הזלילה הגדולה: אלו המקומות שבהם אוכלים בני הנוער התל אביבים

נערי החופש הגדול מתעוררים בצהריים ומלקטים מזון בשעות הלילה המאוחרות - ואז הם מחפשים משהו טעים, נדיב, זול ומשביע. חלק מהמקומות האלה לא יעמדו בסטנדרטים של הפודי התל אביבי הממוצע ובטח לא באלה של הטבעוני האנין, אבל לבני התשחורת קריטריונים משלהם ואלו הן המזללות שמשביעות את רעבונם

בני נוער במלביה (צילום: איליה מלניקוב)
בני נוער במלביה (צילום: איליה מלניקוב)
11 ביולי 2018

איט מיט

"סנדוויץ' הבשר הכי טוב בעיר, קצת יקר אבל שווה", מיכאל (18)

בני נוער, בדגש על בני, רעבים לבשר באופן תמידי. המזללה בקינג ג'ורג' מצליחה כל כך עד שלפני כחצי שנה נפתח סניף באותו קונספט בקרליבך. אף שמדובר באזור רווי מזללות, האיט מיט מצליח לבלוט ולתקתק מנות להמונים.

מה אוכלים:
כריך אנטרקוט עסיסי בלחם פרנה עם ביצת עין, פטריות מטוגנות, בצל מטוגן, פלפלים ירוקים חריפים, חסה, עגבנייה ורטבים. אפשר לקבל את פיסות האנטרקוט והתוספות גם על סלט ירקות. 43 ש"ח.

המלך ג'ורג' 68 / קרליבך 18, 03־5252153

איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו
איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו

עוד כתבות מעניינות:
מועדון הגלישה לנערים בסיכון עתיד להיסגר
מה לעזאזל עושים בני נוער בזמנם הפנוי?
אלה עבודות הקיץ של בני הנוער בחופש הגדול

באנז

"שירות מפרגן שרק בשבילו שווה לבוא. מחליפים מנות בלי בעיה ומפנקים בצ'ייסרים, תוספות וגלידה", אסף (20)

המזללה האסייתית של השף רועי סופר ממקסמת את טרנד הבאנז, שמגיע בכמה מילויים (כולל טבעוני). מהדק המוגבה של המסעדה רחוב הרצל נראה די סימפטי.

מה אוכלים:
דילים של שני באנזבורגר, קערת אורז ותה קר, באן וסלט או שני באנים (45־49 ש"ח), באנים בודדים במילוי עוף, טלה, בקר וצמחוני (25־29 ש"ח), סלטים (35 ש"ח) וקערות אורז (כ־45 ש"ח).

הרצל 17, 03־9297075

גרין באן, באנז. צילום: אנטולי מיכאלו
גרין באן, באנז. צילום: אנטולי מיכאלו

ג'סמינו

"אוכל שהכי טעים בלילה ופתוח באמצע השבוע עד מאוחר יחסית", דור (18)

הכמעט חור בקיר הזה הוא הדבר הכי טוב שקרה לסטריט פוד בעיר בתקופה האחרונה. נכון שהתור ארוך עד ייאוש אבל הוא מתקדם בקצב מהיר ובדרך פוגשים אנשים נחמדים.

מה אוכלים: קבב, נקניקיות, פרגיות ולב עגל חריף (כ־30 ש"ח למנה) בפיתה רכה ושמנמנה עם עגבניות צלויות, סלט, בצל על הגריל, פלפל חריף, טחינה ועמבה. מרמת רעב בינונית ומעלה מומלץ להזמין שתי פיתות במכה.

אלנבי 97

גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו
גן עדן בפיתה, ג'סמינו. צילום: אנטולי מיכאלו

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים

"טעים ברמות גבוהות, הכי כיף להגיע לשם עם חברים לפנות בוקר", אדם (17)

כשרוב המקומות האחרים סגורים המוסד עדיין פתוח ומשגר במרץ המבורגרים וסנדוויצ'ים לקרניבורים. בשעות הלחץ ההמתנה קצת מייבשת, בייחוד כשרעבים, אבל אחרי ביס אחד מבינים למה.

