מה מזמינים היום: חשבתם שאין דרך לשדרג חומוס? כדאי שתחשבו שוב

אחת המנות הטובות בעיר. הפאתה של אל קלחה (צילום: קרינה גנץ)
אחת המנות הטובות בעיר. הפאתה של אל קלחה (צילום: קרינה גנץ)

אם לא אכלתם פאתה, או אם אתם לא יודעים מה זה פאתה, או אם חייכם היו נטולי פאתה עד כה - פשוט תזמינו את הפאתה של אל קלחה. בלי ויכוחים בבקשה, כי מצפה לכם מנה שתשנה כל מה שחשבתם על חומוס ירדני, ועל חומוס בכלל

25 בפברואר 2024

לפעמים, כמו חצי מעם ישראל, אנחנו אוהבים להיות חצופים ולספק דיעה לא פופולרית, אבל נשבעים ששקלנו את האמירה הבאה בכובד ראש: החומוס של אל קלחה יותר טוב מאבו חסן. מיתולוגיה בצד, אנחנו מתעסקים במה שנמצא בקצה של הפיתה. ועל הפיתה של השף אחמד ח'טב (הידוע בתור זיזו) נמצא חומוס קרמי חלומי עם טעם שמעקצץ בקצה של הלשון עד הניגוב הבא. מתנה לבטן, חיבוק לנפש. אבל עם כל הכבוד לחומוס האיכותי שמגיש זיזו, מנת הדגל של המקום היא הפאתה – גרגירים רכים וחמימים משולבים ביוגורט, בשר שייטל, צנוברים, פיסות פיתה ומוצף בסמנה (חמאה מזוקקת. מנה מופלאה שבאמת ששווה את משקלה בזהב.

רוצים לשמוע מיד ראשונה? זה מה שהיה למבקר אוכל הרחוב שלנו להגיד בפעם הראשונה שטעם ממעדן האלים הזה: "באופן אולי מפתיע, מדובר במנה קלילה יותר מחומוס, גם אם ממלאת לא פחות (ובהחלט ליותר זמן). הטעם מעט חמצמץ יותר, בחסות היוגורט, ומתמלא בעושר טעמים שהופך כל ביס למגוון. הסמנה מעשיר את הכל בריח נפלא, וחתיכות השייטל מוסיפות בעיטה בשרית שמפוצצת את הטעמים בפה כמו זיקוקים קטנים של עסיסיות".

רחוקה מלהיות חומוסיה יפואית סטנדרטית. אל קלחה (צילום: קרינה גנץ)
רחוקה מלהיות חומוסיה יפואית סטנדרטית. אל קלחה (צילום: קרינה גנץ)

מנה מומלצת? ברור, מה לא קראתם? אל תעזו לפספס את החלום שהוא פאתה.
יש אופציה לטבעונים? ברור, זו בכל זאת חומוסיה. יש פאתה צמחונית ופאתה טבעונית (45 ש"ח), וגם איך קוראים לזה? אה, כן – חומוס.
איך מזמינים? בוולט, משלוחה או תןביס
ואם לא בא לי? אם אתם בכלל בקטע של כיוון אחר, אנחנו ממש עפים על כריך עוף מטוגן שעושה רעש לשכנים מרוב שהוא פריך.