 ש"ח).

טשרניחובסקי 6

תכירו- פרנסיזניה, טשרניחובסקי 6. צילום:ערן לוי
תכירו- פרנסיזניה, טשרניחובסקי 6. צילום:ערן לוי

יום הולדת לבינדלה

מסעדת בינדלה האיטלקית מציינת 3 שנים לפתיחה בשבוע חגיגות יין. לכבוד המאורע מציעה משפחת בינדלה (שהמסעדה בבעלותה) 50 אחוז הנחה על כל יינות המותג Bindella בכוס או בבקבוק. בנוסף, הרכיב השף יורם ניצן מנת ספיישל של מינוט סטייק – פרוסות סינטה צרובות, טרטר פטריות, קולי עגבניות ואיולי כמהין (62 ש"ח).

בינדלה, רביעי-שלישי (1-7.3)

בינדלה, יורם ניצן. צילום: יהב יעקב
בינדלה, יורם ניצן. צילום: יהב יעקב

206 דגים פותחים שולחן

מסעדת הדגים ופירות הים הוותיקה והשף איציק הראל משיקים שני תפריטים חדשים: עסקית שף ערב וארוחת טאפאס זוגית. תפריט השף כולל מנה ראשונה לבחירה מבין מרק דגים ופירות ים, עלה פסטה טרייה ופטריות בר, סלט וייטנאמי וסקאלופ ועוד; עיקרית לבחירה מתוך סלמון מאודה עם מיסו אדום וירקות שורש, ריזוטו פירות ים בציר סרטנים ועוד; וכמובן גם קינוח. מחיר לאדם 159 ש"ח. בימי שני בערב תוגש ארוחת טאפאס זוגית הכוללת 6 מנות טאפאס כגון טונה עטופה בוואקמה וסלט סלק בווינגרט שבור, רביולי פתוח עם פירות ים, קרם כרישה ופרמזן ועוד, 2 כוסות יין הבית וקינוח. מחיר: 206.

206 דגים

ארוחת טאפסים ב- 206. צילום: אפיק גבאי
ארוחת טאפסים ב- 206. צילום: אפיק גבאי

איטליה בלחם יין

ביסטרו לחם יין ביהוד משיק ארוחת ערב זוגית בסגנון איטלקי הכולל מנת אנטיפסטי, סלט, מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. בין המנות שיוגשו: ארטישוק מטוגן עם איולי נענע וגרידת לימון, מדליוני פילה בקר על פפרדלה תוצרת בית ביין אדום, פילה מוסר ים על פולנטה עם ארטישוק ברוטב יין לבן ועוד. את ההשראה ליצירת התפריט שאב השף דימה רוכברג מכפר קטן בדרום איטליה, שם למד את סודות המטבח האיטלקי. התפריט מוצע בימים ראשון-חמישי מהשעה 18.00 עד סגירת המסעדה. מחיר: 200 ש"ח לאדם כולל בקבוק מים מוגזים Ferrarelleי750 מ"ל, או 220 ש"ח לאדם כולל שתי כוסות יין אדום Terra di seta Tuscan.

לחם יין

לחם יין, מדליוני פילה בקר על פסטה הום מייד. צילום: בועז לביא
לחם יין, מדליוני פילה בקר על פסטה הום מייד. צילום: בועז לביא

West Side מתחדשת

מסעדת הגורמה הכשרה West Side במלון רויאל ביץ' תל-אביב משיקה תפריט חדש ובו מנות שונות: סיגר דגים, עגבניות מגורדות, 'לאבנה' עמבה ועלים טריים (65 ש"ח), שקדי עגל, כרוב ממולא ריזוטו מח עצם, בייבי שומר צלוי וקרמל עגבניות וצ'יפוטלה (78 ש"ח), פילה בקר על מצע פירה כמהין, מח עצם ובצלי פנינה מזוגגים ברוטב בורדולייז (160 ש"ח), ניוקי פטריות וערמונים, ציר פורצ'יני וכמהין, תרד וחלמון קונפי (85 ש"ח) ועוד. את התפריט החדש מתגברת השף קונדיטורית ענת אלון שהצטרפה למטבח לאחר שעבדה בלא מעט מהמסעדות מהמובילות בישראל וביניהן קיטשן מרקט, יפו תל אביב, רפאל וקוואטרו. בתפריט הקינוחים החדש שיצרה מככבים "פטריות אחרי הגשם" – מוס שוקולד אפוי, ספונג' פיסטוק, פירות יער טריים, פטיסייר פיסטוק, סורבה שוקולד, גלידת פיסטוק וסוכריות קופצות (62 ש"ח), "זמן קפה" – עוגת שוקולד ולרונה חמה, קרם קפוצ'ינו, גאנש קפה, סורבה חלבה, אבקת טחינה ורוטב אנגלז, אייריש קרים (54 ש"ח) ועוד.

West Side

מה שמחכה לכם ב-west side. צילום: אנטולי מיכאלו
מה שמחכה לכם ב-west side. צילום: אנטולי מיכאלו