מה אכלנו השבוע: משלוחי האוכל ששימחו אותנו השבוע

מסעדת טקסס ברביקיו. צילום: יולי גורדינסקי
מסעדת טקסס ברביקיו. צילום: יולי גורדינסקי

במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל בטן. הבשר שירגש כל קרניבר, הפיצה החלומית, השיפודים היוקרתיים, הכריך מויאטנאם והסביח. למה מה צריך עוד?

1. אריכא סביח

סביח תמיד בא בטוב, כל עוד הוא בא. וכשהוא בא כל הדרך מירושלים לתל אביב כדי למלא את בטניכם חציל דק? למה לא למה לא. ברוך הבא סביח. "אריכא", אחד מהסביחים היותר אהובים בבירה, נחת במהלך הקיץ האחרון ברחוב הרצל, ואורז פיתות עבות וטעימות עם רכיבים טריים, טחינה סמיכה, חריף מצוין ופיתה שסוגרת את הפינה הכי חשובה של השבוע – הרעב של ראשון בצהריים. כיאה לסביח, אין הרבה אופציות מעבר לחציל-ביצה-בפיתה. כן, אתם יכולים לקחת גם בצלחת, אבל בתכלס בתכלס, חכו עד שתשמעו על מנת "טבעון".

הנה אני בא, גרסת הפיתה. אריכא. צילום: מתן שרון
הנה אני בא, גרסת הפיתה. אריכא. צילום: מתן שרון

מנה מומלצת? אז כן, באופן מפתיע זו לא מנת הסביח! כלומר, זה כן סביח בגרסה טיפה אחרת: מנת "טבעון" (28 ש"ח) שלוקחת את כל הדברים הטובים בסביח, מוציאה את הביצה ומוסיפה במקומה פטריות פורטבלו מוקפצות בשמן זית איכותי, והם ירושלמים, אז אתם יודעים שזה באמת שמן זית איכותי. עם כל הכבוד לביצה ששמה את ה-ב' בסביח, הפטריות המוקפצות מקפיצות את המנה.
יש אופציה לטבעונים? כאילו, אתם יכולים להוציא את הביצה מהסביח, אבל למה שתוותרו על להזמין את הטבעון המושלם?
איך מזמינים? בוולט או בתןביס

2. באן-מי 13

זה לא פשוט להפתיע אותנו עם כריך. בכל זאת, אכלנו לא מעט כאלה בימינו. אבל מדי פעם מגיע מארז בשר-בתוך-לחם שגורם לנו לפרפרים בבטן. כאילו, בקטע טוב, לא כי זה מרגיש כמו לאכול פרפרים. בכל אופן, הספוט הקטן "באן-מי 13" שנפתח לפני כמה חודשים בשוק לוינסקי עושה לנו את הפרפרים האלה עם כריך באן מי ויאטנמי יפהפה שמרגיש כמו ביס מהחלומות. הוא מרענן, הוא ממלא, הוא יפהפה ועכשיו הוא גם בוולט, אז אפשר להביא אחד עד הבית מבלי לזוז (או להזמין שני חצאים שונים, ולטעום כמה שיותר).

כריך פרפרים בבטן. *הבהרה: אין בכריך פרפרים. צילום: מתוך עמוד הוולט של באן-מי
כריך פרפרים בבטן. *הבהרה: אין בכריך פרפרים. צילום: מתוך עמוד הוולט של באן-מי

מנה מומלצת? כמעט ואין הבדל משמעותי בין העוף לבקר, אז תצאו מנצחים כך או כך, אבל אם כבר, תתפנקו פיסות הבקר הטעימות האלה, שהולכות מצוין עם טעם הפטה.
יש אופציה לטבעונים? לא רק שיש באן-מי טופו יפהפה (את הפטה בקר מחליפים בפטה שקדים), גם נתקלנו באנשים שאומרים שזה הכריך הטעים מהשלושה. אנחנו לא מתווכחים (כי מילאנו את הפה בבאן-מי).
איך מזמינים? כרגע רק בוולט

3. שיפודי דלידה

קשה להצביע על יותר מדי מקומות שבאמת מספקים פיתה על האש ברמה שמתעלה על שיפודיה פשוטה. ברור, גם פיתה פרגית בינונית היא מנה מצוינת, אבל עם כל שידרוגי הפיתות שקיבלנו בעשור האחרון, דווקא העל-האש הפשוט קצת הוזנח. ואז הגיעה דלידה. זה לא שהמסעדה מלוינסקי מתחכמת יותר מדי עם הפיתה שלהם – הרכיב הכי חריג הוא סלסת עמבה – אבל רמת הגימור שיצר השף חמודי אבולעפיה לפיתה שלו הופכת את המשלוח לפיתה שמרגישה יוקרתית בהרבה מהסטנדרט, למרות שברמת המחירים, אפשר אפילו להחשיב אותה כזולה (לפחות ביחס למחירי הפיתות המשוגעים כיום). והטעם? מבקר אוכל הרחוב שלנו חשב שזו מנת VFM נהדרת, אבל המנה שהוא באמת התלהב ממנה קצת יקרה יותר, ושווה בטירוף. והיא תהיה המנה המומלצת שלנו.

