מה רואים הלילה: הניסיון הנועז של מיה לנדסמן וכאן 11

חומר נפץ ישראלי משובח. מיה לנדסמן ודורון בן דוד ב"שעת אפס" (צילום: משה נחומוביץ')
חומר נפץ ישראלי משובח. מיה לנדסמן ודורון בן דוד ב"שעת אפס" (צילום: משה נחומוביץ')

זה אולי לא מבוסס לגמרי על הסיפור של אדם ורטה וספיר סבח, אבל כל חומרי הנפץ של הסיפור ההוא נמצאים ב"שעת אפס" שעולה הערב בכאן 11 וצפויים להתפוצץ לכם על הפרצוף בעוצמה. יכול להיות שאתם הולכים לראות את המיני-סדרה החשובה של השנה

אנחנו הולכים להתנסח כאן בזהירות כדי לא לקשור יותר מדי כתרים עוד לפני שראינו פריים אחד, אבל יש מצב שהערב אתם הולכים לראות את סדרת הדרמה הישראלית של השנה, סדרה שבשבועות הבאים כולם הולכים לדבר עליה, להתווכח עליה, לכעוס עליה ולא להחמיץ. "שעת אפס" שעולה הערב בכאן 11 אולי לא מבוססת ישירות על סיפורם של המורה אדם ורטה והתלמידה ספיר סבח שהסעיר את המדינה לפני שבע וחצי שנים, אבל הוא מספיק דומה כדי שכל ישראלי יגיע אל הסדרה הזאת עם דעותיו הקדומות ועמדותיו הקודמות, מוכן וערוך להתפוצץ.

מיה לנדסמן ודורון בן דוד מרכיבים יחדיו דואו פנומנלי של יכולות משחק, והמפגש ביניהם כתלמידת תיכון ומורה לאזרחות שמתנגשים בעוצמה סביב שאלות של ימין ושמאל במסגרת השיעור שלו, ויהיה מעניין לראות את לנדסמן (אחרי האאוטינג שעשו לה כשמאלנית רדיקלית) נכנסת לנעליה של תיכוניסטית ימנית ואת בן דוד (אחרי המסתערב הכי קשוח ב"פאודה") נכנס לנעליו של מורה שמאלני. ההתנגשות הזאת, ממש כמו בחיים האמיתיים, גולשת אל מחוץ לכותלי הכיתה וסוחפת אליה את המדינה כולה, אבל על רקע המאבק ההולך ומחריף ביניהם מתגלים הפצעים הפנימיים שלהם ולפחות לפי הפרומו, גם הרבה כאב הרסני.

זה ייגמר בבכי. דורון בן דוד ומיה לנדסמן ב"שעת אפס" (צילום: בועז יהונתן יעקב)
זה ייגמר בבכי. דורון בן דוד ומיה לנדסמן ב"שעת אפס" (צילום: בועז יהונתן יעקב)

בכאן 11 צועדים אל תוך שדה המוקשים הזה ללא היסוס, והסדרה, שהיא בעצם מיני סדרה בת שישה פרקים, מאיימת לפוצץ אותם אחד אחד. הסדרה שיצרה הסופרת והתסריטאית דקלה קידר מצוידת בקאסט תומך מרשים שכולל את עלמה זק, דביר בנדק, עירית קפלן וגם הצעירים המבטיחים לב לוין ואמיר בנאי (כן, הוא הבן של אורנה בתפקיד ראשון בטלוויזיה), ובהחלט נראית כמו הימור איכותי בטוח אם נמאס לכם מהטראש של הערוצים המסחריים. ונמאס לכם, תודו שנמאס לכם.

>> שעת אפס, שני 21:15, כאן 11 וכאן דיגיטל ביוטיוב