מסעדה חדשה בשם טאבון תיפתח בקרוב בהר סיני

הר הבית בידנו: מסעדת טאבון חדשה תקום במהלך דצמבר בחלל שאיכלס את הר הבית בסמוך לבר הר סיני. במטבח: השף תומר אגאי, מי שהיה סו שף של חיים כהן ביפו תל אביב

4 בנובמבר 2014

בחלל הצמוד לבר הר סיני (מה שהיה החלל שנקרא הר הבית ונסגר לפני כחודש) עתיד להיפתח באמצע חודש דצמבר בר-מסעדה חדש בשם הטאבון בהר סיני. מאחורי המקום עומדים אורי להב, הבעלים של ההר סיני, והשף תומר אגאי. אגאי שימש עד לא מזמן סו-שף של חיים כהן ובן טיפוחיו ביפו תל אביב, שם עבד מהיום הראשון של המסעדה. במרכז המסעדה יעמוד טאבון משוכלל שאגאי פגש בטיול בדרום איטליה. "מדובר בעצם על מקום שלכאורה התחיל בתור פיצרייה סביב טאבון", הוא מסביר, "ועם הזמן נוספו לתפריט עוד ועוד מנות, כך שהתוצאה כבר דומה יותר למסעדה, רק שרוב המנות יוצאות מהטאבון".

בנוסף לפיצה ושאר בצקים במקום יוגשו במקום גם מנות שמתבשלות לילה שלם כשהטאבון כבוי ("הוא עדיין שומר על חום נמוך שמצוין לתבשילים בבישול איטי") כמו קאסרול טלה עם ירקות שורש. יהיה גם סיר של דגים ופירות ים מהטאבון וגם מנות נאות של דגים ובשר וכמובן אופציות צמחוניות.

צילום הדמייה של מסעדת הטאבון. אדריכל טל שטרית
צילום הדמייה של מסעדת הטאבון. אדריכל טל שטרית

בגזרת הפיצות מבטיחים לא להתחכם יתר על המידה, ויגישו שם פיצה ביאנקה (עם גאודה ופטריות), פיצת לחמעג'ון (עם בשר טחון, בהרט, בצל מטוגן וסומק), פיצה רוקה (עם רוקט, בזיליקום ופרמז'ן) ואופציות נוספות לצד ספיישלים מתחלפים.

בגזרת האלכוהול הבר הסמוך יספק את כל מה שצריך כדי שהבצק יחליק טוב יותר בגרון, לצד מבחר יינות מצומצם, כשהכוונה היא ללכת על הסגנון האיטלקי של "יין הבית" פשוט וטוב שימזג מחבית, ומחירים שמעודדים שתייה בלי לבלבל את המוח יותר מדי. כל האזור משופע בברים אבל בלי הרבה אופציות לנשנוש טוב אחרי חצות (מלבד המטבח של פורט סעיד הסמוך), כך שהכוונה היא בהחלט לתת מענה למאנצ' הלילי של הבליינים, לצד אופציה נינוחה ונעימה לארוחת ערב ובהמשך גם צהריים.

אז איך החיים אחרי חיים?

"חיים כהן ואני שומרים על קשר הדוק עם היום. חיים מעורב בצד הקולינרי של העסק, את כל הניסיונות עשינו במסעדה והוא עדיין משמש לי כמנטור".

הר סיני 2, 18:30־2:00 (ובהמשך גם צהריים ואל תוך הלילה)