בואו נשחק צ'יקן: 10 מנות העוף הכי טעימות בתל אביב

שחיתות ממכרת. הכנפיים של דיקסי (צילום: דניאל לילה)
שחיתות ממכרת. הכנפיים של דיקסי (צילום: דניאל לילה)

יוקר המחיה משתולל, מחירי הבשר והדגים טסים אל גבהי האלפיון העליון, ואתם יודעים מה זה משאיר לנו: עוף. הרבה מאוד עוף. ולמרות שהמוניטין של עוף כחומר גלם נחשב עממי, פשוט מדהים לראות מה ששפים יודעים להוציא ממנו. יש המון מנות עוף נפלאות בתל אביב, ואנחנו מצאנו את הטובות מכולן

1. פיתה פרגיות | ג'סמינו

אי אפשר לדבר על מנות העוף הטובות בעיר מבלי להתחיל בג'סמינו, ספוט הפיתות שאין מצב לעבור לידו ולא לעצור. בפיתה שמורכבת בדייקנות של מהנדס טילים נערמים בזה אחר זה סלט ירקות ובצל בגריל (רוצים גם עגבניה? תבקשו), פלפל חריף קלוי, טחינה ועמבה וכמובן פיסות פרגיות במצב צבירה עסיסי, והכי אופטימלי  שאפשר להוציא מעוף. זה כל הקסם.
40 ש"ח. אלנבי 97

2. צ'יקן מסאללה | טאיזו טאון

אחרי שאכלנו לכם ולעצמנו את הראש עם הקוג'י בורגר כדאי להציץ הלאה בתפריט, כי לשף יובל בן נריה יש עוד כמה שפנים שווים בשרוול. צ'יקן מסאללה הוא שפן (סליחה, עוף) מוצלח במיוחד: נתחי פרגית עסיסיים ברוטב קארי עגבניות וחמאה מתובל בחילבה, עם שמנת חמוצה, כוסברה ואורז לבן בצד לאיזון הפיקנטיות. וכל זה ללא אף פירור גלוטן.
69 ש"ח. ככר גבעון

צ'יקן מסאללה, טאיזו טאון (צילום אנטולי מיכאלו)
צ'יקן מסאללה, טאיזו טאון (צילום אנטולי מיכאלו)

3. שניצל | אצל ציון

לא חסרים מקומות בעיר שיגישו לכם שניצל טוב במחיר מופקע, אבל אחרי שטועמים את הגרסה הזו קשה להסתפק בתחליפים: שניצל דקיק פריך ורחב יריעה שהרגע נשלף מתוך שמן לוהט מוכנס בקושי לתוך פיתה עם חומוס, טחינה, חריף, חמוצים ושאר הגודי'ז המקובלים בז'אנר. וכמה שזה טעים.
35 ש"ח. טרומפלדור 7 

4. כנפיים | דיקסי

כשבאנו להרכיב את רשימת 25 המנות המיתולוגיות בעיר, על מנה אחת לא היה שום ויכוח: כנפי העוף של דיקסי (12 או 22, תלוי במידת הרעב, ואנחנו תמיד רעבים ליותר) ברוטב צ'ילי וחמאה פיקנטי וקטיפתי, שנדבק לאצבעות והופך את הזלילה למבצע מג'ויף ומענג. העובדה שהמתכון ידוע רק לחיים כהן ולשף התפעולי של דיקסי מוסיפה לאפיל של המנה, שמתחרה רק בהום פרייז המפורסמים לא פחות. ולא שאין חקיינים, הם פשוט לא מצליחים להתקרב למלכים.
51/78 ש"ח. יגאל אלון 120

כנפיים של דיקסי. צילום: אפיק גבאי
כנפיים של דיקסי. צילום: אפיק גבאי

5. פולקע במיץ עוף | מנסורה

עוף ותפוח אדמה – כמה מסובך זה כבר יכול להיות? השפים המנסורה לא מוותרים לעצמם ומעבירים את הכרע תהליך ארוך שכולל הוצאת העצם, תיבול והמלחה ("המלח מוציא את השומן מהעור וצורב את העוף בשומן של עצמו") וצריבה תחת משקולת שמצמידה את העור לפלנצ'ה, שייצא זהוב ופריך. או אז צולים את העוף בגריל פחמים לקבלת טעם מעושן ומגישים ב"מיץ עוף", כלומר רוטב מצומצם מכנפי עוף. אפשר להבין למה יש לקוחות שחוזרים במיוחד עבור המנה הזו. בצהריים במחיר המנה העיקרית, תקבלו גם תוספת מנה ראשונה.
94 ש"ח. סלמה 13

