בונג'ורנו תל אביב: 11 המסעדות האיטלקיות הכי טובות בעיר

ארוחת חג של יהודי איטליה, קוצ'ינה הס (צילום אנטולי מיכאלו)
ארוחת חג של יהודי איטליה, קוצ'ינה הס (צילום אנטולי מיכאלו)

אולי לא שמתם לב, אבל תל אביב הוצפה באיטלקיות חדשות שמתות להאכיל אתכם בפסטה, פיצה ופחמימות מחזקות נפש. ואנחנו פה כדי לעמוד בפני ההצפה ולסנן עבורכם את המסעדות שהכי כדאי לכם לבקש בהן עוד טיפה פרמז'ן, כי מה זה כבר משנה? חיים רק פעם אחת

28 בינואר 2024

אין תקופה בה הים של סצינת האוכל התל אביבית לא סוערת. גלים באים, גלים הולכים, אבל רק אי אחד של יציבות נשאר עומד תמיד – האוכל האיטלקי. על רקע הטרנד האיטלקי ששוטף את העיר כעת, בולטת עוד יותר היציבות של האיטלקיות הוותיקות ששרדו את המשבר הנוכחי, וטוב שכך: המטבח הכל כך בסיסי הזה מאפשר לנו ליצור גרסאות קלאסיות, וריאציות מיוחדות או פיוז'נים משגעים, ותל אביב בהחלט מנצלת את ההיצע במלואו.

>> הכינו מקום בבטן: 23 הבראנצ'ים הכי טובים בתל אביב

קוצ'ינה הס 4

כמעט מצער שתמר כהן-צדק הצטרפה לפאנל השופטים של "משחקי השף", כי מאז זה סיוט להשיג מקום במסעדה. הקסם של קוצ'ינה הס, הס 4 לוותיקים שבנינו, נובע מהפער בין רחוב אלנבי המג'ויף למפות הלבנות, לרומנטיקה ולמטבח איטלקי קלאסי בצורתו המזוקקת, בלי אף מילה על פיוז'ן. ביס מהבודינו פרמיג'אנו ותבינו הכל.
הס 4

תמר כהן צדק והפסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)
תמר כהן צדק והפסטה (צילום: אנטולי מיכאלו)

קלבריה

היא הולכת כמו טרטוריה ומגעגעת כמו טרטוריה, אבל קלבריה היא לחלוטין מסעדת שף. התשוקה של שף בנצי ארבל לאיטליה ניכרת בכל סופלי וקוואטלי, וכשהצלחות נוחתות בזו אחר זו על השולחן אי אפשר שלא להסתער. פסטה בעבודת יד, שמן זית ועגבניות שמש מתוקות מתערבבים במנות כאילו נונשלנטיות אך מוקפדות עד גילוף הפרמז'ן האחרון, וכל זאת על רקע פיח ואוטובוסים. הכי נאפולי בתל אביב.
קינג ג'ורג' 29

מגזינו

קפה איטליה הוותיק כבודו במקומו מונח אך הלב שלו עם מגזינו, הילד הקטן והפרוע של האחים ירזין. בחלל מחוספס וסקסי מול מטבח פתוח גועש תוכלו לזלול מנות פתיחה וסלטים, פיצות ופסטה בביצוע מוקפד עד שבב הפרמזן האחרון. הצוות מתורגל היטב בזאטוטים שרצים בין הכיסאות עם סלייס פיצה ביד ונדבקים לוויטרינת הקינוחים המסחררת, אז אם אתם רגילים לזה גם, זהו מקום מושלם עבורכם.
מנחם בגין 21

הפיצה של מגזינו. צילום: כרמל קוך
הפיצה של מגזינו. צילום: כרמל קוך

צ'יקטי

אם תקראו לו בר הוא יענה, אבל צ'יקטי הוא למעשה מסעדה איטלקייה נהדרת. הבר והמטבח הפתוח מפתים להזמין צלחת ועוד צלחת, ללגום קמפרי ולהיווכח שכשחומרי הגלם טובים – כמו באיטליה – החוכמה היא לתת להם לדבר בעד עצמם ולזרום עם מה שיציעו לכם. ההנאה מובטחת.
יהודה הלוי 58

