מה רואים הלילה: הקריפ הכי דוש בטלוויזיה חזר ואתם מתים על זה

כן, הסדרה הזאת הייתה צריכה התנעה מחודשת. "את / You" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
כן, הסדרה הזאת הייתה צריכה התנעה מחודשת. "את / You" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

העונה הרביעית של "את" מחזירה את הפסיכופת הכי אהוב בטלוויזיה אל המסך, והופכת אותו מצייד לניצוד תוך כדי שהיא גולשת בקלילות מרעננת בין ז'אנרים. תוסיפו לזה את פן באדג'לי שממשיך ללהוט בתפקיד הראשי ויש לכם לילה של הנאה פרוורטית. ככה שמים את ה"גילטי" ב"גילטי פלז'ר"

12 בפברואר 2023

הוא דושבג, הוא קריפ, הוא סטוקר פסיכופת, ואיכשהו אתם בכל זאת מתים עליו. בעונות הקודמות קראו לו ג'ו גולדברג, עכשיו קוראים לו ג'ונתן מור, והוא הדמות הראשית בסדרת הלהיט של נטפליקס "את" שחזרה בסופ"ש למחצית הראשונה של עונתה הרביעית. לטובת מי שפספס את העונות הקודמות: גולדברג/מור הוא פסיכופת גאון וחולני עם אובססיה לסטוקינג של נשים שמקווה שהאהבה תציל אותו או משהו, הסדרה מבוססת על ספריה של קולין קפנס, והמתח הפסיכולוגי מתעתע בצופים מוסרית כמו שהז'אנר אוהב. ככה שמים את ה"גילטי" ב"גילטי פלז'ר".

>> מחפשים משהו פחות מקריפ? הנה 12 סדרות פיל-גוד שכדאי לראות
>> אין לכם נטפליקס? אלה הסדרות הכי טובות למבוגרים בדיסני+

העונה הרביעית של הסדרה משנה מעט את הפורמט שלה ומתניעה את הסיפור מחדש: ג'ו בורח מארה"ב לאירופה בנסיבות שלא נציין כדי לא לספיילר לכן את העונה השלישית, מנסה להתחיל חיים חדשים בזהות בדויה והופך מצייד לניצוד כשמישהו (או מישהי?) מנסה להפליל אותו ברצח שלא ביצע (כנראה), ועל הדרך סוגר חשבונות עם האליטה של האצולה הבריטית. והאמת היא שבתור בלש שמנסה לגלות מי הפליל אותו הוא הופך לדמות הרבה יותר מעניינת מאשר בתור סטוקר שמנסה לא לרצוח נשים. כך או כך, המחצית השנייה של העונה שתנחת כאן בחודש הבא תקבע האם הניתוח הצליח להציל את "You" מצלילה לתהומות הנוסחתיות כפי שקרה לסדרות אחרות על פסיכופתים ("דקסטר", "חניבעל", "מיינדהאנטר").

מה שמחזיק יפה את כל העסק של "את" גם בעונה הזאת זה פן באדג'לי, השחקן שמגלם את גולדברג/מור בכישרון וכריזמה רבה, ומקבע את מעמדו ככוכב הוליוודי לוהט. יש גם תסריט טוב יותר מבעונה השלישית, שנון יותר ומותח יותר, והסדרה גולשת בין ז'אנרים בקלילות מרעננת – מאימה לקומדיה שחורה לדרמה בלשית ובחזרה למותחן הפסיכולוגי ממנו באה – וכוללת גם וידוי מפתיע של הגיבור על חיבתו למקלחות מוזהבות שמסמן את רצונם של היוצרים שרה גאמבל וגרג ברלאנטי ללכת בעונה הזאת על הקצה. ואתם תמותו על זה.
 >> "את", עונה 4 חלק 1, 5 פרקים עכשיו בנטפליקס