פולקע במיץ עוף, בדיוק מה שבא לנו עכשיו (צילום באדיבות מסעדת מנסורה)
פולקע במיץ עוף, בדיוק מה שבא לנו עכשיו (צילום באדיבות מסעדת מנסורה)

6. כריך סלט עוף אסיאתי | קצביה בשינקין/אופנהיימר

אפשר לסמוך על אהרוני שכל מה שהוא עושה נעשה ביסודיות ועל הצד הטוב ביותר. אפילו עוף בגריל מקבל אצלו טיפול מלכותי ברוטב לימון ועשבי תיבול ובזיגוג אסיאתי. "הכריך המבוסס על העוף עשבי התיבול מכיל גם סלרי, בצל סגול, מיונז ולימון כבוש, ומרגיש כמו כריך קיצי נפלא שממלא אבל לא חונק. הגרסה האסייתית לכריך, מלווה בקולורבי, כוסברה ומיונז סרירצ׳ה, זוכה לחמיצות חריפה מאד עדינה ומפוצצת בקלאס", התמוגג המבקר שלנו.
42 ש"ח. שינקין 56, אופנהיימר 11

עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)
עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)

7. כנף עוף ממולאת | פרא

בפרא עושים חסד עם חומר הגלם, ומראים לנו שכנפי עוף הם לא ברירת מחדל, אלא מעדן של ממש. כנף עוף בשרנית וממולאת בעצמה בבשר כנפיים (כן, זה כנף בריבוע), מונחת על ציר עוף והדרים שמקנים למנה קלילות רצויה. ציר העוף הוא הומאז׳ למרק העוף המוכר והאהוב, ומשווה למנה ניחוח נוסטלגי, אבל עם בשר.
86 ש״ח, נחלת בנימין 27

8. קריספי צ׳יקן | לאקל

לעד נודה ללאקל בורגר על כריך הקריספי צ׳יקן האלמותי שהקפיץ את רמת הקריספי צ׳יקן בעיר, וחייב את כל המתחרים לשכלל את שלהם. עוף פריך ועסיסי אשר עשוי ללא מורא, ומטוגן ללא פחד, שמשתדך אל לחמנייה טובה ורכה, לירקות טריים וחמוצים בהכנה מקומית, וגם פרוסת גבינה די מפתיעה בהתאמתה. מבקר האוכל רחוב שלנו אמר על הכריך של אלון פלד ש"יש כאן הבנה מושלמת של מרקמים עם מעטפת רכה ומילוי פריך ושתופס את רוב הנפח בכריך". היינו מסכימים, אבל הפה שלנו מלא בעוף מטוגן בדיוק.
72 ש״ח עם צ׳יפס, אחד העם 30

ברגע שתשמעו את הקראנץ' הכל יהיה יותר טוב. קריספי צ'יקן בלאקל בורגר (צילום: חיים יוסף)
ברגע שתשמעו את הקראנץ' הכל יהיה יותר טוב. קריספי צ'יקן בלאקל בורגר (צילום: חיים יוסף)

9. חזה עוף בציפוי זעתר| סאפה

בסאפה מגישים מנת חזה עוף נהדרת שמסירה את השיעמום שלפעמים יכול לצוץ מהמנה. כאן הוא עסיסי ולא חוטא ביובש, ציפוי הזעתר מעניק לו קיק מעניין והתוספת של הפתיתים הופכת אותו למנה מופלאה של בית, רק לא בבית. יש גם מטבוחה וחריף בצד להשלמת המלאכה.
66 ש״ח, סמטת בית הבד 2

10. מרק עוף | פלנטי

בית האוכל הבריא מבית אמריקה בורגר דאג לנו לטייק העדכני שלהם על האנטיביוטיקה של הטבע, בדמותו של מרק עוף מלכותי וענוג, כזה שמנחם ביום מחלה, ופשוט טעים גם ביום בריא. הציר טוב בתיבול מדויק, והוא מרגיש עשיר ומרפא. ועם תוספות ירקות השורש הנדיבה, החוויה כולה הופכת למרק העוף האולטימטיבי.
36 ש״ח, אחד העם 38

מרק העוף וחברים נוספים. פלנטי (צילום: יהונתן בן חיים)
מרק העוף וחברים נוספים. פלנטי (צילום: יהונתן בן חיים)