מה רואים הלילה: הקומדיה הכי רומנטית של עידן האפוקליפסה

"עובדי אלוהים 4: קץ הזמנים" (צילום: יחסי ציבור/TBS)
"עובדי אלוהים 4: קץ הזמנים" (צילום: יחסי ציבור/TBS)

מכירים את זה שפתאום אתם מגלים סיטקום רומנטי בכיכובם של דניאל רדקליף וסטיב בושמי שמתרחש על רקע עולם פוסט-אפוקליפטי בנוסח "מקס הזועם", ואז אתם מגלים שזו בכלל עונה רביעית באנתולוגיה מטורללת שלא שמעתם עליה מעולם, כי היא מתחבאת בערוץ כבלים שולי? לא? אז הכירו את "עובדי אלוהים"

נכון לפעמים אתם – ובטח גם אתן – סתם משוטטים באינטרנט כדי לחפש איזו סדרה טובה שאולי פספסתם, ופתאום נופלים על סיטקום זוגיות רומנטית פוסט-אפוקליפטית בכיכובם של דניאל רדקליף וסטיב בושמי שמתרחשת בעולם שנראה ומתנהג כמו עולמו של "מקס הזועם", ואז אתם מגלים שזו כבר עונה רביעית של הטרלול הזה שלא שמעתם על קיומו אפילו ברמז? לא? רק לנו זה קורה? ובכן, הפעם התחושה שלנו ששוב עברנו למציאות מקבילה דרך סדק במטריקס היא הרווח הנקי שלכם. כי אתם מקבלים את "עובדי אלוהים", שהיא סדרה שקיימת במציאות הספציפית הזאת שלנו ומתחבאת ב-TBS (רשת הבייסיק כייבל הנידחת של האחים וורנר). נשבעות שלא דמיינו את זה.

"עובדי אלוהים" (לא ברור מי החליט על התרגום הזה ל"Miracle Workers" בצד העברי של הרשת) היא הבייבי של הסופר וההומוריסט סיימון ריץ', שיצר בעבר לטלוויזיה את הסיטקום הרומנטי ההזוי "כשגבר פוגש אישה", ומביא כאן את יכולות שדרוג הרום-קום שלו לשיא. בז'אנר שכבר חשבתם שראיתם בו הכל, ריץ' מצליח להישאר נאמן לצ'יזיות של הז'אנר ולאווירת הפיל-גוד, בלי לוותר על הומור קיצוני, סרקסטי וסאטירי – ובקסם אלכימי כלשהו התוצאה היא גם קומדיה רומנטית וגם פארודיה על קומדיה רומנטית וגם פארודיה על דברים אחרים וסאטירה על דברים שונים. זה בדיוק מה שקורה בעונה הרביעית של הסדרה, ששני הפרקים הראשונים שלה נדגמו ונמצאו נהדרים ומטופשים כאחד.

מה שיפה זה ש"עובדי אלוהים" היא בכלל אנתולוגיה, בה בכל עונה אותם חברי קאסט מגלמים דמויות שונות בעלילה שונה כך שאין בעיה להתחיל דווקא מהעונה הרביעית, שבה דניאל רדקליף וג'רלדין ויסוואנתן מגלמים צמד לוחמי דרכים שמחליטים להתברגן ולעבור לגור יחד בעיירת הגרוטאות הגדולה, עם שלל הסיטואציות הקומיות שנישואין טריים על רקע חברה פוסט-אפוקליפטית רצחנית יכולות לזמן.

בעונה הראשונה, שהתבססה על ספרו רב המכר של ריץ' "מה בשם אלוהים", גילם רדקליף עובד משרד בגן עדן שאחראי על קליטת כל תפילות המין האנושי, בעוד בושמי גילם את אלוהים (הנה משהו שנהיה חייבות לראות), בעוד העונה השנייה התבססה על הסיפור הקצר שלו "מהפכה" שמתרחש בימי הביניים, ובו גילם רדקליף דמות בשם "Prince Chauncely The Pretty Cool" ואילו בושמי נכנס לנעלי דמות בשם "Eddie Murphy Shitshoveler", כי למה לא. כך או כך, "עובדי אלוהים" נראית כמו סדרה לצרף לרשימת הפנינים הנסתרות שלנו ולא לספר עליה לאיש. למה שכולם יהנו.
>> "עובדי אלוהים", 4 עונות, 37 פרקים, לא משודרת בישראל