כמה שנים לא אכלתם סטייק בפיתה? זה עומד להשתנות. שיפודיית דלידה. צילום: יונתן בן חיים
כמה שנים לא אכלתם סטייק בפיתה? זה עומד להשתנות. שיפודיית דלידה. צילום: יונתן בן חיים

מנה מומלצת? אנטריקוט בפיתה (52 ש"ח)  היא מנה קסומה – צמד חתיכות סטייק אנטריקות (ולא, לא דקיק ברמת מינוט סטייק) מעורסלות בתוך פיתה עם סלסת עמבה (אל תוותרו עליה), סלט ירקות, טחינה ופטרוזיליה. כמה פשוט, ככה טעים, יא בה יה..
יש אופציה לטבעונים? קבב רידיפיין בפיתה (48 ש"ח). יש גם עראיס כרובית, אבל הוא צמחוני בלבד (36 ש"ח).
איך מזמינים? משלוחה, תןביס או וולט.

4. פיצה לילה

מאז פרצה לחיינו בראשית 2018, פיצה לילה התמקמה בקלילות בפסגת כל רשימות הפיצה שלנו.נכון, לפעמים יש לה תחרות יותר מראויה, אבל לה טיגרה לא עושים משלוחי לפני 17:00, אז אנחנו מרגישים חופשיים להגיד שלילה היא הפיצה הכי טובה שאפשר להזמין בשעות הצהריים – בצק פריך וחלומי עם בועות שחורות יפהפיות, גבינות ותוספות באיכות של מעדנייה איטלקית ובסוף כל זה – ביס פשוט חלומי בכל סוג פיצה שתבחרו, ובהחלט יש כמה אופציות מיוחדות לבחור מהן. אבל אנחנו? אנחנו נלך על הקלאסית.

פיצה לילה. צילום: אינסטגרם
פיצה לילה. צילום: אינסטגרם

מנה מומלצת? במקום גם המרגריטה טעימה לאללה, אפשר להזמין הכל. אבל בתכלס, קשה לעמוד בפני הפיצה פפרוני (78 ש"ח), עם רוטב עגבניות, פלפל חריף, מוצרלה ושפע פרמז'ן. זה מגיע חם והגבינה השמנונית מבעבעת, ביס שהוא חגיגה בפה. לצידה תוכלו לקחת סלט קיסר (46 ש"ח), מהטובים בעיר.
יש אופציה לטבעונים? את כל הפיצת ניתן לקבל עם תוספת מוצרלה קשיו טבעונית, כך שאפשר לטבען כל פיצה שלא כוללת בשר.
איך מזמינים? בוולט

5. טקסס ברביקיו

לא תמיד בא לנו כריך עם בשר, המבורגר או פיתה. ובימים כאלה, כשכל מה שבא לנו זה פשוט מפגש בלתי אמצעי עם משהו שעשה מווווו מתישהו, אנחנו פונים לטקסס BBQ. אז מה יש להם שם? המקום בנוי סביב המעשנת שלו, שמוציאה שלל סוגי בשרים באווירה אמריקאית בדיוק כמו שהשם דורש: הבשרים הבסיסיים כאן הם בריסקט, אסאדו וסלמון שמזמינים לפי משקל, עוף (מרבע ועד שלם), נקניקיות וכנפיים – שבהחלט אפשר ורצוי להזמין בערימה מיועדת לחלוקה. חוץ מזה, יש גם מנת צ'יקן אנד וואפל מושחתת למדי (עם רוטב סרירצ'ה מייפל מעולה) וגם גרסאות כריכים לכל המנות האלו (טוב, חוץ מהכנפיים). והמבורגרים. התוספות כאן הן די סמליות (גם מבחינת גודל) ובכל זאת תוכלו להזמין צ'יפס, קולסלאו (טוב מאוד). כל מנה ומנה כאן גם מגיעה עם קופסת חמוצים זעירה אבל טובה במפתיע.

מסעדת טקסס ברביקיו. צילום: יולי גורדינסקי
מסעדת טקסס ברביקיו. צילום: יולי גורדינסקי

מנה מומלצת? תראו, ההמבורגרים והכריכים פה הם להיט וכדאי לנסות אותם ולו בגלל העובדה שחלקם מגיעים עם דף קטשופ (כן, זה קטשופ שמגיע בפורמט שמזכיר סלייס גבינה אמריקאית דקיק במיוחד). אבל אנחנו פונים לטקסס BBQ כשמה שמתחשק לנו זו ערימה של בשר בלי שום תיווך נוסף. אז תקשיבו לנו ותקשיבו לנו טוב: 200 גרם בריסקט (64 ש"ח) ונקניקיית בקר מעושנת עם חרדל וואסבי (32 ש"ח, ולחרדל הזה יש יותר קיק משהייתם מצפים) ואתם מפוצצים לגמרי. ואם תחליטו שאתם הולכים לאכול את זה עם הידיים, אנחנו ממש לא נשפוט אתכם.
יש אופציה לטבעונים? תראו, בגדול – אין ספק שזה לא מקום לטבעונים וגם אין לו שום יומרות בעניין, הרי בשר זו כל המהות פה. אבל יש בהחלט המבורגר טבעוני (שטרם ניסינו) מביונד מיט מעושן (66 ש"ח), מה שנשמע מסקרן בהחלט, וחוץ מזה, הירקות מהמעשנת זאת מנה פצצה (מומלצת בחום גם למי שבא לכאן בשביל הבשר). הגרסה הגדולה שלה (44 ש"ח, 28 ש"ח לגרסה הקטנה) בתוספת צ'יפס (12 ש"ח) יכולה להרכיב ארוחת צהריים קלילה, ראויה ומעושנת בפני עצמה.
איך מזמינים? משלוחה, וולט ותן ביס.

ואם כל זה לא בא לי?

אז אין מה להילחץ – יש לנו רשימת המשלוחים הכי טובים בעיר בדיוק עבור רגעי חירום שכאלה. מהר, כנסו לפני שהבטן תקרקר.