תרבות עכשיו: 21 המלצות שיצילו לכן את החיים השבוע

מתוך "האחיות הטובות", סטודיו לילך פנינה ליבנה (צילום: טל מיכאל הרינג)
מתוך "האחיות הטובות", סטודיו לילך פנינה ליבנה (צילום: טל מיכאל הרינג)

חמודות, ה-FOMO שלכן חזר: כל ההופעות, התערוכות, אירועי התרבות השווים והמסיבות הלוהטות שקורות מתחת לאף שלכם בתל אביב. סמנו שלא תפסידו

כבר שנה שלא ישבנו באולם קולנוע, עשינו סבב גלריות, יצאנו לבכורה או התפרקנו במסיבה. והתגעגענו לזה, מאוד. בשבועות האחרונים עולם התרבות חוזר לעמוד על רגליו, אז הכנו (בהתרגשות!) מגוון המלצות לסופ"ש הקרוב ולשבוע שבעקבותיו (למי שלא מספיק.ה). אם זה תרבות, אם זה קורה בעיר ואם זה חשוב, מעניין או עשוי להיות הדבר הגדול הבא – אתן תקראו על זה כאן. הדירוג על פי סדר לא מחייב – או שהוא כן מחייב? לכו תדעו.

1. בת שבע חוזרת: Summer Show \ אלה רוטשילד
אחרי פגרה ארוכה מאוד באדיבות הקורונה, להקת המחול בת שבע חוזרת להופיע על הבמה עם בכורה עולמית ליצירתה החדשה של אלה רוטשילד. היצירה נוצרה במיוחד עבור רקדני הלהקה, והינה חלק מפסטיבל מארט הבינלאומי לתרבות שיתקיים במרכז סוזן דלל (הופעות בשלישי עד חמישי, פרטים וכרטיסים כאן) 

2. הסטארית שלנו: נגה ארז בבארבי
רגע לפני שהקריירה שלה בחו"ל לוקחת אותה מכאן, אולי אחת ההזדמנויות האחרונות שלכם לראות מקרוב את נגה ארז בשלוש הופעות שיתקיימו בבארבי בשבת, ראשון ושני. כרטיסים כבר אין, אבל אם תרחרחו ברשתות אולי תצליחו להתקמבן ברגע האחרון. בשלישי תופיע שם יסמין מועלם האדירה וגם היא סולד אאוט. עוד פרטים באתר הבארבי.

אנחנו היינו לטובתה לפני שזה היה מיינסטרים. נגה ארז ב-2015 (סטיילינג: outside society. צילום: יולי גורודינסקי)
אנחנו היינו לטובתה לפני שזה היה מיינסטרים. נגה ארז ב-2015 (סטיילינג: outside society. צילום: יולי גורודינסקי)

3. מאסט סי תערוכה: מִנְחָה – ארם גרשוני
בגלריה עינגע תפתח ביום חמישי (20:00) תערוכת ציורי השמן של הצייר ארם גרשוני. התערוכה תציג את ציוריו של האמן מהשנה האחרונה; ביניהם דימויים שנלקחו מאביזרים מבית אמו, הציירת ביאנקה גרשוני ז"ל ודיוקנה הנוגע ללב של האמנית ענבר הורקני ז"ל שנפטרה בפברואר האחרון. התערוכה תוצג עד ה-26.06.

מתוך "מנחה", תערוכת היחיד של ארם גרשוני
מתוך "מנחה", תערוכת היחיד של ארם גרשוני

4. פלורנטין אקשן: קולנוע קנדה חוזר
הקולנוע העצמאי האהוב של פלורנטין שרד את הקורונה וחוזר להקרין לנו סרטים מעולים; במהלך הסופ"ש הקרוב יוקרנו "רטטוי" האגדי, מערבון הנודלס הלוהט "טמפופו" (כן, זה ז'אנר קולנועי) והקלאסיקה "ווילי וונקה ומפעל השוקולד" (בגירסה המוקדמת עם ג'ין ווילדר כמובן). שתי הקרנות ביום, מחמישי עד שבת, כרטיסים אפשר לקנות כאן.

5. פרפורמנס סיטי: גלריה לילך פנינה ליבנה – הפתיחה 
בצעד מרגש וראשוני, ייפתח מוסד האמנות הראשון לאמנות פרפורמנס בארץ (!) של האמנית והרקדנית לילך פנינה לבנה. החלל יכיל גלריה, בית ספר לאמנות הפרפורמנס והוצאה לאור של מגזין בינלאומי. הגלריה תפתח בערב פרפורמטיבי מיוחד עם התערוכה "האחיות הטובות", שצפוי להתפתח למסיבה שבה מטשטשים הגבולות בין קהל ואמנים. חמישי, 19:30, עוד פרטים כאן.

