החנויות הקטנות של פלורנטין: מצאנו את המקום הכי מתוק בשכונה

כמו ילד בחנות ממתק- אה, לא משנה. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק
כמו ילד בחנות ממתק- אה, לא משנה. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק

העסקים הקטנים של פלורנטין לא דומים לשום דבר אחר - באופי, באנשים וברוח השכונה. והפעם: חנות לממתקים מיובאים, וגם חתיכת דונאט ממזר. "יש לנו את הדונאטס הכי טעים שיש, ואני פריק של דאנקן דונאטס בחו"ל. זה פשוט לא רואה את זה ממטר"

בתל אביב יש המון שכונות, אבל אף אחת לא טעונה כמו פלורנטין – הלכלוכית מדרום העיר, השכונה שגם תמיד בעניינים וגם תמיד טיפה הז-בין, המקום שאנחנו אוהבים עד מות ולא יכולים לסבול יותר מעשר דקות בתוכו. ובין כל הקסם וטפטופי המזגן פועלים גם עסקים קטנים, רובם עצמאיים, שמספקים שירותים חשובים יותר ופחות לתושבי השכונה. אלו הסיפרים שלהם, והאנשים שלהם.

עוד עסקים פלורנטינאים:
>> המקום בו השם אולי גנרי, אבל הסחורה היא הכל
>> המקום בו הסטלנים והכלבים מרגישים בבית
>> המקום בו כורכים ספרים וזיכרונות טיס

טסה פלוס

כתובת: לוינסקי 31
עם מי דיברנו? עם גיא סלמן, אחראי תפעול
ממתי העסק: הסניף הזה צעיר, קיים שלושה חודשים.

מה אתם מוכרים כאן?
חטיפים וממתקים מיובאים, מכל הסוגים, אבל חשוב לנו גם להגיד שיש לנו גם את הבייקרי שלנו. 

מתוק לו מתוק לו. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק
מתוק לו מתוק לו. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק

למה דווקא פלורנטין?
חיפשנו מקום שיתאים לוייב שלנו, נורא חדש, נורא רענן. פעם בשבוע אנחנו מחדשים את המוצרים בחנות, זה כל הזמן מתחדש וזה המקום שהכי מתאים לחזון שלנו. 

ומה החזון הזה?
להשתדל לעשות שמח. החנות ורודה ושמחה, ואנחנו רוצים שתמיד תהיה פה חוויית קנייה. שיהיה כיף להיכנס לחנות.

אתם נתקלים בבקשות מיוחדות?
אנחנו תמיד מעודדים את הלקוח לבוא ולבקש דברים. יש דברים בחנות שקיימים רק כי לקוחות ביקשו, נגיד המלפפון החמוץ היה טרנד מטורף לפני כמה חודשים. אבל יש דברים שאנחנו לא מצליחים ולא רלוונטיים לנו. 

איך אומרים? אמריקה. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק
איך אומרים? אמריקה. טסה פלוס. צילום: לירון רודיק

אתם לא בדיוק עסק קטן. מה הופך את הסניף הזה למיוחד?
זה יותר סניף בוטיק. חוויית קנייה שכוללת הכל בתוכה. כשיש לי חוויית קנייה מדהימה, אבל בסוף אני משלם הרבה כסף, אני אהנה אבל יש גם סיכוי שאני אהיה גם קצת מבואס על המחיר ולא אחזור. אנחנו גם היבואנים של רוב המוצרים פה, בגלל זה אנחנו יכולים לגשר על הפערים ולתת מחיר אטרקטיבי, כי אני לא גובה עוד מהלקוח. זה שאני יבואן של זה, אני נשאר על אחוז רווח מסוים ובגלל זה הלקוח מרוויח וגם אני. 

עוד עסקים פלורנטינאים:
>> המקום בו אורי גלר קעקע כפית מתכופפת
>> המקום בו מתארגנים על ירוק. וגם על פרחי דבש

כשאתה מסתכל עכשיו על עליית המחירים בארץ, זה לא עושה קצת רצון גם להעלות?
אני יודע שמאד קשה, מהמון המון בחינות, כל ההובלה והבירוקרטיה והרגולציה. מאד קשה. אני יודע שיש כאן כוח קנייה מאד גדול, זאת אומרת אם אני קונה מספק או יצרן, אני קונה את זה במסות – ולכן אני יודע לקנות את הדברים הנכונים במחיר הנכון. זה משפיע עלינו כמו על כולם, אבל אני יודע להגיד שאם יש מוצר שאני מאד רוצה אבל לא מסוגל לקנות אותו במחיר הנכון, ואז אני גם לא מסוגל לספק ללקוח במחיר הנכון, אני פשוט לא אביא אותו. אם יש מוצר שהוא הכי טוב שיש, אבל אני לא אצליח להביא אותו במחיר שהוא אטרקטיבי ונכון, אני לא אביא אותו.

תיזהר דנקן, מי שלא תהיה. טסה. צילום: יעקב בלומנטל
תיזהר דנקן, מי שלא תהיה. טסה. צילום: יעקב בלומנטל

מה המוצר שאתה הכי אוהב פה?
את הדונאטס. יש לנו את הדונאטס הכי טעים שיש ואני פריק של דאנקן דונאטס בחו"ל וזה פשוט לא רואה את זה ממטר. הדונאטס הכי טוב שיש. גם הדונאטס עולה רק 11 ש"ח, אפילו בוולט. לא העלינו מחירים. אני רוצה שתבוא, אני רוצה שתהנה ויותר חשוב – אני רוצה שתחזור אליי.