מה מזמינים היום: הו קרפ, זה הרבה יותר טעים ממה שציפינו

ברטון. צילום: מתוך אינסטגרם
ברטון. צילום: מתוך אינסטגרם

לקח לנו זמן להתרגל לעובדה שקרפ יכול להגיע גם כארוחה מלוחה נהדרת ולא רק מידיו של ילד בן 15 מיואש בקניון עם יותר מדי נוטלה. אבל מרגע שהבנו את פלא הקרפ, גם אנחנו הפכנו לצרפתים. או לה לה מסייה קרפ, וולוו קושה אבק מואה סה סוור?

את מה שתיירים ומהגרים צרפתים עשו לחופי תל אביבי עוד נצטרך לבחון בעתיד בראי ההיסטוריה, אבל חייבים להודות שאנחנו התחלנו. זה הישראלים שהתריסו קודם, ועשינו זאת דווקא דרך אחד מאבני היסוד של התרבות הצרפתית – האוכל. אם לפני כמה שנים צרפתי היה מבקש בישראל להתפנק על קרפ כהלכה, המקום המרכזי שהוא יכל להשיג את המנה זה בקניון עצוב מילד אבוד. אני מדמיין איזה פייר מגיע לדוכן בעזריאלי, מקבל את הקרפ שלו, מתחיל לצחוק באופן צרפתי ("הו! הו! הו!"), ואז פורץ בבכי עז. ובצדק. הגרסה המתוקה, המצועצעת והכל כך ילדותית שלנו לקרפ היתה עלבון לכל מה שהמטבח הצרפת מייצג. אבל זה השתנה.

זה לא שבברטון קרפרי עושים קרפים כמו מאמא לואיז, אבל הם לפחות לוקחים ברצינות את המשימה, ומצליחים להוציא מהמנה הצרפתית טעמים, מרקמים וחוויות שטרם נטעמו במחוזותינו עד שהם צצו. הקרפים המצוינים שלהם, עשויים בעבודת יד מקמח כוסמת, מתמלאים בכל טוב, ולא נשארים רק באזורי הדלי נוטלה וסוכריות קופצות. ולמרות שגם לברטון יש קרפים מתוקים לא רעים, הכוכב הוא המלוח – קרפים מלאי טעם על בסיס גבינות, נקניקים ותוספות מקוריות כמו תפוחי אדמה, תרד, ארטישוקים וירקות נוספים. ואין תענוג קליל ומדויק כמו לנעוץ שיניים בקרפ עסיסי ולגלות ארוחה טעימה בתוכו.

אוהבים את האוכל שלנו מקופל. ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ
אוהבים את האוכל שלנו מקופל. ברטון. צילום: מתוך האתר של ברטון/ יח"צ

מנה מומלצת? הקרפ גראטן (48 ש"ח), המצאה נפלאה שמצליחה להכניס רעננות למנה מבלי לשכוח שאוכל צריך להשביע. קרפ על בסיס קרם פרש, גבינת אמנטל, תפוחי אדמה, שום קונפי ובצל ירוק. ביס חי וגבינתי ומתקתק ופחממתי כאחד, מה עוד צריך בחיים?
יש אופציה לטבעונים? אפילו כמה. יש את הקלאסי טבעוני (48 ש"ח), שמבוסס על גבינה טבעונית, תרד, זיתים וירקות נוספים, או קרפ בטטה (48 ש"ח), אבל אנחנו ממליצים על מנת הארטישוק א-לה רומנה (50 ש"ח) על בסיס גבינה טבעונית, ארטישוק, עגבניות מיובשות ועוד.
איך מזמינים? בוולט, משלוחה או תןביס. כדאי להזמין מהסניף הקרוב לביתכם – אבן גבירול או פלורנטין.
ואם לא בא לי? אל חשש, תמיד יש לנו משהו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב. לכל בעיה, יש פיתרון.