לישון בהונג קונג

אנשי עסקים, תרמילאים, זוגות ומשפחות עם ילדים, לכולם מציעה הונג קונג אפשרויות לינה מגוונות

גראנד הייאט (צילום: טיים אאוט)
גראנד הייאט (צילום: טיים אאוט)

ייתכן שאתם כבר יודעים שהמלונות בהונג קונג הם יקרים להחריד. בסטנדרטים של המזרח הרחוק הונג קונג נחשבת לעיר יקרה מאוד, אבל החדשות הטובות הן שהמצב משתנה לטובה. במשך שנים בקושי היו קיימים בהונג קונג מלונות בדרגת מחיר בינונית. אך כיום מספרם נמצא במגמת עלייה. מרבית המלונות העיקריים נמצאים באזורים הבאים: סנטרל, Wan Chai, Causeway Bay, Tsim Sha Tsui – כולם במרכז העניינים. מלונות הממוקמים מחוץ לאזורים העיקריים כגון: Western, North Point ומצפון לקאולון מציעים סטנדרטים דומים למלונות במרכז במחירים נמוכים יותר. הונג קונג היא עיר קטנה בעלת תחבורה ציבורית זולה ונוחה (או שאטלים בחינם או במחירים מוזלים), כך שאי הנוחות המזערית שנגרמת כתוצאה מהריחוק ממרכז העיר שווה את החיסכון במחיר. עונת השיא היא בין שלהי הסתיו עד חג המולד וראש השנה הסינית. בחודשי האביב ובחודשי הקיץ הלחים המחירים נמוכים באופן משמעותי, ויכולים להגיע ל-50 אחוז מהמחיר הרשמי.

אחרי המלונות ברמת הביניים יש את הגסט האוסים. אלה מרוכזים בעיקר ב-CauswayBay וב-Tsim Sha Tsui. תרמילאים שוהים ב-Chungking Mansions שנמצא ב-Nathan Road. בבניינים הצפופים הללו פועלים עשרות גסט האוסים, חלקם טובים וחלקם בסיסיים מאוד, אך כולם מציעים מיקום מצוין בעשירית המחיר שמציעים המלונות היוקרתיים יותר. הגסט האוסים הגרועים ביותר מציעים תנאים ירודים, או גרוע מכך, אבטחה ירודה, כך שיש לבדוק את המקום לפני שמחליטים להישאר ומתחילים להתמקח על המחיר (בדרך כלל ככל שמתחייבים לשהות ארוכה יותר כך יורד המחיר ללילה). אפשר למצוא גסטהאוסים נוספים בהמשך Nathan Road, לכיוון גו'רדן ו-Yau Ma Tei.

אכסניות הנוער הן אלטרנטיבה טובה. אלה לא נמצאות במיקומים הטובים ביותר, אך לעתים קרובות הן ממוקמות בסביבה יפה מאוד בתוך הפארקים הנרחבים המקיפים את העיר. כדי לשהות באכסניה עליכם להיות חברים ב-YHA, אפשר לרכוש כרטיסי חברות ממשרדי YHA בישראל (טלפון 02-6558400) או במשרד הראשי בהונג קונג (כתובת Room 225-226, Block 19, Shep Kip Mei Estate, Sham Shui Po, Kowloon, טלפון 2788 1638). אפשר להזמין חדר דרך האינטרנט, באתר איגוד אכסניות הנוער של הונג קונג (www.yha.org.hk).

Grand Hyatt

מלון הדגל של Hyatt International הוא הטוב ביותר בהונג קונג. הלובי מעוצב בסגנון אר-דקו מפואר ואילו החדרים מינימליסטיים אך עם זאת מפוארים להפליא ומכולם נשקף נוף לנמל. במלון נמצאת הבריכה הגדולה בהונג קונג ושתיים מהמסעדות הטובות ביותר בעיר: One Harbour Road, המגישה אוכל קנטונזי נפלא ו-Grissini, המגישה אוכל איטלקי משובח. כמו כן מומלץ לטעום מבופה אחר הצהריים ומבופה הקינוחים ב-Tiffin Lounge.

כתובת: 1 Harbour Road, Wan Chai

אתר: http://hongkong.grand.hyatt.com/en/hotel/home.html

מחיר: יקר מאוד

The Intercontinental

האינטרקונטיננטל נמצא ממש על החוף ב-sim Sha Tsui, ולכן הלאונג', מרבית המסעדות ו-514 החדרים נהנים מנוף הנשקף לנמל (כל היתר משקיפים על הבריכה ודֶק השיזוף היפים). שירותי העסקים של האינטרקונטיננטל הם מהטובים בהונג קונג. בנוסף לכך אפשר ליהנות משלל המתקנים המפנקים שיש למלון להציע: ה I-Spa המשובח, בריכת שחייה ושלוש בריכות ספא המשקיפות אל הנמל. החדרים מרווחים, מפוארים מאובזרים בחדרי אמבטיה ענקיים. מבחינה קולינרית המלון מציע את המסעדות הטובות ביותר, Yü . וסניף של רשת המסעדות הבינלאומית היוקרתית של אלן דוקאס, Spoon, פנינה אמיתית.

