מה רואים הלילה: הסדרה שחיסלה את הערפדים חוזרת לנשוך

"מה שקורה בצללים" (צילום: יחסי ציבור/FX)
"מה שקורה בצללים" (צילום: יחסי ציבור/FX)

סיטקום הערפדים ההיסטרית "מה שקורה בצללים" חזרה לעונה רביעית שבה היא ממשיכה לרמוס בעליצות את כל הסקס-אפיל שדורות של יוצרים, סדרות וסרטים החדירו אל דמותם המיתית של מוצצי הדם. החדשות הטובות: הקומדיה האדירה של טאיקה וואיטיטי וג'מיין קלמנט בדרך להפוך לפרנצ'ייז

עד לפני זמן לא רב ערפדים היו דבר לוהט ביותר. באפי סאמרס החזירה אותם לטרנד ושכבה איתם, "דם אמיתי" הפכה אותם לסמלי מין רותחים, סדרת סרטי "Twilight" הפכה אותם גם לחלום נעורים רטוב. המסתורין הגותי האפל שלהם התאים כמו כפפה לעולם שהלך והקדיר בתחילת האלף. ואז זה נגמר. ערפדים שוב אינם מגניבים. סדרות וסרטים בכיכובם הם העלאת גירה תרבותית שאינה מחדשת דבר. מיצינו את מוצצי הדם. ואז הגיעה "מה שקורה בצללים" ועשתה מהם את הבדיחה הכי מצחיקה בעולם.

>> מה רואים עכשיו: 20 הסדרות הטובות ביותר בטלוויזיה כרגע
>> מה ראינו אתמול בלילה: "סמוך על סול" מתקרבת לפינאלה
>> מה ראינו שלשום בלילה: הטריפ הכי טוב שהיה לנטפליקס EVER

הסיטקום ההיסטרי של טאיקה וואיטיטי ("ת'ור: אהבה ורעם") וג'מיין קלמנט ("פלייט אוף דה קונקורדס") מבוסס על סרט הקאלט שלהם מ-2014 (בו הם גם כיכבו בתפקידים הראשיים), והולך ומתפתח כפרנצ'ייז בפני עצמו עם סדרת ספין-אוף ("וולינגטון פאראנורמל") וסרט נוסף בשלבי הפקה מוקדמים ("We're Wolves"). סיפורה של "מה שקורה בצללים" עוקב אחר שלושה ערפדים עתיקים שמתמודדים עם החיים בניו יורק של זמננו (יחד עם חבר נוסף שהוא ערפד אנרגיה ובן אנוש שמנמן שהוא הפמיליאר שלהם), ולא קל להם, לא קל להם בכלל.

קאסט מעולה בניצוחם של קאיבן נובאק, מאט בארי ונאטאסיה דימטריו, יחד עם הכתיבה המושחזת להדהים של צוות הכותבים שגוייס בידי וואיטיטי וקלמנט, הופכים את "מה שקורה בצללים" לקומדיה פרועה במיוחד, אולי הפרועה ביותר בטלוויזיה כרגע, שבה מותר לדרוס הכל בחסות חוסר הבנתם של הערפדים את החיים המודרניים של זמננו. למי שטרם נחשף לתופעה מחכים כעת 30 פרקים של שלוש העונות הקודמות פלוס שני פרקים חדשים שעלו שלשום בדיסני+ (פרק חדש יעלה מדי שבוע עד תחילת ספטמבר) והרבה שרירי פנים תפוסים מעוויתות צחוק בלתי נשלטות.

"מה שקורה בצללים", עונה 4, 10 פרקים, עכשיו בדיסני+ (והחל מה-23.7 גם ב-yes)