סדרת אנימה בהפקת משרד החוץ מנסה למשוך תיירים מיפן

שגרירות ישראל ביפן עשתה את המוזר מכל והשיקה סדרת אנימה בשביל לעודד את התיירות היפנית בישראל. בזבוז כספים מגוחך או מהלך שיווקי מקורי?

29 באוקטובר 2014

משרדי הממשלה השונים כבר השיקו קמפיינים מוזרים לאורך השנים, אך הקמפיין האחרון של משרד החוץ, וליתר דיוק שגרירות ישראל ביפן, מנצח את כולם. מדובר ביוזמה של השגרירות לעידוד תיירות של אזרחים יפנים בישראל והדרך בה הם בחרו לעשות זאת היא על ידי סדרת אנימה יפנית די מגוחכת. הפרק הראשון בסדרה הושק אמש (28.10) בפרופיל יוטיוב שנוצר מטעם השגרירות.

במהלך הפרק, שאורכו כ-7 דקות, אנו נחשפים לסיפורן של סאקי ונוריקו, שתי אחיות יפניות שבוחרות לבקר בישראל. על אף שהשתיים דוברות יפנית ואין תרגום (מלבד התרגום הג'יברישי שכנראה הגיע מגוגל טרנסלייט), ניתן להבין באופן כללי את מהלך העניינים.

במספר קטעים לאורך הסרטון ניתן לראות את הקמע של שגרירות ישראל ביפן, "שלום צ'אן", שהושק לפני מעט יותר משנה. כיאה לציפור (יונת שלום, כנראה) הוא לא מדבר אלא משמיע מין צפצופים ביזארים וחמודים, מה שלא מנע ממנו לזכות בתפקיד המסביר הלאומי, שמספק מידע אינפורמטיבי על מדינת ישראל. הסדרה כוללת 7 פרקים, כל אחד מהם יתמקד באזור אחר בישראל, כגון ירושלים, ים המלח ומצדה, הנגב והצפון. בכל אזור תתמקד הסדרה בתחומי המומחיות שלו ובמקומות החשובים בו. אז אם תהיתם כיצד נראה בזבוז כספי ציבור בזמן אמת, קיבלתם דוגמה נהדרת. מצד שני, יפנים ידועים באהבה שלהם לדברים מוזרים, כך שאולי הסדרה עוד תיחשב להצלחה בקרבם.