מסעדת הקונספט המעניינת ביותר

בורק, הבנות, הסלון, מטבחצר, סקוליארד או OCD: מהי מסעדת הקונספט שהכי עניינה אתכם השנה?

8 בנובמבר 2017

vote

בורק

המיזם הקולינרי של השף ברק יחזקאלי הוא לא בדיוק מסעדה, אלא אירוח המתרחש פעם בשבוע (בימי רביעי) בחלל פרטי בדרום העיר. התפריט קבוע מראש אך משתנה מדי ארוחה, בהזמנת מקומות מראש בלבד. אלון הדר, מבקר המסעדות שלנו, חשב שבורק מספקת חוויה קולינרית טעימה ביותר בפורמט ששובר היררכיות ואליטות מטבח ישנות.

בורק

בורק. צילום: גיא חביב
בורק. צילום: גיא חביב

הבנות אוהבות אוכל

בדייט הראשון שלהן מצאו את עצמן הבנות במסעדת דגים ופירות ים, מתענגות על צלחת אויסטרים וכמה (וכמה) סיבובי מרגריטות. משם הדרך לחיים משותפים ולמטבח משותף הייתה קצרה. בדירת הגג היפיפיה שלהן במרכז תל אביב מארחות הבנות ארוחות רבות-משתתפים שהמשותף להם הוא יצר סקרנות והרפתקנות לצד אהבה לאוכל טוב והרבה אלכוהול. קרן מפגינה את אהבתה הגדולה לטעמים עזים ורעננים, הרבה עשבי תיבול וגיחות למטבחי הים התיכון; ואילו יעל מוציאה מתחת ידיה לחמים ומאפים חושניים וקינוחים מושחתים.

הבנות

סביצ'ה דג ים, מתוך הארוחה של הבנות. צילום: מתן כץ
סביצ'ה דג ים, מתוך הארוחה של הבנות. צילום: מתן כץ

הסלון

איל שני, אחד השפים המוערכים בארץ, הוא השף והפנים של מסעדת סלון, מסעדה שממש כמו השף שלה, היא מוצר נדיר ששום דבר בה אינו לפי הנורמה. מיקום המסעדה על חורבות אורוות סוסים במזרח העיר מספק לסלון אווירה מחתרתית וחמה. הבחירה המיוחדת לפתוח את המקום יומיים בלבד בשבוע (רביעי וחמישי) מוסיפה לארוחות תחושה חגיגית. נוספים לה המטבח הפתוח עם הדלפק העמוס בחומרי גלם טריים ומפתים, העיצוב הסלוני־ביתי, התפריט הפואטי ויותר מכל השף התזזיתי שדואג שכל אורח ירגיש הכי מיוחד בעולם. מיום הקמתה הפכה מסעדת סלון לאחת המסעדות הנחשקות והיקרות במחוזותינו.

הסלון

הסלון של שני. צילום: אסף הדר
הסלון של שני. צילום: אסף הדר

מטבחצר

השפים יוגב ירוס (לשעבר מל ומישל) ואייל סניור (לשעבר קרנבירה) פתחו יחד בחצר המשק המשפחתית של סניור מסעדת ארוחות קונספט כפרית המציעה לקהל הרחב פעמיים בשבוע בימי שלישי וחמישי סעודה הבנויה לפי נושא; לדוגמה ארוחת בעלי כנף שכוללת מנות עם אווזים, ברווזים ותרנגולות, או למשל ארוחה שהיא משתה רוסי, או כל תמה ברורה אחרת. האירוע נפתח עם קוקטייל מתחת לעץ הזית וממשיך אל שולחן אבירים תחת כיפת השמיים, מה שמייצר תחושה שאננה ומנותקת ומאפשר להתמקד רק באוכל ובחברה. המחיר הקבוע כולל את כל המנות, הלחמים המפוארים של אדון שיפון, והיינות, הנמזגים ללא הגבלה, אך אינו כולל שירות.

מטבחצר

מטבחצר. צילום: שרית גופן
מטבחצר. צילום: שרית גופן

סקול יארד

מסעדות בבתי ספר לבישול הן תופעה נפוצה ופופולרית בחו"ל, שלעתים מלווה בשמות מכוכבי מישלן. לישראל מישלן עוד לא הגיע ולכן גם כוכבים אין, אבל מתחילת פברואר תהיה לנו מסעדה בבית ספר לבישול. סקול יארד: מסעדת הסטודנטים של Danon – בית הספר למקצועות הקולינריה שבנמל תל אביב, שנפתח לפני כמעט שנתיים על ידי השף מאיר דנון. התלמידים מבשלים בפיקוח סגל ההוראה, ומתוקף ההגדרה כמסעדת פופ אפ התפריט משתנה.

סקול יארד

דנון בפעולה, סקול יארד. צילום: יחצ
דנון בפעולה, סקול יארד. צילום: יחצ

OCD

השף הצעיר והמוכשר רז רהב, שעבד בפופינה אצל אוראל קמחי, ואושיית האינסתוש רזי ברווזי, הם אדם אחד בעל אישיות אובססיבית מאוד להכנת אוכל. על הרקע הזה נפתחה מסעדת OCD ביפו. בסך הכל 18 מקומות בישיבה גבוהה אל בר, שמאפשרים לראות את השף כשהוא יוצר ארוחת טעימות אחידה שנקבעה לאותו ערב לכל הסועדים. תשע מנות וקוקטייל פתיחה תמורת 280 ₪ יקבלו הסועדים, כשבעלי בקשות מיוחדות כמו צמחונים-טבעונים-מתנזרים ממשהו מתבקשים לציין את המגבלות והגחמות מראש. המנות, כיאה למי שביסס את מעמדו בצילומי פורנוגרפיה של אוכל, פוטוגניות לריור. הארוחה כאן רוויה התרגשות של אירוע חד פעמי מהסוג שכבר ממעטים לפגוש במסעדות מהוקצעות ומקצועיות.

OCD

OCD. צילום: יח"צ
OCD. צילום: יח"צ