שלום למלכה: המסעדה החדשה והכשרה של איל שני נפתחת הערב

גם אחרי הגמר של מאסטר שף איל שני פשוט לא עוצר: הערב נפתחת מלכה, המסעדה החדשה והכשרה שלו. בתפריט: שניצל ממולא בפירה בוער, פוקצ'ת אוקיינוס ועוד פיוטים נגיסים

אייל שני, מלכה הכשרה נפתחת הערב. צילום: מיכאל נחמיאס
אייל שני, מלכה הכשרה נפתחת הערב. צילום: מיכאל נחמיאס

ממש לא מזמן סיפרנו לכם שאיל שני יפתח מחדש את מסעדת ליליות הכשרה והנה הערב, זה קורה: השף זוכה טקס פרסי האוכל של טיים אאוט לשנת 2017 פותח את מלכה, בשיתוף עם קרן דואליס המפעילה עסקים חברתיים. מדובר במסעדה כשרה בקונספט פורץ דרך שייקרא גפילטע בר. פייר, זה כבר נשמע לנו מרענן, חדשני ופיוטי, בול כמו שני.

מכינים גפילטע, אמיתי. מלכה של אייל שני נפתחת הערב
מכינים גפילטע, אמיתי. מלכה של אייל שני נפתחת הערב

עוד כתבות מעניינות:

יש לנו מושג איפה תמצאו את העוגה הכי סקסית שיש
קבלו את הקונדיטוריות הכי טובות בתל אביב
אחרי קצת יותר משנה, מסעדת אמריקה נסגרת

מסעדת מלכה נפתחת במקום מסעדת ליליות, שפעלה בבית אסיה כמסעדת שף כשרה, וקיימה מזה למעלה מעשור פרויקט חברתי בשיתוף עם עמותת על"מ, עמותה לנוער במצבי סיכון, המכשירה באמצעות המסעדה את בני הנוער לעבודה בתחום המסעדנות. מספר שפים משמעותיים בסצנה הקולינרית התחילו את דרכם בליליות ומאז פרצו לעצמם דרך בארץ ובחו"ל. שני ימשיך לקיים את הפרויקט של על"מ והמסעדה תמשיך לקדם ולהכשיר בני נוער בסיכון.

בתפריט תוכלו למצוא שניצל זהוב ודק ממולא בפירה בוער המתפרץ ממנו ונמס (67 ש"ח), קבב טלה אחד ארוך מאוד, שמן ונוטף השוכן בפוקצ'ה זרועה בעשבים וירקות שדה (83 ש"ח), בליני חם מלא בצלי אונטריב עמוק (75 ש"ח), פילה חציל זהוב בעגבניות חריפות, טחינה, ביצה קשה וחריף, מרק דגים כתום וחריף עם ברוסקטת שום (53 ש"ח), פסטה של תינוקות קישוא, פוקצ'ת אוקיינוס המכילה פלפלים אדומים שרופים וכבושים, סלט חצילים וזיתים ועוד שאר ירקות ויצירות של אייל שני על פי מיטב המסורת שלו.

אם כל ההסבר הזה עד כה על מלכה לא הצליח לבלבל אתכם, קבלו את מילותיו של שני ותזכרו בהפרעת הקשב שלכם: "טבח עומד מאחורי הבר. על משטח העבודה שלו ערימה של בליני מכוסים במגבת פשתן, קערה ובתוכה הר של חזרת אדומה, צנצנת עם מלפפונים מוחמצים, קרש חיתוך ועליו גראבלקס וסכין פריסה. מאחוריו פריזר עם כוסות שוט קפואות וודקה בלוגה." בהחלט פותח תיאבון.

כזכור, אייל שני, השף הכי פיוטי (כבר אמרנו) שידעה עירנו ומאהבן של העגבניות, מצטייר כבעל דימוי מעופף, אך חולש על מיני אימפריה של מסעדות הכוללת את הסלון, צפון אברקסס, פורט סעיד, רומנו, וסניפי המזנון בארץ ובחו"ל (פריז, וינה, ומלבורן, וסניף חדש בניו יורק שבו נצפה מנשנש פיתה אחד בשם סיינפלד).

מלכה