מה אוכלים:
המבורגרים מדוגמים עם תבשיל פרסה בשמנת וקממבר, גאודה מעושנת, איולי וויסקי וטבעות בצל בטמפורה, או המבורגר מיינסטרים. סנדוויץ' המוסד מבקר מפורק הוא מאסט למי שטרם טעם, וקריספי צ'יקן ישכנע גם אנשים שעוף לא עושה להם את זה (39־54 ש"ח).

אבן גבירול 67, 03־5629896

המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים. צילום: אסף רונן
המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים. צילום: אסף רונן

המסעדה והמסעדה אקספרס

"מקום ממש זול. האוכל ככה ככה אבל אפשר להפציץ באלכוהול", אמיר (18)

הקופיקס של הסטריט פוד, כך מכנים את הרשת שדוגלת בתמחור סופר נמוך ואוכל סביר. על חוויית אכילה לא מדברים כאן, אבל את החבר'ה בחופש הגדול זה ממילא לא מעניין.

מה אוכלים:
כנפיים ברוטב צ'ילי מתוק, קרפצ'ו בקר, טבעות בצל ושיפודי חלומי למנה ראשונה (15 ש"ח), מוקפצים, פסטה, פיש אנד צ'יפס, סלטים והמבורגר (30 ש"ח), סלמון ברוטב מיסו ורביולי גבינות (40 ש"ח). בקטגוריית "בקטנה" תקבלו צ'יפס בחמישה ש"ח וסלט קטן ב־10 ש"ח.

הארבעה 18, 03־6399199; אלנבי 47, 03־9613388

המסעדה. צילום: אפיק גבאי
המסעדה. צילום: אפיק גבאי

ווק טו ווק

"הצד החזק שלהם זה המהירות והמחיר, אם לא משתגעים בתוספות", עומר (15)

הרשת הישראלית המוכרת מבירות אירופה נחתה בעיר לפני כמה חודשים ומציעה מנות אסייתיות מהירות הכנה בהרכבה אישית. מזמינים בזריזות מול הדלפק, מחכים כמה דקות עד שמוכן והולכים לאכול על ספסל בשדרות רוטשילד.

מה אוכלים:
אטריות, אורז או קינואה ותוספות (חלקן בתוספת תשלום) מתוך רשימה ארוכה של ירקות, בשר, עוף וטופו. אחרי שבוחרים רוטב אפשר להוסיף עוד טופינגז. מ־21.90 ש"ח למנה בסיסית.

נחלת בנימין 52 / קלמן מגן 3 (שרונה מרקט)

וולקם, ווק טו ווק. צילום: גיורא הירש
וולקם, ווק טו ווק. צילום: גיורא הירש

ויטרינה

"אנחנו הולכים לשם כשרוצים לאכול טוב בלי להתכלב. חבל רק שסוגרים מוקדם יחסית", דניאל (19)

שני סניפי מזללת ההמבורגר והנקניקיות תמיד עמוסים, עדות חותכת לכך שעושים כאן משהו נכון. לא סתם הענקנו להם את תואר ההמבורגרייה האהובה ביותר בטקס פרסי האוכל.

מה אוכלים:
המבורגרים עם מרכיבים מתוחכמים כמו ריבת בצל, גבינה כחולה וחמאת מרווה (40 ש"ח בממוצע, 60 ש"ח כולל צ'יפס ושתייה). הנאגטס (35/52 ש"ח בסניף אבן גבירול בלבד) פריכים ושווים ביותר, והנקניקיות (28/45 ש"ח) קראנצ'יות ועסיסיות.

