יצאנו לשאוף אוויר: מסעדות מומלצות בנמל תל אביב

נמל תל אביב הפך מזמן למוקד עלייה לרגל בכל הקשור לקולינריה. זו סיבה מצוינת עבורנו לאסוף את כל המסעדות ששוות שם ביקור: משרי הרינג, דרך לחם בשר ועד נאם, כולן מחכות לכם, המסעדות המומלצות בנמל תל אביב

דלישס.סנדוויץ קורנביף. צילום: יח"צ
דלישס.סנדוויץ קורנביף. צילום: יח"צ
28 בפברואר 2017

נמל תל אביב הוא אולי אזור הבילוי הכי פופולרי בתל אביב, והוא מציע שפע מסעדות מומלצות ודוכני אוכל בכל סגנון אפשרי כמעט. כמיקרוקוסמוס של הקולינריה הישראלית, על רקע נוף כחול מקצה לקצה, זה ללא ספק אחד ממקומות הבילוי המועדפים עלינו. אחרי שסקרנו את ארוחות הבוקר והבראנצ'ים המומלצים בתל אביב, שבענו מאוכל רחוב ומקינוחים עמוסי סוכר, הגיע הזמן לסקירת מסעדות בנמל תל אביב – כי נוף לים, קצת שלווה ואוכל טוב אף פעם לא הרגו מישהו.

בירגארטן

הבירגרטן הבווארי של מותג הבירה ויינשטפן ממוקם ממש על גדת הירקון ונהנה מנוף ירוק וכחול שקשה למצוא כמותו במרחב האורבני. בתפריט יש בראש ובראשונה שבעה סוגי בירה: מבירת חיטה לא מסוננת שהכי מזוהה עם ויינשטפן, דרך ויטוס עתירת אלכוהול ועד בירה ללא אלכוהול בכלל. ולעניין התפריט – נשען בעיקרו על המסורת הבווארית וככזה, הוא מציע נקניקיות של השרקוטייה אלן טלמור, קדרת בשר, המבורגר, פלטת גבינות ועוד הרבה דברים שהולכים טוב עם בירה, ובכלל.

בירגארטן, ביתן 16, ראשון-חמישי 17:00 עד אחרון הלקוחות, שישי-שבת 12:00 אחרון הלקוחות, 054-5788731

בירגארטן נמל תל אביב. צילום: דנה ברק
בירגארטן נמל תל אביב. צילום: דנה ברק

לעוד כתבות טעימות:
האטליזים הטובים בתל אביב
המסעדות הכי רומנטיות בתל אביב
מסעדות הדגים הכי טובות בתל אביב

בני הדייג

כל ארוחה במסעדת הדגים הוותיקה נפתחת בכ-15 סוגי מזאטים, שמשקפים את רוחב ליבו של בעל הבית, בני הדייג המיתולוגי. ההתמחות של המקום היא בדגים ופירות ים שעוברים הכנה בכמה שיטות לפי בחירת הלקוח והמלצת הצוות. פלטות פירות ים ענקיות הן פינוק שראוי לחגוג עליו יום הולדת או יום נישואין. לטובת מי שמעדיף בשר, יש בתפריט מחלקה מכובדת של בשרים, וגם מנות ילדים ללקוחות הקטנים והרעבים.

בני הדייג

אוהב דגים. בני הדייג. צילום: יח"צ
אוהב דגים. בני הדייג. צילום: יח"צ

דלישס דלי בר

הבר בלב שוק הנמל הוא מקדש לאוהבי הבשר. התפריט שהרכיב ניר עופר, קצב מעדניית דלישס, מתחיל בנתחים שזוכים לטיפול איכותי ומסתיים בהמבורגרים וכריכים שהם פשוט דלישס. ההמבורגר עשוי מאנטרקוט ושפונדרה טריים ומוגש בלחמנייה מתקתקה, ושמו של סנדוויץ' הקורנביף הולך לפניו בזכות שיטת יישון ייחודית וכמויות נדיבות של בשר. להרגעת המצפון כדאי להזמין את אחת מתוספות הירקות שהן מוצלחות כשלעצמן. כוס בירה או גזוז בצד, וסגרתם סעודה כיד המלך.