כתובת: 18 Salisbury Road

אתר: http://www.intercontinental.com/hotels/gb/en/hong-kong/

מחיר: יקר מאוד

The Peninsula

מלון זה, היהלום שבכתר בענף המלונות מדרג 5 כוכבים בהונג קונג הוא יעד לכשעצמו, ואין זה מפתיע כי בני מלוכה (כמו גם שועי עולם) מרחבי העולם בוחרים לשהות בו. החדרים מרווחים, בעלי עיצוב מערבי עשיר בשילוב ריהוט ומוטיבים אוריינטליים קלאסיים, אך כוללים גם את כל האביזרים המודרניים הנדרשים (אינטרנט מהיר, פקס, נגני סי.די). אפשר לצאת לסיור בהליקופטר בעיר משני מנחתי המסוקים שעל גג המלון, או לחלופין, לנסוע באחת מ-13 מכוניות הרולס רויס שעומדות לרשות האורחים. גם אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם לשהות במלון, מומלץ לפחות לסעוד באחת משמונה המסעדות או הברים של המלון בהם המסעדה הצרפתית Gaddi's ., המסעדה הקנטונזית Spring Moon, ו-Felix בר-מסעדה בעיצובו של פיליפ סטארק.

כתובת: Salisbury Road

אתר: http://www.grandluxuryhotels.com/hotel/peninsula-hong-kong

מחיר: יקר מאוד 

Island Shangri-La

המלון הגבוה ביותר בהונג קונג הוא גם אחד המפוארים ביותר. הדבר ניכר בכל, החל ביצירות האמנות והנברשות התלויות בלובי וכלה ב-565 החדרים, שהם הגדולים ביותר בעיר ומהם נשקף נוף מרהיב. חובבי קניות ייהנו מהשהות במלון – המלון נמצא בתוך הקניון היוקרתי Pacific Place. המסעדות ובתי הקפה הם מהטובים בעיר ובהם בית הקפה TOO והמסעדה הצרפתית עטורת הפרסים Petrus . שממנה נשקף נוף אל הנמל.

כתובת: Pacific Place, 88 Queensway, Admiralty

אתר: http://www.shangri-la.com/shangrila/city/hongkong/

מחיר: יקר

איילנד שנגרילה (צילום: טיים אאוט)
איילנד שנגרילה (צילום: טיים אאוט)

The Excelsior

זהו המלון הגדול ביותר באי הונג קונג. המלון מלא תמיד באנשי עסקים, תיירים וצוותי אוויר, שאוהבים את המלון בשל מיקומו בלב ה-Causeway Bay התוסס, המאפשר גישה ישירה לאזור הקניות. החדרים הם קצת בסגנון שנות השבעים, אך הם נוחים ומרווחים. הדיקנס בר הוא פאב ספורט תוסס, וה-ToTT's Asian Grill & Bar הוא מקום מוצלח כדי לחטוף ארוחה קלה.

כתובת: 281 Gloucester Road, Causeway Bay

אתר: https://www.mandarinoriental.com/excelsior/

מחיר: בינוני

Kowloon Hotel

אם נוחיות ותקשורת הן העיק מבחינתכם, המלון ההיי-טקי הזה הוא בדיוק בשבילכם. החדרים קטנים יחסית אבל נוחים למדי. המלון נמצא בלב אזור הבידור והקניות של Tsim Sha Tsui מאחורי מלון פנינסולה המפורסם, והוא גם שייך לאותה קבוצת מלונות ולכן השירות בו מוקפד מאוד. כמו כן נהנים אורחי המלון מהאפשרות לסעוד במסעדות של הפנינסולה.

כתובת: 19 Nathan Road

מחיר: בינוני

Garden View International House

בהתחשב במיקומו המרכזי, באזור המגורים היוקרתי Mid Levels, קרוב ל-SoHo, לפארק ולגנים הבוטניים, מדובר במחיר מציאה. בונוס נוסף הוא הבריכה החיצונית, המחיה נפשות בקיץ החם. החדרים די קטנים ובסיסיים (אף שלפחות יש בהם מקרר קטן), אבל אם אתם מתכוונים לטייל כל היום ורק לישון במלון, זה לא יפריע לכם כל כך. אם תקציבכם מאפשר, רצוי לשלם מעט יותר עבור חדר בעל נוף לנמל. למלון אין הרבה מה להציע בתחום הקולינרי, אך יש מסעדות מצוינות רבות במרחק הליכה ממנו. כל כמה דקות יוצא מהמלון מיניבוס לסנטרל.

כתובת: 1 MacDonnell Road, Mid-Levels

אתר: http://www.ywcathegardenviewhotelhongkong.com/

מחיר: זול

Salisbury YMCA

ייתכן שהמחיר נראה לכם יקר בשביל YMCA אבל למעשה לא מדובר באכסניה, אלא במלון לכל דבר. החל בחדרים המעוצבים והמצוידים ועד לשירות המוקפד. אך מה שהופך את המלון למציאה של ממש הוא המיקום ליד המלון מספר אחת של הונג קונג, הפנינסולה. אפשר ליהנות כאן מאותו נוף של הנמל בחמישית המחיר (בהחלט שווה לשלם קצת יותר עבור חדר בקומה הגבוהה המספק נוף לנמל).

כתובת: 41 Salisbury Road

אתר: http://www.ymca-hotels.com/hongkong/ymcasalisbury/

מחיר: זול