מוצ"ש של חסימות כבישים: לקראת לילה היסטורי של מחאה בתל אביב

חסימת האיילון במחאת הדמוקרטיה, 25.2.23 (צילום: אור אדר)
חסימת האיילון במחאת הדמוקרטיה, 25.2.23 (צילום: אור אדר)

זה יהיה המוצ"ש ה-12 ברציפות שבו מתכנסת תנועת ההתנגדות ההמונית להפיכה המשטרית, והפעם ביותר מ-160 מוקדים בישראל // המארגנים צופים שיא מפגינים של כל הזמנים // ינאמו: יובל נח הררי, ציפי לבני ועוד // שעת ההתכנסות נדחת ל-19:30 לטובת שומרי השבת

מחאה במימדים היסטוריים צפויה מחר בכל רחבי הארץ ובתל אביב בפרט, בשבוע ה-12 ברציפות להפגנות ההתנגדות לדיקטטורה ואחרי שבועיים שבהם יצאו לרחובות בכ-150 מוקדים כמעט חצי מיליון איש. נאום השקרים ההזוי של הדיקטטור בהתהוות בנימין נתניהו בטרם צאתו מלונדון והדרמה מאחורי הקלעים עם שר הביטחון יואב גלנט צפויים להוציא מחר מהבית מפגינים בכמויות חסרות תקדים, והמארגנים ממטה המאבק המשותף צופים שזו תהיה ההפגנה הגדולה בתולדות המדינה. אל תחמיצו את ההזדמנות להיות חלק מהלילה ההיסטורי הזה.

>> מול הממשלה הזאת, אהבה ושותפות זו התרסה // איה כורם
>> השלטים הכי טובים במחאה ועמוד האינסטגרם שאוצר אותם
>> מדורת השבט של החדשות כבתה. אף אחד לא ידליק אותה מחדש

תחת הכותרת "הפגנת החירות", צפויים אירועי המחאה השבוע להתחיל חצי שעה מאוחר יותר, עקב היציאה המאוחרת של השבת בשעון הקיץ, כדי לאפשר לציבור הדתי ההולך וגדל במחאה לקחת בה חלק גם השבוע. הצעדה השבועית של ארגוני השטח והלהט"ב תצא לפיכך מכיכר דיזנגוף בשעה 18:30, ואילו תחילת ההתכנסות בצומת קפלן-עזריאלי נדחית ל-19:30.

ממשיכות להתנגד בכל הכוח. מיצג "סיפורה של שפחה" לפני ההפגנה, מרץ 2023 (צילום רחפן: איתי פלטי)
ממשיכות להתנגד בכל הכוח. מיצג "סיפורה של שפחה" לפני ההפגנה, מרץ 2023 (צילום רחפן: איתי פלטי)

בהפגנה צפויים לנאום פרופ' יובל נח הררי והכמעט-רה"מ לשעבר ציפי לבני, שכבר כיכבו כנואמים ויראליים וסוחפים בהפגנות קודמות במהלך שלושת החודשים האחרונים, כשאליהם מצטרפים בינתיים גם סופיה כהן (בתו של המרגל אלי כהן ז"ל) וכוכב המחאה העולה עומר בן אלחנן (יו"ר מועצת התלמידים של תל אביב-יפו שהודח ממועצת התלמידים הארצית עקב השתתפותו הפעילה בהתנגדות).

נפלתם על הדור הלא נכון. מפגינים יושבים על האיילון, מחאת הדמוקרטיה 16.3 (צילום באדיבות מטה המאבק)
נפלתם על הדור הלא נכון. מפגינים יושבים על האיילון, מחאת הדמוקרטיה 16.3 (צילום באדיבות מטה המאבק)

ממארגני הפגנת החירות נמסר: "למול נאום השקרים של נתניהו מאמש, מאות אלפים יתייצבו מחר ברחוב קפלן להגן בגופם על הדמוקרטיה הישראלית, על ערכי מגילת העצמאות ודגל ישראל. נתניהו מאיים לפרק את צבא העם, לחסל את הכלכלה הישראלית ולקרוע לגזרים את הלכידות החברתית וליצור קרע בעם, מולו נתייצב מכל בית ישראל – יחד, ננצח!".

כמו שכולם כבר התרגלו, הרחובות סביב צומת השלום-יגאל אלון-עזריאלי-קפלן ייחסמו לתנועה כבר כשעתיים עד שלוש שעות לפני ההפגנה המרכזית, ואחריה יתקיימו צעדות שיחסמו את התנועה ברחבי העיר ולפי המסורת כנראה שגם את נתיבי איילון. המלצה שלנו: לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי. הפגנה נעימה.