מה רואים הלילה: גם בסיקסטיז של אנגליה היו נשים מצחיקות

הסיקסטיז בהחלט מוסיפים צבע. "מצחיקה אחת". צילום: יח"צ
הסיקסטיז בהחלט מוסיפים צבע. "מצחיקה אחת". צילום: יח"צ

כל מי שראה יצירה המבוססת על ספריו של ניק הורנבי (נגיד, "נאמנות גבוהה") כבר יודע שגם אם לסדרה הקומית הבריטית הזו יש סיפור טיפה קלישאתי, הולך להיוות בה לב אפילו יותר גדול. ועל הדרך, היא גם תוציא מכם צחקוק או כמה

לא תמיד צריך להמציא את הגלגל מחדש כדי ליצור משהו מהנה. אחרי הכל, אנחנו בני האדם די נוטים לחזור שוב ושוב על אותו הסיפור בוריאציות שונות גם ככה. הבלש האפל הפך לבאטמן, הפאם פאטל הפכה לפמיניסטית הלוחמת והגבר הלבן המסתורי התגלגל לגבר הלבן המיוסר. אבל יש סיפור אחד שתעשיית הבידור אוהבת לספר לנו שוב ושוב, ובכל פעם (כשזה מוצלח) זה מרתק אותנו מחדש – בחורה צעירה ממעמד נמוך נלחמת להגיע לתהילה, ומגלה שצריך להיזהר ממה שמבקשים. ובכן, הנה זה שוב בא, אבל הפעם יש מאחורי הסיפור הנושן את כתיבתו השובה של ניק הורנבי ("נאמנות גבוהה", "קדחת המגרש", "ג'וליט, הגרסה העירומה").

"מצחיקה אחת" בהחלט הולך יפה בתלם הקיים – ברברה פרקר היא מלכת יופי מקומית בעיירה אנגלית ענייה עם חלומות גדולים, וב-1965 החלומות האלה אפילו יותר מאתגרים. היא עוברת ללונדון ומחפשת את הפריצה הגדולה, אבל מציעים לה רק דברים שקשורים ליופיה, ולא למה שהיא באמת רוצה לעשות – שטויות ופרצופים, בדיוק כמו לוסיל בול. אבל בגלל שאתם יודעים שאחרת לא היתה סדרה, ברברה מוצאת את מקומה בחדר כותבים של סיטקום חדש ומגשימה את חלומה, רק כדי לגלות ש… ובכן, אתם כבר מכירים את הסיפור.

אז אין יותר מדי הפתעות נראטיביות בשלב הראשון, אבל זה לא אומר כלום על ההנאה מהסדרה כי כתיבתו השנונה של הורנבי מוצגת כאן במלוא עוצמתה, כי בכל זאת, הוא כותב על אישה מצחיקה. וברברה, כמו גם השחקנית ג'מה ארטנטון שמגלמת אותה, היא באמת שחקנית מצחיקה, כריזמטית ושובת לב – והשילוב בין הכתיבה אליה מחזיק את הסדרה על כתפיה. וכך אנחנו מקבלים סדרה קצרה (בכל זאת, בריטים) בת 6 פרקים, בינג' קליל מאוד וכיף למדי עם אווירת נוסטלגיה אנגלית לסיסטיז, וזה תמיד כיף.

"מצחיקה אחת", העונה הראשונה כולה זמינה ב-VOD של Yes ושל HOT