כוכבת הארי פוטר: "היטלר ניצח אותנו. אני מתביישת בישראל"

מרים מרגוליס, "הארי פוטר" (צילום: יחסי ציבור)
מרים מרגוליס, "הארי פוטר" (צילום: יחסי ציבור)

השחקנית הוותיקה והמוערכת מרים מרגוליס בסרטון וידיאו מטעם ארגון יהדות אוסטרליה: "זה נראה כאילו היטלר ניצח. הוא הפך אותנו היהודים מעם רחמן ואכפתי לאומה אכזרית, רצחנית ולאומנית שרודפת ורוצחת נשים וילדים. מה שאנחנו עושים, יהודים בישראל, הוא מזעזע, מביך ומרושע"

מצבה של ישראל בעולם ממשיך להידרדר במהירות, ולא עובר יום בלי שכוכב הוליוודי כזה או אחר ישגר הודעות גינוי נגד המתקפה הישראלית בעזה בקריאה להפסקת אש. המצטרפת הטרייה כואבת במיוחד: מרים מרגוליס, השחקנית הוותיקה והמוערכת שכיכבה בין היתר כפרופסור ספראוט בסדרת סרטי "הארי פוטר", שפרסמה בטוויטר הצהרה חריגה בחריפותה באמצעות הארגון היהודי Jewish Council Australia.

>> "סיינפלד" הצילה את "תרגיע": פרק הפרידה המושלם של לארי דיוויד
>> אוי געוואלד: הדמויות הכי יהודיות בטלוויזיה האמריקאית

מרגוליס, בת 83, מהשחקניות המוערכות ביותר בבריטניה, יהודיה בעצמה ואזרחית אוסטרליה, הוציאה את ההודעה כאקט של תמיכה בארגון, שקרא מוקדם יותר החודש לממשלת אוסטרליה להטיל אמברגו נשק וסנקציות כלכליות על ישראל בעקבות ההרג וההרס בעזה. מרגוליס גינתה בהודעתה גם את מתקפת חמאס בשבעה באוקטובר ואת אחיזתו בחטופים, אך זה מתגמד לעומת המילים הקשות בהן תקפה את ישראל.

"אף פעם לא התביישתי בישראל כמו שאני מתביישת עכשיו", אמרה מרגוליס בוידיאו שהקליטה, "זה נראה כאילו היטלר ניצח. הוא הפך אותנו היהודים מעם רחמן ואכפתי שדוגל ב'אהבת לרעך כמוך' לאומה אכזרית, רצחנית ולאומנית שרודפת ורוצחת נשים וילדים. כמובן שאני מגנה את פעולות החמאס, אבל מה שאנחנו עושים, יהודים בישראל, הוא מזעזע, מביך ומרושע".

מרגוליס הוסיפה ש"בשם האנושות אני קוראת לכל היהודים לצעוק, לצווח ולהתחנן להפסקת אש. זה לא אנטישמי כשיש לך דעה אחרת על המעשים של ישראל במלחמה. אנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון, והדבר הנכון הוא הפסקת אש ועצירת ההרג. בהחלט צריך להתעקש גם על שחרור החטופים, אבל זה לא אנטישמי לטעון שמה שישראל עושה פסול ומרושע".