מה רואים הלילה: את הסדרה הכי אקטואלית שיש, בקטע דפוק

איך ידעתם? "רוח צפונית". (צילום: אוהד רומנו ובאדיבות HOT ו-NEXT TV)
איך ידעתם? "רוח צפונית". (צילום: אוהד רומנו ובאדיבות HOT ו-NEXT TV)

בסדרה החדש של HOT, "רוח צפונית", הצליחו להכות על הברזל בעודו לוהט, ועוסקים ביחידת המודיעין 8200 בדרך שטרם נראתה על המסך. עם קצין מודיעין שמנסה לסכל אסון בטחוני, קצינה שמתמודדת עם טעות קטלנית שעשתה ומערכת בינה מלאכותית שאולי יצאה משליטה, זה מרגיש כמעט טיפה קרוב מדי למציאות

מרוץ מוזר מתרחש בחודשים האחרונים בתעשיית הטלוויזיה. מרגע שהחלה המלחמה שלא נזכיר את שמה כי הוא גרוע, פחות או יותר כל יוצרי הטלוויזיה (וגם הקולנוע והספרות, אבל זה לא עליהם) החלו להתחרות על מי יצליח להוציא את היצירה הראשונה על המלחמה. כבר הספקנו לקבל גל סרטי דוקו ראשוניים, אבל יצירה מתוסרטת היא אתגר הפקתי שאורך הרבה יותר זמן. למזלם של HOT, היה להם צ'יט.

>> צבע חדש: במקום לחזור לשחור, הסרט על איימי ויינהאוס נצבע בורוד

"רוח צפונית" היא לא סדרה על המלחמה הנוכחית, אבל מהרבה בחינות, היא נולדה לקראתה. הסדרה, שבמקור נקראה "8200", עוקבת אחרי יחידת מודיעין צהלית (אתם בטח יכולים לנחש איזו) שנמצאת בתקופת משבר, ומתמקדת כמה קציני מודיעין שמנסים למנוע אסון בטחוני שיוביל למלחמה. יש גם תוכנת בינה מלאכותית – "בעלת האוב" הם קוראים לה – שכהגדרת פרסומי HOT, "ספק אם היא שולטת בהם או הם שולטים בה". למה זה מרגיש לנו מוכר מדי? אה שיט, נכון.

מעבר לנושא הרלוונטי, שמתיימר לחשוף את מאחורי הקלעים של 8200, יש לסדרה גם קאסט משובח שכולל את אלישע בנאי, מיכאל אלוני, לוסי איוב ויניב ביטון, אבל החלק המסקרן באמת נמצא דווקא מאחורי הקלעים – הצוות שיצר את הסדרה הוא דניאל שנער (שכתב את הספר "שמיים אדומים") עמית כהן (שעיבד איתו את הספר לסדרה, וגם יצר את "תא גורדין" ו"כפולים") ואסף ברנשטיין (שביים את העונה הראשונה של פאודה). בקיצור, דרים טים של יצירת סדרות צבא וריגול – וזו עוסקת בשניהם. מצפה לנו ערב מותח במיוחד.
"רוח צפונית" זמינה ב- HOT VOD ו-NEXT TV החל מהיום (16.4)