מדריך השווקים הגדול של תל אביב: שוק התקווה

בסיסי, זול ונטול תיירים ומניירות - שוק התקווה מספק ירקות ופירות, אוכל ואווירה בלי לבלבל את המוח. כל ההמלצות והטיפים לשיטוט בשוק התקווה

דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

לשוק התקווה לא באים בשביל למצוא מיקרו בזיליקום ושמן כמהין אלא את הבייסיק: תבלינים, בשר (כשר בלבד), ירקות ופירות. פעם הוא היה צפוף ומלוכלך ככל השווקים אך שיפוץ שנערך בשוק לפני עשור הפך אותו למרווח, נוח למעבר, מוצל ובר ניקוי. לא תמצאו פה שלטים מעל הדוכנים כי העירייה גובה על כך כסף ובתקווה נוקטים בחסכנות ובדיסקרטיות. סגנון המכירה פחות צבעוני וצעקני משוק הכרמל והאווירה עניינית, קורקטית ומסחרית. זו כנראה גם הסיבה שמביאה לקוחות מכל גוש דן שרוצים לקנות בנוחות יחסית ובמחירים סבירים וללכת הביתה, בלי להידחק עם תיירים ובליינים. מי שזקוק לעזרה ימצא פה מלווים עם עגלת קניות, שמסייעים תמורת תשר. עם זאת, הטרנד של שווקים כמקומות בילוי לא פסח לגמרי על שוק התקווה, אולי בגלל בית הספר למשחק של יורם לוינשטיין שנמצא לא רחוק ומשגר לסמטאות ולדוכנים סטודנטים רעבים. נושא הדגל הוא הסאלוף ובניו, שקבלת השבת שנערכת בו מוצלחת כל כך עד שהקונספט הועתק לסניף שנפתח לא מזמן בשוק לוינסקי.

סאלוף (צילום: אנטולי מיכאלו)
סאלוף (צילום: אנטולי מיכאלו)

אל תחזרו הביתה בלי

חמוצים, עמבה, ג'יבן וסלטים מתוצרת בית אצל מעדני אמיגה (נוריאל 8, 6883689־03); תבלינים, רטבים, פיצוחים ופירות יבשים אצל תבלינים נעמה (מבשר 4, 6880888־03); קפה טחון בקפה מזרחי (אצ"ל 24, 7051687־03); קבב ערבי במשקל באטליז סלומי וחזי (נוריאל 4, 6879052־03); תוקי – סוג של קרקר גדול ועגול, לחם בוכרי וסמבוסק במאפייה הבוכרית (חנוך 52); קובה מכל המינים והסוגים במסעדת חביב.

אמיגה בשוק התקווה (צילום: אנטולי מיכאלו)
אמיגה בשוק התקווה (צילום: אנטולי מיכאלו)

מה אוכלים כשמתעייפים?

בוסי, המסעדה התימנית של משפחתו של הסופר דודו בוסי, המציעה סלטים, צ'יפס משובח, לאפות רכות, שיפודים ובמיוחד פאלש פילה על הגריל; מסעדת שמש, שיפודייה עם רקורד של יותר מ־50 שנה וקבב מזרחי טעים אש; מסעדת בועז (האצ"ל 47, 6873136־03) שמתמחה במרקים תימניים, מרק עוף משובח, חילבה וסחוג מתוצרת בית.

דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

שמש (צילום: אנטולי מיכאלו)
שמש (צילום: אנטולי מיכאלו)

מתי באים

בימים שני ורביעי, אז מקבלים סחורה לתחילת השבוע ולקראת הסופ"ש. בראשון מרבית הדוכנים סגורים, אך במקומם מתמקמות מאמות עם שלל טקסטיל ופיצ'פקס יד שנייה. בחמישי ושישי דחוס וחנוק.

סלומי (צילום: אנטולי מיכאלו)
סלומי (צילום: אנטולי מיכאלו)

איך מגיעים

קו 16

מפת הסיור