מאמא בת 24, טאפאס בר לוהט ועוד מקומות חדשים בשוק הכרמל

פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)
פריאל שבו (צילום יעקב בלומנטל)

לא הספקתם למצמץ והופ, לא פחות משישה מקומות חדשים נפתחו בשבועיים האחרונים בשוק הכרמל, כולל פופ אפ בלקני מסקרן, פטיסרי פריזאי ומקום שמחזיר את הכבוד לגרילד צ'יז. המקום הכי טעים בתל אביב הוא המתנה שלא מפסיקה לתת

28 באפריל 2022

סיפור אמיתי: יום לאחר סיום עריכת הכתבה גילינו שנפתח בשוק מקום חדש. המרכז הקולינרי הכי חם בעיר לא עוצר לרגע ורשימת הדוכנים והמסעדות בשוק רק מתארכת. קבלו לא פחות משישה מקומות חדשים ופופ אפ שתכף מסתיים – כל הדברים שנכונים לעכשיו, כי מחר בטח ייפתח משהו חדש.

פופ אפ: בלקן בוריק

אלכס מפיצה דיברסו נסע לנאפולי לחפש השראה. במקום להשאיר את המקום סגור הוא מסר אותו לידי השף אוהד גור הרץ (לשעבר ג'ורג' וג'ון), שפתח פופ אפ בלקני שיסתיים ביום שבת (30.4). בתפריט תמצאו פתיחת שולחן – סלט עגבניות שרופות עם פטה, פאבה, צזיקי ועלי גפן ממולאים; שווארמה דג על פוקאצ'ה שהרגע יצאה מהטאבון, דג נא ובורקס קומפלט (30-78 ש"ח). בשבוע הבא הפיצה של דיברסו תשוב לפעול אך אל דאגה, גור הרץ כבר מחפש לוקיישן למקום קבוע.
ישכון 45, חמישי ושבת מ־19:00, שישי מ־11:00

שווארמה דג. בלקן בוריק (צילום יעקב בלומנטל)
שווארמה דג. בלקן בוריק (צילום יעקב בלומנטל)

בוטרגה

אומרים על פריאל שבו (בתמונה הראשית) שלמרות שהיא רק בת 24 יש לה ידיים של מאמא. במטבח בדוכן שנפתח לפני מספר ימים היא מעמידה סירים עם אוכל של בית/סבתות עם טוויסט מקורי, למשל עלי גפן ממולאים עם זרשק, צימוקים פרסיים שמוסיפים חמיצות עדינה; סלט פקוס וסומאק; מטבוחה שניכרות בה שעות בישול רבות; קציצות פראסה ברוטב עגבניות; קוסקוס ומפרום. החברה־שותפה טל פחימה, שאחראית על הפלור, מסבירה שהתפריט משתנה מדי יום והוא נכתב על צלוחית מתכת מטעמי קיימות וחיסכון בנייר. מטעמי נוסטלגיה האוכל מוגש בכלי פורצלן מבית סבתה של שבו במחירים נוחים גם במונחי שוק, כאשר אף מנה אינה מגיעה ל־50 ש"ח. לחובבי הז'אנר, בקרוב יתווספו מנות עם בוטרגה מתוצרת בית.
רבי עקיבא 20, שני-חמישי מ־12:00, שישי מ־10:00, שבת וראשון סגור

בוטרגה (צילום יעקב בלומנטל)
בוטרגה (צילום יעקב בלומנטל)

Cheese Bar

מאחת עד עשר עד כמה אירוני לפתוח דוכן טוסט גבנ"צ צמוד לדונר של גרטי? וכדי לדייק זהו אינו סתם טוסט אלא grilled cheese sandwich כמקובל בארה"ב. המסעדנית טל בר (לשעבר אריא ומאנטה ריי) הפעילה טראק כריכי גבינה קלויים בחיפה, וכשמיצתה את הצפון היא החליטה להביא את הבשורה לכרמל. תפריט פיצפון מציע שלושה סוגי טוסטים בלחם מחמצת ותועפות חמאה: גבינה ומלפפון חמוץ מתוצרת בית, פופאי עם תרד וביצה ואול אין – המבורגר של בשארה חינאווי מהמבורגריית הולשטין הסמוכה מפורק על הפלנצ'ה עם גבינה מותכת (46-58 ש"ח). כל כריך מוגש עם פרי עונתי ("בפלטת גבינות תמיד יש פרי ליד"), ובר ממליצה לצרף קוקטייל חממה על בסיס סירופ ירוקים, תפוז וקינמון בתוספת ג'ין וספרייט (35 ש"ח).
יום טוב 17, שני-חמישי 11:00-21:00, שישי 10:00-16:0, שבת וראשון סגור