דלישס דלי בר

דלישס.סנדוויץ קורנביף. צילום: יח"צ
דלישס.סנדוויץ קורנביף. צילום: יח"צ

 

יוליה

לפי ההגדרה זוהי מסעדת חוף אך התפריט לא היה מבייש שום מסעדת שף בזכות שימוש בחומרי גלם איכותיים, ובראשם עופות אורגניים של משק מלמד, דגים טריים מוגשים במגוון שיטות (נסו את הסביצ'ה ואת הקרוק פירות ים על בריוש) ואגף הבשר שמציע את אחד ההמבורגרים הכי טובים בסביבה.

יוליה

המבורגר אצל יוליה. צילום: אנטולי מיכאלו
המבורגר אצל יוליה. צילום: אנטולי מיכאלו

לחם בשר

מסעדה כשרה למהדרין שמחברת בין עולמות התוכן של בשר ואפייה, במנות שקולעות לטעם הישראלי כגון המבורגר, סינייה ולחמעג'ון. אזורי ישיבה בסגנונות שונים מזמינים בילוי בקבוצה, במשפחה או בזוג, כשהטאבון במרכז הוא לב ההתרחשות. השילוב של כשרות עם תפריט בשרי נגיש ומגוון גורם לכך שזהו אחד המקומות היותר פופולריים בנמל.

לחם בשר

לחם שפוגש בשר. צילום: אנטולי מיכאלו
לחם שפוגש בשר. צילום: אנטולי מיכאלו

נאם

סניף המשלוחים והטייק אוויי של רשת המסעדות התאילנדית הוא בדיוק מה שאתם צריכים כדי לייצר לעצמכם פיקניק מושלם. התפריט עשיר ומגוון ומתאים לכל סוג בילוי: סלטים קלילים, מנות ראשונות שכיף לנשנש, מנות עיקריות כשהרעב משתלט ושייקים שבלעדיהם אי אפשר. פרסו שמיכה על הדשא וקיבלתם ארוחת גורמה בטבע.

נאם בנמל

פלה פאד במסעדת נאם. צילום: מתן כץ
פלה פאד במסעדת נאם. צילום: מתן כץ

פורטו

מסעדה איטלקית נעימה וורסטילית שיכולה להתאים לבילוי רומנטי מול הים וגם לארוחה משפחתית שמחה. מתנור האבן המתחייב יוצאות פיצות לוהטות: ממרגריטה הקלאסית ועד פונגי בלנקה עם מחית כמהין. עוד בתפריט: מנות פסטה, ניוקי, דגים ובשר, שאת חלקן ניתן לקבל ללא גלוטן וביצים, או מחיטה מלאה. תפריט יינות עשיר משלים את החוויה ויגרום לכם להרגיש לרגע כמו בנאפולי.

פורטו

פיצה מלנזנה בפורטו בנמל תל אביב. צילום: גלית דויטש
פיצה מלנזנה בפורטו בנמל תל אביב. צילום: גלית דויטש

קיטשן מרקט

במקום הכי גבוה בנמל תל אביב נמצאת המסעדה של השף יוסי שטרית, שהיא גם הגבוהה ביותר בסביבה מבחינה רעיונית. חומרי גלם טריים מגיעים למטבח משוק האיכרים שנפרש מתחת לחלון, והופכים בכישרון ודיוק לקולינריה עילית: כרובית ושרימפס ברוטב וניל, סקאלופס וסלט עדשים, ניוקי ופטריות יער, ועוד שילובים שיכולים להרכיב ארוחת גורמה אך מתאימים גם לדרינק ונשנוש לא מחייב.

קיטשן מרקט

לאכול ולהשקיף. קיטשן מרקט. צילום: דן פרץ
לאכול ולהשקיף. קיטשן מרקט. צילום: דן פרץ

שרי הרינג

דוכן הדגים המלוחים של שרי אנסקי, אמה של מייסדת שוק האיכרים מיכל אנסקי, הוא תענוג צרוף. נכון שהתור ארוך ולעתים מייגע, אך בסופו תקבלו את הכריך המושלם ביקום: באגט של מאפיית לה מולאן ובתוכו הרינג בטעם של פעם, שמנת חמוצה, פלפל אדום חריף ועוד כמה סודות קטנים. דליקטס.

שרי הרינג

שרי הרינג. צילום: בועז לביא
שרי הרינג. צילום: בועז לביא