אבן גבירול 36, 03־6960304; לילינבלום 40, 03־6164118

מרגיש חצוי. ויטרינה
מרגיש חצוי. ויטרינה

טוני וספה

"מזמינים לפי כמה שרעבים והפיצה תמיד יוצאת מהר. קל להגיע כי הם קרובים לאזורי בילוי ופתוח עד מאוחר", עמית (17)

מוזיקה בווליום גבוה, צוות צעיר מקועקע ומפורסנג ושירות היפסטרי הם נתוני הפתיחה לפיצות חמות שיוצאות מהתנור ללא הפסקה. אוכלים בחוץ בעמידה או בישיבה על המדרגות והכל טוב.

מה אוכלים:
פיצה דקה ופריכה במשקל (98־81 ש"ח לק"ג) עם מגוון עשיר של תוספות: בייקון, בטטה, פפרוני, ארבע גבינות ועוד. יש גם פיצה לבנה ופיצה טבעונית.

שד' רוטשילד 140 / אלנבי 118 / הארבעה 8
tonyvespa.co.il

טוני וספה. צילום: תומר פלטין
טוני וספה. צילום: תומר פלטין

מג'יק בורגר

"המבורגרייה קלאסית עם המבורגרים טובים וסנדוויץ' חביתה ממש טעים. בחמישי פתוח עד מאוחר", תומר (18)

מקום שמכוון למחיר נמוך ולאוכלוסייה צעירה, ומכאן התור שתמיד משתרך מול הדלפק. לוקחים והולכים לאכול ולצחקק על ספסל בכיכר רבין מול המזרקה.

מה אוכלים: המבורגר רגיל או כבש במשקל 200־400 גר' (34־56 ש"ח), סנדוויץ' חזה עוף (34 ש"ח), סנדוויץ' חביתה (18 ש"ח), סלט המבורגר/רצועות עוף (45/48 ש"ח).

אבן גבירול 64, 03־6956782

מג'יק בורגר
מג'יק בורגר

המלביה

"פתוח עד הבוקר ואף אחד לא מגרש אותך גם אם מזמינים רק מלבי", יולי (16)

בלי שהרגשנו המלביה הפכה ממקום של לאכול מהר או לקחת וללכת למקום מפגש לאנשים צעירים (דייט ב־20 ש"ח זה להיט בגילים מסוימים). בסניף בפשפשים יש הופעות שנותנות עוד סיבה להישאר.

מה אוכלים: מלבי חלבי או טבעוני (10 ש"ח), קוקטיילים ובירות (20 ש"ח) ושתייה קרה או חמה (פחות מ־10 ש"ח).

hamalabiya.co.il

המלביה. צילום: אנטולי מיכאלו
המלביה. צילום: אנטולי מיכאלו

עד העצם אקספרס

"אפשר לאכול בזול או להתפנק אם נשאר כסף. פתוח עד מאוחר, במיוחד הסניף ברוטשילד שפועל בסופ"ש עד הבוקר", תום (16)

גרסת הפאסט פוד למותג הבשר עד העצם היא הגרסה הישראלית לבורגר ג'וינט: מקום לא מפונפן מדי אבל עדיין בגבולות האסתטיקה הסבירה, שאפשר לאכול בו בלי לשבור חיסכון ושיהיה טעים, טרי ומשביע.

מה אוכלים:
המבורגר בלחמנייה: יחיד, כפול או משולש, או במסגרת ארוחה עם צ'יפס ושתייה בריפיל חופשי (28־61 ש"ח), נאגטס (27 ש"ח או 45 ש"ח בארוחה) ולקינוח צ'ורוס (10־15 ש"ח). בירה מהחבית מתומחרת נמוך בהתאמה (14 ש"ח).

שד' רוטשילד 31 / המלך ג'ורג' 77 / אבן גבירול 21
adhaetzemex.co.il

עד העצם אקספרס, גם בפסח .צילום: ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין
עד העצם אקספרס, גם בפסח .צילום: ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין

ערוסה

"מנה ממש טעימה בכלום כסף ופתוח עד מאוחר", מיה (16)

מקום קטן עם גריל גדול ועראייס – פיתה במילוי בשר טחון שכובשת את העיר – במחירי רצפה. גם אם לוקחים שלושה, שזו כבר כמות משביעה גם לנוער רעב במיוחד, לא מגרדים את ה־50 ש"ח.