טוסט גבנ"צ גורמה. צ'יז בר (צילום יעקב בלומנטל)
טוסט גבנ"צ גורמה. צ'יז בר (צילום יעקב בלומנטל)

Nori

בעלי מסעדת השוק מרלוזה כנראה אוהבים קינוחים כמעט כמו שהם אוהבים דגים. לכן הם החליטו לפתוח פטיסרי ממש מול המסעדה, במקום שבו פעלה סושיה בשם Nori. המפתחות נמסרו לידי לירון שמיע, קונדיטורית בוגרת בית הספר הצרפתי לנוטרה שעבדה אצל אלן דוקאס וניהלה את קונדיטוריית סוויט בוקס. בתפריט יש בעיקר טארטים אישיים ובינוניים בסגנון פריזאי ועוגות בחושות עם מילויים וקישוטים בתוספת תוצרת עונתית מהשוק.
חבשוש 42, חמישי־שישי 10:00-16:00 (שעות פתיחה בהרצה, מהשבוע הבא שני-שישי 10:00-16:0)

נורי פטיסרי (צילום יעקב בלומנטל)
נורי פטיסרי (צילום יעקב בלומנטל)

בנג'מינה

כאשר בעלי הבר בנג'מינה בנחלת בנימין זיהו צורך מצד הלקוחות במשהו קטן ליד האלכוהול, הם החליטו ללכת על פיצה. המשימה נמסרה לידי שף גומא גלילי, מהמתמודדים הזכורים ביותר בריאליטי משחקי השף, שיצר תפריט ובמרכזו פיצה נפוליטנית דקה ופריכה בתצורות שונות. לדוגמה: מרגריטה; 4 גבינות; פיצה לבנה עם קרם טולום, פטריות ירדן ופורטובלו, תרד ואורגנו; ופיצה גבינת עזים ודבש (65-78 ש"ח). חוץ מפיצה תוכלו להזמין כאן פוקאצ'ה ומטבלים לפתיחה – חציל וגבינת טולים, לאבנה וזעתר טרי, סלט עגבניות ורימונים וארטישוק צלוי; קרפצ'ו סלק; רבע כרובית ביוגורט לימון וגרמולטה וסלטי קיסר, בוראטה ופטריות צלויות (38-64 ש"ח). בקרוב גם בוולט.
נחלת בנימין 2, 03-5175604, ראשון-שישי 12:00-01:00

בנג'מינה (צילום יעקב בלומנטל)
בנג'מינה (צילום יעקב בלומנטל)

Goodbar

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שבשוק ייפתח טאפאס בר. ואכן בחלל מרווח צמוד למסעדת הבשר האהובה M25 נפתח ספוט קוקטיילים וטאפאס – אבל לא ספרדיים בהכרח – אח לבראוכל הסמוך. בתפריט תמצאו קוקטיילים קלילים כגון אפרול שפריץ, ג'ין טוניק הדרים, ומוחיטו (32-38 ש"ח) ומנות קטנות שהולכות טוב איתם – כבד קצוץ של סבתא, המבורגסה עם בשר מפורק, שיפוד ג'מבו שרימפס וסביצ'ה (32-50 ש"ח). משבוע הבא ייכנס לתפריט שפריץ האואר (17:00-19:00) עם קוקטיילים על בסיס שפריץ ומנות מוזלות.
סמטת הכרמל 30, ראשון-חמישי 12:00-חצות, שישי 12:00-18:00, שבת 17:00-22:00, 050-9157756

גודבר, בר טאפאס (צילום יח"צ)
גודבר, בר טאפאס (צילום יח"צ)

הלול של מוחי

גם לעניין הרוטיסרי נמצא פיתרון, ומי שעוף בגריל עושה לו את זה (ומי לא בעצם) מוזמן לסור למוחי. בדוכן החדש דנדש תמצאו כריך עוף רוטיסרי (35 ש"ח), חצי עוף עם שתי תוספות וסלט (40 ש"ח), "סלט עצבים עם הרבה אהבה ועוף מפורק" (35 ש"ח), עוף שלם ושתי תוספות לקחת הביתה (75 ש"ח) ועוד ועוד.
הכרמל 32, ראשון-חמישי 07:00-19:00, שישי 07:00-16:00, שבת סגור

מוחי והלול (צילום יעקב בלומנטל)
מוחי והלול (צילום יעקב בלומנטל)

 

>> כל המקומות החמים והשווים בשוק הכרמל
>> המסעדות הכי טובות בתל אביב: בכמה מתוכן אכלתם?
>> טיים אאוט חמסה: דוכני אוכל הרחוב הכי טובים בשוק הכרמל