מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהפכו את השבוע שלנו למהנה יותר

בחזרה לעתיד. "שלום, מחר!". (צילום: פוסטר הסדרה)
בחזרה לעתיד. "שלום, מחר!". (צילום: פוסטר הסדרה)

העבר חוזר עם טוויסט מד"בי, הקפטן שוב מצליח לעוף וגם הפנדה האדומה הכי אכזרית. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו יותר זמן ממה שגם כך מתבזבז מדי לילה בבהיה

25 בפברואר 2023

1. שלום, מחר!

אם רק תסתכלו על תמונות מתוך הסדרה החדשה של אפל טיוי+, "Hello, Tomorrow!", רוב הסיכויים שלא תנחשו מיד שמדובר בסדרת מדע בדיוני. הכל בגיבור שלנו (בילי קרודופ) צועק שנות ה-50 – החליפה האפורה הכבדה, התסרוקת, החיוך המאולץ של איש מכירות ממולח, וכמובן הסנטר. יש לו סנטר של כוכב קולנוע משנות ה-50. אבל כפי שאולי נרמז קלות מהשם, או מהעובדה שכתבנו "מדע בדיוני" עד כה כבר איזה פעמיים, או מהעובדה שאם תשימו לב טוב טוב, המכונית האמריקאית היפה שלו למעשה מרחפת כמה סנטימטרים מעל האדם – העבר של "שלום, מחר!" הוא לא בדיוק העבר שאנחנו מכירים. גם לא ההווה.

"שלום, מחר!" היא סוג של חזון רטרו-פוטוריסטי ביזארי, וגם אם הדרמה הקומית הזאת לא תמיד פוגעת ברמת התסריט, לפחות מבחינת אסתטיקה היא טריפ לא נורמלי. היא מציגה מצד אחד את אמריקה המסורקת בקפידה של שנות ה-50 ומצד שני יש בה רובוטים ובתי נופש על הירח, שחיים בשלום לצד מכונות כתיבה וטלוויזיות גדולות ומיושנות. בקיצור, זה מזכיר מאוד את שאריות העולם הישן בסדרת משחקי המחשב Fallout (שהולכת להפוך עוד לא הרבה זמן לסדרה באמזון פריים, אז כדאי שתתכוננו), או אולי גרסה עוד יותר רטרואית של סדרה אחרת באמזון פריים, Tales from the Loop. והיא עוטפת את כל זה בדמות של מעין דון דרייפר דרג ג' (בקטע טוב, זה מכוון) – סוכן מכירות של בתי נופש על הירח, שגם הוא לא בדיוק התגלמות החלום האמריקאי כפי שהוא היה רוצה שתחשבו. בקיצור, שווה בדיקה, ולו בשביל העיצוב הפסיכי.

2. פיקארד

למען האמת, כבר ויתרנו על הרעיון שזה הולך לקרות. העונה הראשונה של "מסע בין כוכבים: פיקארד", שהייתה אמורה להיות קאמבק טלוויזיוני מרהיב של פטריק סטיוארט לנעלי הדמות האלמותית שלו, התחילה כל כך טוב ונגמרה כל כך רע. היא אמנם הביאה לצילום הניינטיזי המגושם והאפקטים הדלוחים של "הדור הבא" את העדכון המודרני לו הן נזקקו נואשות, אבל בכל שאר ההיבטים היא פשוט לא הצליחה לשחזר את הקסם והעניין שלה. העונה ההיא הסתיימה בהתרסקות מפוארת של כל קצוות העלילה המעניינים שנפִתחו בפרקים הראשונים שלה, וכל הטרקיז המזדקנים נותרו מאוכזבים.

אלא שעכשיו מתקבלים איתותים מסקרנים ממעבר לים – העונה השלישית של "פיקארד" (השנייה עברה בשקט יחסי, צריך לומר) זוכה לביקורות טובות ואף טובות מאוד, ומבקרים שכבר זכו לראות את כל העונה אף מדברים על טוויסט גדול בהמשך שלה. אז נכון, התאכזבנו ממנה בעבר. אבל "מסע בין כוכבים: הדור הבא" היא לא סתם עוד סדרה בשבילנו אלא חתיכה של ממש מהאישיות שלנו בשנים מעצבות למדי, וכן, אנחנו זוכרים טוב מאוד איך הרגשנו לגבי העונה הראשונה בהתחלה ואיך הרגשנו לגביה בסוף. אבל אנחנו מוכנים לקחת עוד סיכון כי לכו תדעו, יש מצב שהפעם זה אמיתי.
העונה השלישית של "מסע בין כוכבים: פיקארד" משודרת באמזון פריים (במסגרת פרמונט+)

>> הסדרות שלנו: 11 סדרות שרק אנחנו ראינו ואולי כדאי גם לכם
>> צריך גיבור: הדירוג האולטימטיבי של סדרות מארוול בעידן דיסני

3. Carnival Row

זאת יכולה להיות סדרה בפני עצמה: שני יוצרים בונים עולם מיתולוגי עשיר וסבוך של פנטזיה, מגייסים כוכבים הוליוודיים, מקבלים חוזה שמנמן מאמזון פריים וידיאו, מפיקים עונה ראשונה במה שאמור להפוך לפרנצ'ייז מרובה עונות עם ספינאופים, קומיקסים ומרצ'נדייז – ואז פורצת מגיפה עולמית חסרת תקדים ומחרבת להם את כל התוכניות. זהו סיפורה העגום של "Carnival Row", שב-2019 הייתה מסדרות הדגל שאמזון בנתה עליהן, וחזרה בסופ"ש לעונה שנייה ואחרונה אחרי כמעט ארבע שנים, בלי שאף אחד יחכה לה.

