מה רואים הלילה: אין מספיק סדרות של יוצר "אחוזת דאונטון" בעולם

"בלגרביה: הדור הבא" (צילום: יחסי ציבור/MGM+)
"בלגרביה: הדור הבא" (צילום: יחסי ציבור/MGM+)

ג'וליאן פלוז, המוח הוויקטוריאני האובססיבי שמאחורי "אחוזת דאונטון" ו"העידן המוזהב", שולף גם עונת המשך ל"בלגרביה" שסחפה קהל בריטי רב ב-2020, ושוב הכל מאוד מעמדי ורומנטי. הבן אדם הוא מאגר אינסופי של עבודה למחלקות התלבושות והתפאורה. ממתק? בונבון

אוקיי, מי הזמינו שוב "דרמה בריטית תקופתית עם תלבושות מוגזמות ורומנטיקה אסורה" מהיוצר של "אחוזת דאונטון"? לא אמרנו שדי עם זה? מסכן ג'וליאן פלוז, שוב ושוב נגזר עליו לייצר סדרות עבור מחלקות התלבושות והתפאורה של מיטב בתי ההפקה הבריטים, ועוד בטרם הספקנו להתאושש מ"העידן המוזהב" כבר נוחתת עלינו "בלגרביה: הדור הבא".

>> המתח בשיאו: 20 הסדרות הכי טובות על המסכים שלכם עכשיו
>> משפחה הורגת: 25 דברים שכולם צריכים לדעת על "הסופרנוס"

כך או כך, אם זה מה שהזמנתם – הגיע יום המזל שלכם. נדמה שהציבור לא יכול לקבל מספיק מעולמות התחרה, הקטיפה והמלמלה של פלוז, בדרך כלל על רקע דרמות רומנטיות ויקטוריאניות קורעות לב על רקע מעמדי, ו"בלגרביה: הדור הבא" היא בעצם סדרת המשך של "בלגרביה", מיני-סדרה מוגבלת שיצר פלוז ל-MGM+ ב-2020 המבוססת על רומן שפרסם ב-2016 וזכתה להצלחה מסיבית באנגליה ואז מסביב לעולם. לא היה אמור להיות לה המשך, אבל הנה אנחנו כאן.

"בלגרביה: הדור הבא" (תרגום לא מוצלח של הביוזל מהמקור, "The Next Chapter") מתרחשת 30 שנים אחרי עלילות קודמתה, כלומר ב-1871. אין הרבה טעם להיכנס לפרטי העלילה, כי כמובן שיש כאן הרבה גברים חתיכים ונשים נאות שאולי רוצים להתחתן ואולי לא כי אולי הם מהמעמד הנכון ואולי לא, ממש כמו בסדרה הקודמת, תוך כדי שכולם מסתירים המון סודות מכולם כי זה מה שוויקטוריאנים עושים.

האובססיה של פלוז לאצולה הבריטית מגיעה מהבית – גם הוא בן למשפחת אצולה. אתם יכולים לקרוא לו "הלורד פלוז של ווסט סטאפורד", זה שם האצולה הרשמי שלו, והוא גם חבר בית הלורדים האנגלי וגם זכה באוסקר ב-2001 על התסריט של "גודספורד פארק", כך שבאמת לא מאוד מעניין אותו מה חושבים המבקרים על היקום הוויקטוריאני הטלוויזיוני שלו.

כך או כך, אתם כבר מכירים את הז'אנר ואתן כבר יודעות שהוא הולך טוב עם יין ושוקולד, והקאסט בהובלתן של הארייט סלייטר וסופי וינקלמן באמת חביב מאוד. מי שיצרה את הסדרה בפועל וכתבה את מרבית התסריט, תחת פיקוחו של פלוז, היא הלן אדמונדסון, מיוצרות התיאטרון הבולטות באנגליה, שאינה מרבה ליצור למסך, כך שיש פוטנציאל להפתעות..

הנקודה הישראלית: אדמונדסון כתבה את התסריט של "מריה מגדלנה", דרמה תנ"כית על האישה שהלכה אחר ישו באש ובמים, בכיכובו של חואקין פיניקס בתור ישו, כשלצדו ליאור רז, מיכאל מושונוב, הדס ירון, שירה האס, צחי הלוי, זוהר שטראוס, אורי גבריאל ועירית שלג בתור מריה אמו של ישו. נשבעים לכם בכל היקר לנו.
>> בלגרביה: הדור הבא // Belgravia The Next Chapter, עונה אחת, פרק מדי שבוע ב-HOT3 וב-HOT VOD