בורגר קטן במערכת: יעל בורגר מוציאה אלבום חדש ורותח

יעל בורגר, לא רק האחות הקטנה של, משיקה אלבום מבטיח לאללה

יעל בורגר
יעל בורגר
30 באפריל 2015

אחרי שנתיים של עבודה יצא השבוע אלבום הבכורה של יעל בורגר – Yael. על פי שלושת הסינגלים הראשונים שזלגו מתוכו – Killing Us, The Rage ו- Diet – נראה שבורגר (22) תהיה אחד השמות הרותחים של הקיץ הקרוב. הפופ והאלקטרוניקה בשירים שלה מיישרים קו עם סטנדרטים בינלאומיים של הפקה, וגם הקליפים מציגים רמת גימור גבוהה מהרגיל במחוזותינו. בורגר, שהופיעה בכמה מהפסטיבלים הנחשבים בחו"ל וחיממה בארץ את המילקשייק של קליס, היא אחותו הצעירה של אסף בורגר (Borgore), המפיק שכבר עשה לעצמו שם בעולם והספיק לשתף פעולה בין היתר עם מיילי סיירוס.

"ניסיתי לעבוד עם מפיקים אחרים עד שפגשתי את דן פרבר, שבסופו של דבר הפיק לי את כל האלבום חוץ מהשירים שאחי טיפל בהם", מספרת בורגר. היא מודה שהפנימה בהדרגה את המרחק הגדול בין שיר שהיא כותבת ומלחינה על הפסנתר לבין התוצאה הסופית אחרי ההפקה. "זה שמים וארץ. לקח לי הרבה זמן להבין מה אני אוהבת בהפקה ומה אני רוצה שיהיה בה. אני חושבת שהאלקטרוניקה, האמביינט וה־ EDM הכי מחמיאים לשירים שלי. באלבום יש את כל אלה ואפילו נגיעות דאבסטפ".

נראה שהעיכוב עשה לה רק טוב, כי עמוד הסאונדקלאוד שלה מתפקע מהאזנות. Killing Us ו – Diet מתקרבים ל־ 200 אלף השמעות כל אחד, וגם שיריה האחרים פגשו לא מעט אוזניים. לקראת ההשקה תהינו בקול רם איך זה להיות תמיד האחות הקטנה של Borgore. למרבה ההפתעה השאלה הזאת לא הרגיזה אותה. להפך. בורגר רואה באחיה מודל לחיקוי, וברור לה לגמרי שהיא חייבת להתחיל בתור "האחות של". "יש לו חלק גדול מאוד באלבום – בכתיבה של השירים, בהפקה ואפילו כהשראה", היא אומרת. "הרבה לפני שהבנתי שאהיה זמרת הוא היה שם ודחף אותי קדימה, אני חייבת לו המון. הוא פותח לי דלתות וחושף את המוזיקה שלי לקהל שלו. זה לא מובן מאליו. אנחנו מאוד קרובים".

Yael, הופעת השקה לאלבום

25.5, בתיאטרון תמונע