פרפורמנס לתוך הלילה. לילך פנינה ליבנה במוסד החדש (צילום: טל מיכאל הרינג)
פרפורמנס לתוך הלילה. לילך פנינה ליבנה במוסד החדש (צילום: טל מיכאל הרינג)

6. טכנו טכנו טכנו: פסטיבל פאקוטק בגגרין
כבר הרחבנו כאן על ההפקה המאסיבית הזו של אחד הליינים הוותיקים והאהובים בסצינה. אז מה צפוי לכם? ובכן, שלוש רחבות בפנים ובחוץ, וידיאו ארט, הופעה חיה של הרכב קאלט מהניינטיז וסט בהפתעה של מור אליאן, הישראלית-ברלינאית המועדפת על אנשי הברגהיין. מתחילים בחצות. כרטיסים פה.

7. איתות מבלומפילד: גלריה התחייה – הפתיחה
קמות לתחייה עם גלריה חדשה בפאתי יפו. גלריה התחייה – מרחב לאמנות ולחשיבה ביקורתית וחלל עצמאי ללא מטרות רווח, תפתח את שעריה לראשונה בחמישי הקרוב (20:30). התערוכה הראשונה שתוצג בחלל היא תערוכת מחווה לאמן האמריקאי הפרוע סול לוויט, לכבודה הופקו שבעה ציורי קיר בהתאם להנחיות שהותיר אחריו (התערוכה תוצג עד ה-13.5). רחוב התחייה 14, יחידה 109 (כניסה ב׳ קומה 1), חינם.

8. אלקטרוני לייב: נדב דגון בבארבי
המופע המשוגע של נדב דגון – אדם אחד והמון תופים ומכונות מרים את הקהל באוויר בשידור חי – חוזר אל הבארבי להופעת 360 שבה הקהל מקיף את הבמה ומייצר הופעת-מסיבה מלאת אנרגיה וקסם שבטי. שישי, 20:30, 120 שקלים. כך זה נראה בשנה שעברה:

9. שקר אלקטריק מציגים: אירוע יום לאנשי לילה
נרקיס טפלר וחבורתה ישתלטו בשישי בצהריים החל מ-14:00 על החצר הצומחת והיפה של הפיי (אחד העם 54). ינגנו שם טפלר, כמובן, וגם שמות לוהטים ועולים כגון ביטפוט וקיד-קוקו. כתבנו על זה מוקדם יותר השבוע, אתם לא עוקבים? כמו כן צפויה תצוגת אופנה אלטרנטיבית. לכרטיסים

10. לא רק למיטיבי לכת: פרמיירה לענבל 
להקת המחול ענבל בבכורה לעבודה לכת, של הכוריאוגרף מור שני. היצירה נוצרה, איך לא, בזמני הקורונה, בהשראת העיר הריקה מתנועה ואיבוד הכיוון של המהלכים בה. זוהי היצירה השלישית בטרילוגיה "שלוש הצעות להתמודדות עם הזמן" שיצר שני עבור הלהקה. חמישי ב-20:30, שישי ב-14:00, כרטיסים כאן.

"לכת" של להקת המחול ענבל (צילום: אפרת מזור)
"לכת" של להקת המחול ענבל (צילום: אפרת מזור)

11. אלטרנטיבי בהרצל: בלי שמות ובלי כותרות
החלל האלטרנטיבי חלל בסטודיו שנפתח במרץ האחרון, יציג את התערוכה השנייה במשכנו של האמן בוגר בצלאל, עירד לביא. החלל החדש והמסקרן מציג אמנים ואמניות בתחילת הדרך, ותערוכות ללא כותרות, קונספט או טקסט. החלל ממוקם למעשה בתוך הסטודיו של האמן יובל שאול, ומנוהל בשיתוף פעולה עם קבוצת אמנים צעירים. חמישי ב-20:00, הרצל 142 קומה 2, חינם. התערוכה תוצג עד ה-15.5

12. פסטיבל אפוס: תרבות בקולנוע וקולנוע בתרבות
אפוס, הפסטיבל הבינ״ל לסרטי אמנות ותרבות (בשיתוף הסינמטק), שמספק לנו סרטים מעולים מדי שנה, חוזר אל אולמות העיר החל משבת הקרובה ולמשך שבוע. הפסטיבל ייפתח עם הסרט התיעודי של הבי.בי.סי על האמנית מרינה אברמוביץ׳, ויכלול סרטים בתחומי האדריכלות, צילום, אמנות, מחול, מוזיקה, המילה הכתובה ותאטרון. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים

13. אלמסן הרכבת: הפתיחה (וזואי פולנסקי)
בצהריי יום שישי, תשיק את עצמה אלמסן : הרכבת, חלל תצוגה מתחלף למכירת יצירות אמנות (הרכבת 4), והשלוחה של גלריה אלמסן היפואית. שני החללים עובדים במקביל במטרה להזין אחד את השני, ולחשוף אותנו לאמנות מקומית. זואי פולנסקי הנהדרת תנגן מוזיקה חיה. 