מה אוכלים:
ערוסה עגל טחון / עוף ופרגיות / טבעוני עם תפוחי אדמה ופטריות (15 ש"ח), מנת המלך – סטייק אנטרקוט, צלע כבש וירקות בפיתה (35 ש"ח).

אבן גבירול 3, 052־2944493

ערוסה. צילום: רן בירן
ערוסה. צילום: רן בירן

פוקי

"כמו סושי אבל מפורק ויותר משביע. מקום לכל החבר'ה והצוות חברי", נועם (15)

אם כבר לאכול באמצע הלילה, לפחות שיהיו בצלחת קצת ערכים תזונתיים. הפוקי מצליח לספק ויטמינים מתוקף היותו מבוסס על ירקות ודגים טריים, ויש לו הילת גולשים אקזוטית מהוואי.

מה אוכלים:
פוקי סלמון, טונה אדומה, דג לבן או פורטובלו בתחמיץ (34־44 ש"ח) עם אורז וירקות לבחירה.

אבן גבירול 20, 03־9094066

מנת פוקי. צילום: ShutterStock
מנת פוקי. צילום: ShutterStock

פלאפל גבאי

"תמיד אפשר למצוא שם משהו לאכול על הדרך והם לא מתקמצנים על כמויות", אריאל (16)

מוסד ותיק שתמיד רלוונטי ומצליח לספק את מה שאנשים צעירים ורעבים מאוד מחפשים – אוכל עממי, זול ולא מפונפן ושיהיה טעים. הגישה החברית של הצוות עוזרת ומפנקת כשאפשר.

מה אוכלים:
הכל בפיתה – שווארמה, שניצל, חזה עוף, פרגיות, פלאפל, מעורב ירושלמי וסביח (19־39 ש"ח). חלק מהמנות נמכרות בחצי פיתה לסגירה סופית של הרעב או כשהכסף לבזבוזים כמעט אזל.

בוגרשוב 25, 03־6297060

https://www.instagram.com/p/BjR_gbYAZX5/

פסטה בסטה

"ב־20 וקצת שקל מקבלים קערת פסטה משביעה וטעימה. יותר זול מכל מקום אחר בעיר", נטע (15)

איך שלא מסתכלים על זה, פסטה מצליחה למקסם את משוואת התועלת מול מחיר. כנראה זו הסיבה שהסניף בכניסה לשוק הכרמל תמיד עמוס ומנקז אליו בני נוער רעבים מכל העיר.

מה אוכלים:
פסטה בשלבים על עקרון מזללות הנודלס: בוחרים צורת פסטה (פוזילי, גרגנלי וכדומה) מחליטים על רוטב – מעגבניות פשוט דרך חלב קוקוס וקארי ועד "ארבע גבינות וגעגוע" (23־31 ש"ח), ומסיימים בעלי תרד, רצועות זוקיני, מוצרלה וסלמון מעושן (6־15 ש"ח) ועוד תוספות.

אלנבי 60 (בכניסה לשוק הכרמל) / דיזנגוף 300
pastabasta.co.il

פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטה בסטה. צילום: אנטולי מיכאלו

פרנק

"אוכל טעים ולא נורא יקר. פתוח עד מאוחר", עדי (14)

99 אחוז מהנקניקיות בעולם עשויות משאריות בשר באיכות נמוכה. לנקניקיות של פרנק – המוזיקאי זאב טנא – יש כבוד, והן נכנסות לאחוז הבודד שמתבסס על בשר טרי ללא גלוטן ותוספים מיותרים.

מה אוכלים:
נקניקיות בראטוורסט, פרנקפורטר ועגל, שוקרוט וקאריוורסט, נקניקיות על מקל וכריך BLT (כ־30 ש"ח בממוצע). בדיל ארוחה (39־43 ש"ח) נוספים תפוחי אדמה אפויים ושתייה קלה, ובירה נמכרת במחיר נמוך במיוחד.

