מה ראינו בלילה: 7 סדרות וסרטים שהחזיקו אותנו ערים השבוע

מתוך הפתיח המחניק של "ניתוק" (צילום מסך: אפל טי.וי פלוס)
מתוך הפתיח המחניק של "ניתוק" (צילום מסך: אפל טי.וי פלוס)

הפינאלה המטורף של "ניתוק", הפתיחה המעולה של "סוסים איטיים" וההפתעה המתוקה של ריצ'רד לינקלייטר - עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם אותו, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו את הזמן: כל מה שראינו וחיבבנו השבוע (ודבר אחד שממש לא)

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות הליליות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי.

1. ניתוק

כשכתבנו בפברואר על הפרקים הראשונים של "ניתוק" זה כבר היה באוויר, אבל אחרי פרק הסיום ששודר השבוע אפשר לקבוע ללא חשש שמדובר באחת מהסדרות המעולות והמיוחדות של השנה, מהמעטות שהשאירו אותנו צווחים וצורחים בסיום העונה ומתחננים לעונה נוספת. הופעה פשוט מושלמת של אדם סקוט בתפקיד הראשי, ג'ון טורטורו עם אחת מתצוגות המשחק הגדולות בתולדות הטלוויזיה ועלילה סוריאליסטית, משונה ואניגמטית שאיכשהו מהדהדת בעוצמה את עולמנו – הנה סדרה שממש היה שווה להפסיד שעות שינה בשבילה.

2. אטלנטה

גם השבוע התעופף לנו המוח בסדרה המבריקה והמאתגרת של דונלד גלובר, ואם אתם לא עוקבים אחריה בסיוע הריקאפ המצוין של מתן שרון באתר "הספוילר" – אין לנו איך לעזור לכם. אה, רגע, בעצם יש לנו: לכו לקרוא את הריקאפים המצוינים של מתן שרון באתר "הספוילר" ותגלו שאתם נהנים מ"אטלנטה" אפילו יותר.

3. סוסים איטיים

מזמן לא ראינו דרמת ריגול כה טובה ומקורית. "סוסים איטיים" עוסקת במדור מיוחד של סוכנות הריגול הבריטית MI5 אליו מגיעים סוכנים שפישלו וסרחו כדי לסיים את ימיהם בסוכנות בעבודה בירוקרטית מתישה. גארי אולדמן בתפקיד הראשי מגלם סוכן מזדקן ומריר שמגיע למחלקה רק כדי לסבך את עצמו ואת חבריו הריג'קטים בפרשיית טרור שמחזירה אותם לעניינים בעל כורחם (ובעיקר בעל כורחם של הממונים עליהם). התוצאה היא מותחן אפקטיבי שהוא גם קומדיה אפקטיבית , וזה הרי שילוב שקשה לעמוד בפניו.

4. אפולו 1/2 10: הרפתקה בעידן החלל 

מתוך הביקורת של יעל שוב על סרטו המקסים של ריצ'רד לינקלייטר לנטפליקס: "בפנטזיה של לינקלייטר סוכנים של נאס"א – שהתרשמו מאוד מעבודות המדעים שכתב לבית הספר – גייסו אותו להציל את תכנית החלל. מתברר שרכב הנחיתה הירחי נבנה בטעות בקנה מידה קטן מכדי להתאים לאסטרונאוטים הבוגרים, ולכן הוחלט לשלוח לירח את סטאן בן העשר, כדי שיבדוק את השטח עבור ניל ארמסטרונג, שיגיע לשם כמה ימים אחריו בטיסת אפולו 11. הרעיון המקסים הזה פותח את סרטו החדש של לינקלייטר, והוא מעלה חיוך דווקא משום שהוא מוגש ברצינות מלאה". פשוט תראו את הממתק הזה, עדיף עם כל המשפחה.

5. ג'וליה

העובדה שהדרמה הקומית הנהדרת הזאת על עלייתה ועלייתה של ג'וליה צ'יילד, חלוצת תוכנית הבישול בארצות הברית ואייקון אמריקאי, היא רק הדבר החמישי הכי טוב שראינו השבוע, מעידה עד כמה אנחנו טובעים בתוכן טלוויזיוני משובח. שרה לנקשייר המעולה ("עמק האושר") ושחזור תקופתי מעורר התפעמות נוסטלגית, יחד עם קאסט נפלא (איזבלה רוסליני, דיוויד הייד פירס), הופכים את הסדרה הזאת לעוד הצלחה גדולה של HBO שכיף גדול לצפות בה. והנה הפרק הראשון שלה במלואו:

6. גט אורגנייזד

אי אפשר שהכל יהיה תוכן מתוסרט איכותי בעולם, ומדי פעם מותר לכל אחת ואחד לחטוא בדוקו-ריאליטי חמוד שעושה קצת פיל גוד וקצת חשק לסדר את כל הבית בקופסאות צבעוניות. "Get Organized" היא להיט נטפליקסי כיפי מאוד, הסלבז שמשתתפים בו חמודים במיוחד (כריס פראט! 3> 3> 3>) ולפעמים לא צריך יותר מקצת מציצנות זולה לבלאגן של אנשים אחרים שצריך לסדר להם את הבית כדי להרגיש קצת פחות מבולגנות בעצמכן.

7. הקפסולה

לא כל מה שהשאיר אותנו ערות בלילה השבוע היה טוב. זה נראה כמו סרט לילה מושלם לנשנושים, מינצ'וזים וסטלות – אבל זה לא ותחסכו לעצמכם את בזבוז הזמן. כישלון מאכזב מאוד של ג'אד אפטאו בנטפליקס. פשוט קראו את הביקורת שפרסמנו עליו השבוע ותגידו תודה שהצלנו אתכם שוב.