14. מסיבת מוצ"ש: Hive על הגג 
ה-Hive התחיל לרחוש רגע לפני הקורונה ובשבת הקרובה הוא יתמקד באחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים פה בעיר: לחגוג על הגג. הלוקיישן מושלם: רוטשילד 33, לא רחוק מאלנבי, והשעה מושלמת גם היא: 19:00. כרטיסים יעלו לכם 50 ש"ח, ואפשר לרכוש אותם ממש כאן.

15. סטודיו ג'לאדה: פסיכדליה בסמטת בית הבד 
מלבד חנות פרינטים, עיצוב, ואיור נפלאה, סטודיו ג׳לאדה מתפקד גם כחלל לתערוכות. הפעם הסטודיו יארח את האמן עמית נאמני בתערוכת יחיד, בה יציג אסופות של סקצ׳בוקים, רישומי מסע וק׳ולאז׳ים. העבודות של נאמני נעות בין טכניקות ידניות לדיגטליות, ובהשראת מסעותיו בעולם, מוסיקה ופסיכדליה. הפתיחה ב-20:00, סמטת בית הבד 3, חינם. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gelada (@gelada)

16. הכי אינטימי: טוטמו באוזן בר
טוטמו, היא רותם אור הנפלאה, חוזרת להופיע באוזן בר ב-20:00 לאחר שנה של הפסקה. מדובר בהופעה חד-פעמית, אינטימית, "רק היא ואתם והשירים", עם אורחת מיוחדת: קר טננבאום על הכינור. לרכישת כרטיסים. 

17. פסיכותרפיה בגלריה: NightWalking בסמטה 
מכון אלפרד לאמנות ותרבות, יקיים שיח גלריה בתערוכה המוצגת בו, אותו יובילו קבוצת פסיכותרפיסטים. הרעיון הוא לנסות ולקיים שיח שחורג מעבר לקונספט שיח האמן-אוצר, ולאפשר לקהל להעלות אסוציאציות. והפעם: תערוכה זוגית של האמניות עדי ארגוב ושני סאסי, המציגה את תהליך העבודה המשותף של השתיים לאורך השנה האחרונה. ב-20:30, גלריה אלפרד, סמטת אהרון שלוש 5, חינם

18. יאללההההה: רייב לא סודי בארט קלאב
לאחר תקופה ארוכה שבה לא התאפשר לחגוג, בארט קלאב יחגגו בין חמישי לשישי החל מחצות את העובדה שהעניין מותר ואף רצוי. ינגנו שם: KAPITAN, PHARAOH, BIAS TEES, QUEEN A ו-Vj VAJJ. כיוון בכלל לא רע לפתוח אתו את הסופ"ש. לכרטיסים

19. על החתום: שיח גלריה וסיור בתערוכה
לאורך השנים האחרונות האמנית בתיה שני שלחה מעטפות מיוחדות פרי עמלה לכתובות (חלקן אמיתיות, וחלקן לא) ברחבי העולם, מעטפות המשלבות רקמה, תפירה וקולאז׳ים. חלק מן המעטפות הוחזרו אליה ואותן אספה בקפידה, לכדי תערוכת היחיד הראשונה שלה שמוצגת כעת בסטודיו. בשישי הקרוב (11:00) יתקיים שיח גלריה פתוח יחד עם שני ואוצרת התערוכה, יערה קידר. סטודיו בתיה שני, הפלך 6, חינם בהרשמה מראש.

מתוך התערוכה "על החתום" (צילום: גיא יחיאלי)
מתוך התערוכה "על החתום" (צילום: גיא יחיאלי)

20. צאו אל הקולנוע: מחווה לסרטי גודאר
כבר המון זמן שאנחנו מחפשות את הסרטים של גודאר עם תרגום לעברית ולא מצאנו, אז לכבוד יום הולדתו ה-90 והחל משבת זו יוקרנו בסינמטק לאורך חודש מאי מיטב סרטיו הראשונים. ולמי שאין כוח לצאת מהבית (לא הספיקה לכם שנה של קורונה?), הסרטים יהיו זמינים לצפייה גם ב- VOD של הסינמטק מסוף חודש מאי. והנה לינק לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים כמו שאתם אוהבים.

21. תומר הימן ומיסטר גאגא: הקרנה מקוונת 
התחלנו עם בת שבע ולכן נסיים: למי שרוצה להישאר בבית, הסרט מיסטר גאגא, שעוקב אחרי חייו ופועלו של אוהד נהרין (הלוא הוא אבי הגאגא) יוקרן באופן מקוון. לאחריו תתקיים שיחה עם במאי הסרט תומר הימן. עוד לא צפית ? זה הזמן. פרטים נוספים בקליק