אבן גבירול 23, 03־5252105

צ'ופ צ'ופ

"אותו עיקרון של ווק טו ווק אבל הירקות כבר כלולים במחיר וצריך להוסיף כסף רק על בשר. בערב אפשר לשבת על חצי מנה ב־20 ש"ח", מאיה (16)

מזללה אסייתית, מהראשונות שאימצו את קונספט ההרכבה האישית. מקום פשוט ולא מתיימר בדיוק כמו שהנוער אוהב.

מה אוכלים: קומבינציות אורז או אטריות עם ירקות ורטבים. מי שמתעצל לחשוב (אחרי הכל המוח בחופשה) יכול לבחור מתוך רשימה מובנית (42־50 ש"ח). סלט (37 ש"ח) או מנות פתיחה (16־32 ש"ח) יסגרו ארוחה בתקציב עוד יותר זעום.

אבן גבירול 20, 077־2040828

Chop Chop Street Wok צילום: אנטולי מיכאלו
Chop Chop Street Wok צילום: אנטולי מיכאלו

קונגרס בזל

"אוכל של בית שכולם אוהבים. העובדים צוחקים עם הלקוחות ויש אווירה סבבה", גל (16)

האטיטיוד של קונגרס בזל, הקונגרס בקיצור, לא מפחידה את הצעירים של ימינו. הם עומדים משועשעים מול השלט "כאן הלקוח תמיד אשם" ומריצים דאחקות מול רשימת הבקשות המעצבנות וחוקי הבית (אבל לא מפסיקים לדבר בסלולרי).

מה אוכלים: פלאפל, סביח, שניצל, שווארמה פרגית, חזה עוף וקציצות ברוטב אדום, כולם בפיתה, לאפה, באגט או צלחת (19־55 ש"ח), חומוס (30 ש"ח), סלטים ותוספות חמות.

אבן גבירול 141, 03-544-9183

קרטושקה

"נכון שזה לא בשר אבל המנה משביעה ולא יקרה בכלל", אריאל (16)

לפני אי אילו עשורים תפוח אדמה אפוי היה אוכל רחוב לגיטימי ומקובל. מאז עברו הרבה פיתות בוטיק בעיר אבל בדוכן הקטן בבוגרשוב משמרים את הכבוד האבוד של הקרטושקעס. אפשר לשבת במקום ולקשקש ברוסית עם הבעלים, או לקחת בטייק אוויי לסביבה עם פחות פיח אוטובוסים.

מה אוכלים: תפוח אדמה אפוי בגודל אקסטרה לארג' עם תוספות קבועות ומשתנות כמו גבינה צהובה, שמנת, תירס, טונה, סלמון, פטריות, בולגרית וכמובן שמיר (25 ש"ח).

בוגרשוב 32

שמונה

"תמיד יש תור שזה קצת מבאס, אבל חוץ מזה טעים ומשתלם. חבל רק שסגור בסופ"ש בגלל הכשרות", נעם (18)

הפנים פני מושיק רוט ושני כוכבי מישלן שלו. כל השאר עממיקו, מהביצוע ועד למחיר. רשת שמונה כאילו נתפרה לזלילה הגדולה של החופש הגדול, שבה הכמות משחקת תפקיד מכריע: במחיר של המבורגר אחד במקדונלד'ס מקבלים פה ארבעה.

מה אוכלים: המבורגר טלה, אנטרקוט ומרגז, כריכי עוף בקארי, שניצל, חביתה ופורטובלו, סלטים וכנפי עוף (8 ש"ח). כריכים מיוחדים כמו סלופי ג'ו באן וקציצות בפיתה יעלו סכום דמיוני של 12 ש"ח, וארוחה כולל שתיה מתומחרת ב־30 ש"ח במקסימום.

אבן גבירול 25, 03־5540444

שווארמה שמונה. צילום: יח"צ
שווארמה שמונה. צילום: יח"צ