מה מזמינים היום: רק התעוררתם לשבוע חדש, בייגל יעשה לכם טוב

גאווה יהודית. בייגל Deli. צילום: מתוך עמוד הוולט של נולה
גאווה יהודית. בייגל Deli. צילום: מתוך עמוד הוולט של נולה

כל יהודי טוב (או סתם כל מי שרעב) כבר יודע שבייגל זו ארוחת הבוהוריים המושלמת. וכל יהודי ממש טוב יודע שכשמוסיפים לזה בייקון אפילו אלוהים לא יכול להתנגד לביס. וכשהבייגל עם הבייקון - והחביתה והצ'דר - מגיע מבייקרי אמריקאי מצטיין, זו תחילתה של מלחמת דת בבטן שלכם

את בקרי יום ראשון אנחנו אוהבים לפתוח לאט ובסבלנות. עם כל הכבוד לעולם הלוחץ, העולם יכול לחכות. יש לנו בטן רעבה לספק, אחרת כל השבוע נהרס. ובין אם דילגתם על ארוחת הבוקר או לא, הפיתרון לכל קשיי פתיחת השבוע נמצא בין חצאי חישוק בצקי עם מורשת יהודית (כשרה או לא, את זה כבר אתם תחליטו) – הבייגל. באמריקה שמעבר לים הוא כבר הפך לשם נרדף ליהודים (היי, סוף סוף שם נרדף מחמיא!), ומי אנחנו שנמנע מכם להתחבר למסורת?

בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן
בייגל סלמון בנולה בייקרי. צילום: שרית גופן

והדרך הכי טובה להרגיש כמו יהודי טוב מבלי לקיים אף מצווה היא דרך הבייקרי האמריקאי נולה, שמציע שורת בייגלים כמיטב ההלכה, ממולאים במגוון אופציות כשרות יותר וכשרות פחות. יש, כמובן, קלאסיקות כמו בייגל סלמון מעושן או בייגל שמנת, אם ממש בא לכם להרגיש ניו יורק. אבל בתכלס, אם כבר בייגל, תרגישו חופשיים להתפרע עם אופציות כמו בייגל בייקון וביצת עין, בייגל Deli (החתיך שנמצא בראש הכתבה) או המנה המומלצת שלנו, בייגל BEC. מה זה בדיוק? תגלו כמה שורות למטה. אה, ואם כבר מזמינים מנולה, אל תעזו לוותר על איזה קינוח מתוק מתוק מתוק (כי אמריקה). זה אולי טיפה יקר ביחס לגודל המנה, אבל לא ביחס לטעם.

ויש גם קינוחים אללה איסטור. נולה. צילום: אנטולי מיכאלו
ויש גם קינוחים אללה איסטור. נולה. צילום: אנטולי מיכאלו

מנה מומלצת? בייגל BEC (56 ש"ח), שאמנם יושב בצד היקר של הסקאלה – כמו רוב המנות של נולה – אבל חיי אלוהים, זה טעים. בייגל דחוס כמיטב המסורת היהודית, עם מילוי של בייקון, חביתה וגבינת צ'דר מותכת. ערבוב בין אומאמי, קאנצ'י ובייגל שסופג את כל האושר שבעולם.
יש אופציה לטבעונים? בוודאי, למרות שיש להודות – הם די בסיסיים. תוכלו להזמין בייגל אבוקדו (עם נבטי אלפלפא, 39 ש"ח) או בייגל PBJ (חמאת בוטנים וריבה, 20 ש"ח) שיגרום לכם להרגיש כמו ילדים אמריקאים טובים.
איך מזמינים? בוולט 
ואם לא בא לי? אל דאגה, לא חייבים משהו קליל אם לא רוצים, כי רק לפני כמה ימים המלצנו לכם על בשר כל כך טעים עד שאפשר לאכול אותו בלי שום תוספת. ואם גם זה לא מספיק, תמיד יש את רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב כדי לכסות אתכם.