זה קצת חבל, כי העונה הראשונה של "Carnival Row", שהתקבלה בביקורות מעורבות, בונה עולם פנטזיה עשיר ומורכב שמתרחש במציאות אלטרנטיבית המזכירה את לונדון הוויקטוריאנית של המאה ה-19, וטווה סבך של עלילות מורכבות סביב סיפור המסגרת המרכזי: יצורים מיתולוגיים שנמלטו מעולמם בעקבות מלחמה והשתכנו בגטו כמו-לונדוני מנהלים יחסי גומלין חשדניים, אלימים ומתוחים עם המין האנושי, יש תעלומת רצח וקונספירציה אפלה, יש סיפורי אהבה סוערים, בני אנוש מפלצתיים ומפלצות אנושיות, והרבה ביקורת לא מרומזת על היחס של החברה הבריטית לפליטים ובני מעמדות נמוכים.

4. אגרטסוקו

לא הייתם מעדיפים לראות את "בנות" אם לינה דנהאם הייתה פנדה אדומה? ובכן, קוראים וקוראות יקרים ויקרות, רוצו לצפות בעונה החמישית של "אגרטסוקו" (וגם בארבע הקודמות, אם לא ראיתם אותן עדיין). זה לא שאנחנו נהנים להגיד לכם "אמרנו לכם" – סתם, אנחנו צוחקים, אנחנו הכי אוהבים בעולם להגיד ש"אמרנו לכם". אז כבר ב-2018 אמרנו לכם שיש בנטפליקס יהלום אנימציה יפני ביזארי לחלוטין שאתם לא יכולים לפספס, משלל סיבות.

"רטסוקו היא סוג של סוס טרויאני", כתבה לנו נעמה רק כשראתה אותה לראשונה. "במסווה של סדרה מצוירת חמודה וקלילה, הקומדיה הזאת מדברת על בעיות אמיתיות שמלוות צעירים וצעירות בראשית דרכם המקצועית. היא תוקפת את השמרנות, הסקסיזם, שוק העבודה הקפיטליסטי התובעני ואפילו את עולם הדייטינג". וזה הרבה לראות, ושווה לראות.

5.

דבר אחד בטוח בימים כאלו של חוסר ודאות: עד קץ האנושות, ואולי אפילו אחריה, ימשיכו להיות רציחות, וכל עוד יהיו רציחות – יהיה גם דוקו-רצח. גם אם לא יהיה יותר קולנוע או טלוויזיה, אנחנו כבר נצייר על הקירות תרשימים ועדויות חדשות מפרשת הרצח שתסעיר את המערות אליהן נחזור. אבל היום הפוסט-אפוקליפטי הזה עוד רחוק, בינתיים נטפליקס איתנו והדוקו-רצח של השבוע הוא "רצח כפול: שערורייה בדרום קרוליינה", או במקור: Murdaugh Murders: a Southern Scandal. כן, לסדרה הזאת קוראים Murdaugh Murders והיא עוסקת במשפחה בשם Murdaugh בה היו, ובכן, שני מקרים של murder, וכן, אנחנו יכולים לרוץ על הבדיחה הזאת עוד הרבה זמן.

בסדר, צחקנו, נהנינו, מה באמת יש כאן? סיפור די מופרע על משפחת מורדאו, שפחות או יותר שולטת בעיירה קטנה בדרום ארצות הברית, כן, ממש כמו בעלילה של איזה מערבון ישן, יש את המשפחה הזאת בעיירה שאף אחד לא רוצה להתעסק איתם. ואז תאונת סירה קטלנית מכתימה את המוניטין של המשפחה, ו… דברים מתחילים לקרות וגופות מתחילות להצטבר – גם בתוך המשפחה. ויש גם לפחות ניסיון רצח מזויף אחד, למי שרוצה גם ערימה טובה של שקרים ומזימות בתוך כל הרצח שלו. אנחנו ממליצים בחום לא לגגל את מצב המשפחה הנוכחי (המשפט הרלוונטי מתנהל בארצות הברית כיום) כי באמת שחבל על הספוילר העצמי – זה ממש לא הולך לכיוונים שאתם חושבים שזה הולך אליהם. וכל זה מגיע מבית היוצר של Fyre Fraud, הדוקו המוצלח של הולו על פסטיבל פייר הכושל (להבדיל מ-Fyre בנטפליקס, שהוא הדוקו הלא מוצלח), ככה שאתם יודעים שיש פה צמד במאים שיודעים בדיוק איך לספר לכם את הסיפור הזה.