אלה המקומות שבהם הקורקינטים השיתופיים יעצרו אוטומטית

החל מחודש פברואר למפת התחבורה של תל אביב מצטרפים אזורים "כתומים" ו"אדומים", שבהם הקורקינטים השיתופיים יאטו ל-15 קמ"ש או שאי אפשר יהיה לנסוע בהם כלל

לאט לאט. רוכב קורקינט בטיילת (צילום: Shutterstock)
לאט לאט. רוכב קורקינט בטיילת (צילום: Shutterstock)
5 בפברואר 2020

כפי שהודיעה עיריית תל אביב-יפו בדצמבר, החל מהחודש הקורקינטים השיתופיים של החברות בירד, ווינד וליים יאטו ל-15 קמ"ש או יעצרו אוטומטית באזורים מסוימים בעיר.

באזורים שאסורים לרכיבה לא תתאפשר הנעה של הקורקינט בעת כניסה אליהם. הקורקינט לא ייעצר בפתאומיות אלא פשוט יכבה את האפשרות ללחוץ על דוושת ה"גז" עד לעצירה של הכלי. האזורים הללו הם נמל תל אביב, בית החולים איכילוב, כיכר רבין, כיכר הבימה, מתחם שרונה, נמל יפו, מתחם נגה, חצרות יפו ורביעיית פלורנטין.

האזורים שבהם הקורקינטים יאטו ל-15 קמ"ש הם הטיילת בין גן צ'ארלס קלור ליפו ובאזור חוף גורדון, חלקים מנווה צדק, שוק התקווה, מדרחוב נווה שאנן, כיכר גבעון, אבן גבירול בין גן העיר לפרישמן ובאזור רידינג.

בכתום: האטה. באדום: כיבוי
בכתום: האטה. באדום: כיבוי

>> נסעתם על המדרכה ונתפסתם? לא תוכלו יותר לשכור קורקינט

בחודש דצמבר אמרה לנו מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו הממונה על תחום התחבורה, כי "לחברות הקורקינטים יש שליטה מרחוק על הכלים, ואת הטכנולוגיה הזו אנחנו רותמים לטובת הבטיחות של הולכי הרגל. למשל בכניסה לדק בנמל – מקום עמוס, רטוב, שאין סיבה שירכבו בו קורקינטים – הכלי ייעצר".

יניב לייבוביץ', דובר חברת Bird בישראל, ציין אז כי "הקורקינט לא יורד מעשרים לאפס, אלא מאט בצורה הדרגתית. גם היום אם יוצאים מאזור השירות ונוסעים להרצליה, הוא יזהה את זה ויתחיל בהאטה בצורה שלא תפגע או תפיל את הרוכב. יש אזורים, כמו הטיילת והכרמל, שבהם מהירות הרכיבה תוגבל ל-15 קילומטרים לשעה, ויש אזורים שאסור יהיה לרכוב בהם כמו הבימה וכיכר רבין. העירייה גם תשים שם שילוט רלוונטי, זה יהיה מאוד ברור". יחד עם זאת, מונה הנסיעה ממשיך לרוץ במהלך עצירת כלי הרכב, והנוסע יצטרך להרים או לגרור את הכלי החוצה מהאזור. "צריך לצאת מהאזור האסור ואז הקורקינט יידלק מחדש ויאפשר להשלים את הנסיעה", מסביר לייבוביץ'.