צ'יקטי. צילום: איליה מלניקוב
צ'יקטי. צילום: איליה מלניקוב

רוסטיקו

הרשת הוותיקה והאהובה עושה בדיוק את מה שמצופה מטרטוריה הגונה: לתת לאורחים תחושת בית, תפריט שנצמד לטעמים המוכרים ומחירים הוגנים. אנחנו מצאנו כאן לזניה עסיסית, לוהטת וסקסית כמו סופיה לורן בשעתה.
רוטשילד 15, בזל 42

רוסטיקו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של רוסטיקו
רוסטיקו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של רוסטיקו

ג'מה

הלוקיישן יפו, כל השאר איטליה: אנטיפסטי ואינסלטה, פיצה ופסטה, סקונדי ובמביני (המנות, לא הילדים עצמם) באווירה שכונתית. אה, ויש גם בייקון אמיתי.
תרצה 14

ג'מה (צילום: שלומי יוסף)
ג'מה (צילום: שלומי יוסף)

גוסטו

"מסעדה איטלקית נעימה, כולל קלישאת המפות המשובצות, שלא מנסה לקפוץ מעל הפופיק, אבל מתחייבת שתצאו ממנה שבעים ועם חיוך, ולגמרי עומדת במילה. תוסיפו לזה מחירים סבירים ומיקום קטלני, ותקבלו את אחת המסעדות השכונתיות המוצלחות שיש לתל אביב להציע", כתב המבקר שלנו. ומסעדה שכונתית מוצלחת היא משהו שאין להקל בו ראש, במיוחד כשהיא ממוקמת בכיכר רבין החפור.
פרישמן 90

גוסטו (צילום: אינסטגרם gustoitaliantlv@)
גוסטו (צילום: אינסטגרם gustoitaliantlv@)

אמורה מיו

תקראו לנו נוסטלגיים ורומנטיקנים, לאמורה מיו מגיעה פינה חמה בלב של תל אביב. תפריט ענק של פיצות ועוד יותר של פסטה, מחירים סבירים ואווירת טרטוריה מושכים לכאן לקוחות חוזרים כבר יותר מ-20 שנה. וחוץ מזה כל עיר צריכה מסעדן עם לב גדול כמו שיש לשלומי סלמון.
אבן גבירול 100

אמורה מיו. צילום: עדי פועה וענבל קורמן
אמורה מיו. צילום: עדי פועה וענבל קורמן

TOMETOMATO/LAVA

נוכל הפסטה, הלא הוא טל רשבסקי, נע בקיצוניות מתעתעת בין טרול נודניק (לגיא זוהר שלום) לשף מוכשר. את האבחנה המדויקת נשאיר לתרפיסט שלו, אבל מה שבטוח הוא שהאיש יודע לבשל. והוא מבשל יותר מאשר מעצבן ולכן נמשיך לעמוד בתור ולרטון על שעות הפתיחה, על הגשם ועל המלחמה. העולם הוא מקום מעצבן.
שדרות וושינגטון 26, סמטת בית הבד 7

השחור זה לא זפת. LAVA (צילום מתוך עמוד האינסטגרם lavatelaviv@)
השחור זה לא זפת. LAVA (צילום מתוך עמוד האינסטגרם lavatelaviv@)

פרונטו

כשפרונטו ברשימה אומרים לנו שזו כבר מזמן אינה מסעדה איטלקית. כשהורדנו חטפנו על הראש בטענה שמנות פסטה המוגשות כאן הן מהטובות בעיר. מכיוון ששף דייויד פרנקל מצליח לשרטט ביד חופשית גרסה שמחמיאה למקור (ולעתים עולה עליו) – מגיע לו להיות כאן.
הרצל 7

וריאציות על נושא. פרונטו (צילום מעמוד האינסטגרם pronto_tlv@)
וריאציות על נושא. פרונטו (צילום מעמוד האינסטגרם pronto_tlv@)

טוטו

היא כבר לא לגמרי איטלקית, היא מגישה אוכל קלאסי בביצוע אדיר גם אם קצת מיושן, והיא מאוד יקרה – אבל שף ירון שלו חתום על כמה ממנות הפסטה הטובות בארץ. הרשימה הזו אינה שלמה בלעדיו.
ברקוביץ' 4