מה רואים הלילה: כולן רוצות להיות החברה של אלנה פרנטה

"החברה הגאונה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
"החברה הגאונה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

העונה השלישית של "החברה הגאונה" עלתה אמש בארצות הברית, הביקורות משתוללות בסופרלטיבים, ונראה שהסדרה המבוססת על ספריה של אלנה פרנטה בדרך לפנתאון של סדרות המופת בטלוויזיה

הרגע לו חיכו מיליוני צופות בעולם הגיע שלשום: הפרק הראשון בעונה השלישית של "החברה הגאונה" עלתה ב-HBO, והביקורות בארצות הברית כבר משתוללות ("טלוויזיה גאונית", הכריז הוושינגטון פוסט) ומתקדמות לעבר ההכרזה על הסדרה כמאסטרפיס – בהנחה שלא נחשבה לכזו כבר בתום עונתה השנייה. נתוני הצפייה בה אמנם ירדו באופן דרמטי למדי בעונתה השנייה בארה"ב, אבל השבחים רק התעצמו והקונצנזוס על כך שמדובר בסדרת מופת הלך והתהווה. ההפקה התקופתית המרהיבה ושימור ה"איטלקיות" של הסדרה מבחינת שפה, תרבות ולוקיישנים יצרו בה אווירה של קלאסה מהרגע הראשון ועם פתיחת העונה השלישית היא כבר נראית כמו העיבוד הטלוויזיוני שמעריצי סדרת הספרים של אלנה פרנטה לא העזו לחלום עליו.

השיחוק הגדול של HBO, כך נראה, הוא בליהוק המצוין והאמיץ של סאבריו קוסטנצו כיוצר הסדרה, במאי שהיו אז מאחורי רק ארבעה סרטים (פלוס הגרסה האיטלקית של "בטיפול"). האופן שבו הזניק קוסטנצו לחיים את רב המכר הבינלאומי של פרנטה היא הבסיס שעליו בנתה HBO את מה שנראה כאחד הלהיטים הבינלאומיים האיכותיים והיוקרתיים ביותר שלה בעת הטראשית הזאת. גאיה ג'יראצ'ה ומרגריטה מאזוקו ממשיכות להיות פנומנליות בתפקידים הראשיים ובאופן כללי נראה ששום דבר לא יעצור אותה בדרכה לפנתאון.

בשבוע הבא (יום שלישי, 8.3) תעלה הסדרה גם בפלטפורמות הישראליות השונות ושווה לחכות להן בשביל התרגום הנאות ואיכות השידור הגבוהה, כי בעונה הזו מועתקת העלילה – כמו בספרים – מנאפולי אל פירנצה ומילאנו, והשחזור התקופתי המעוצב מעפיל לשיאים שכדאי לראות באיכות הגבוהה ביותר. למרבה השמחה, HBO החליטה להמשיך ולשדר את הסדרה בפורמט של פרק בשבוע, כך שנוכל להנות משמונה הפרקים שבעונה השלישת שלה לאט ובמנות קצובות כמו שאלנה פרנטה התכוונה.

>> החברה הגאונה // My Brilliant Friend // HBO