סופ"ש גאווה 2023: המצעד. המסיבות. האירועים. כל הפרטים

אנחנו חוזרות אל הטיילת, ביץ'! מצעד הגאווה 2021 (צילום: גיא יחיאלי)
אנחנו חוזרות אל הטיילת, ביץ'! מצעד הגאווה 2021 (צילום: גיא יחיאלי)

הנה זה בא: מצעד הגאווה מתפצל לשני מגה-אירועים, פסטיבל וויגסטוק ומסיבת הנשים המרכזית גם בקטע, עשרות מסיבות עומדות לשטוף את העיר, ואנחנו יודעות בדיוק איך ומתי להיערך לשבוע הפורענויות בתל אביב // המדריך הדי-מלא והמתעדכן לסופ"ש הגאווה

שבוע הגאווה יצא לדרך בסופ"ש האחרון עם מצעד הגאווה הירושלמי בחמישי, ועם ה-Dyke March הראשון בתולדות תל אביב שהתרחש בשישי, אבל המנה העיקרית עוד לפנינו והשנה היא גדולה במיוחד, אז כדאי שתבואו רעבות כמו שאתן אוהבות. אירועי הסופ"ש הקרוב יתחילו באופן מסורתי הרבה לפני סוף השבוע, ובשלה השעה להכריז שבשבוע הגאווה כל השבוע הוא סוף השבוע. עשרות אירועים ומסיבות לפנינו, אז החזיקו חזק את התחתונים, קחו גם מים רגילים לדרך ושמרו על הלחלוחית הפנימית שלכם. התחלנו.

 

שלישי 6.6 // וויגסטוק: דראג קווינז בגן העצמאות

אירוע הוויגסטוק השנתי של תל אביב חוגג 25 שנים של פאות מוגזמות ואיפור מטריף על כל הוודג'. גם השנה יתקיים מופע הדראג הגדול בישראל בגן העצמאות (החל מ-18:30), הלוקיישן המקורי אליו חזר לראשונה בשנה שעברה באקט מפואר של ריקליימינג. את האירוע ינחו ציונה פטריוט ואוריאל יקותיאל, אורחת הכבוד תהיה אסתי זקהיים יקירת הקהילה, ועל הבמה יופיע ליינאפ מסחרר של דיוות הדראג המובילות בארץ. במסגרת המופע יוכרזו גם הזוכות בקטגוריית "Next in Drag", הכניסה חופשית והוא מיועד לכל הגילאים. מסיבה יותר טובה מזאת לא תהיה לכם ביום שלישי. פרטים נוספים כאן.

בחורות מסורתיות בסך הכל. וויגסטוק 2021 (צילום: הגר בדר)
בחורות מסורתיות בסך הכל. וויגסטוק 2021 (צילום: הגר בדר)

רביעי 7.6 // RiseUp &Unite: מסיבת הנשים המרכזית

משנה לשנה גוברת המודעות וגובר הפוקוס לגבי נוכחותן של נשים במרחב הלהטב"קי – כן, גאווה זה לא רק בנים שריריים בתחתונים למרות שאין כמו בנים שריריים בתחתונים למעט אולי בנות שריריות בתחתונים אנחנו ממש משתדליםות פה – ובפעם השלישית (מסורת!) תתקיים מסיבת הנשים המרכזית בגן העצמאות על רקע השקיעה היפה ביותר במזרח התיכון. בליינאפ: הופעות של שירי מימון, אקו, ריקי בן ארי ולישי, סטים של אלמוג אפלמן, שיר פורטמן, רוני ספר, מיכל שר, שקד דודוביץ ואלמוג לבר. הכניסה חופשית מגיל 18 החל מהשעה 18:00. פרטים? איך אתן אוהבות פרטים.

מסיבת הנשים המרכזית של הגאווה – WAKE UP TEL AVIV 2022זוכרות איך הרמנו את העיר? ????אז זה הזמן לתמונות מאותו הערב!???? ויש גם בונוס- סרטון סיכום מרים, עכשיו באינסטוש שלנו

Posted by ‎המרכז הגאה – TLV LGBTQ Center‎ on Thursday, July 21, 2022

חמישי 8.6 // מצעד הגאווה חוזר לטיילת. בערב!

אחרי שנה של גלות שנויה במחלוקת בשדרות רוקח, חוזר מצעד הגאווה בשנתו ה-25 אל הטיילת ומגשים פנטזיות של עשרות אלפים שהתייבשו ונשרפו בשמש הקופחת בשנים עברו כשהוא עובר אל שעות הערב. ההתכנסות לקראת המצעד תתחיל לקראת השעה 17:00 ברחוב של"ג (מול חוף גורדון פלוס מינוס) והוא צפוי לצעוד על הרברט סמואל עד לשקיעה בסביבות 20:00 עם לא פחות מ-9 משאיות של הליינים המובילים וארגוני הגאווה. עשרות רבות של אלפים צפויות להגיע למצעד השנה, גם כהפגנה פוליטית נגד ההפיכה המשטרית שמאיימת להחזיר את זכויות הלהט"ב עשרות שנים לאחור, ויכלול כנראה נוכחות מורגשת של ארגוני ותנועות ההתנגדות. לרגל המצעד יבוצעו שינויים בהסדרי התנועה והרחובות המגיעים להרברט סמואל צפויים להיחסם החל מהשעה 14:00 לאורך תוואי המצעד. התחבורה הציבורית, כך מבטיחים המארגנים, תתוגבר. עוד פרטים? הנה הם כאן.

גאווה בערב. בכל מוצ"ש בקפלן יש מצעד גאווה קטן (צילום: אלכסיי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
גאווה בערב. בכל מוצ"ש בקפלן יש מצעד גאווה קטן (צילום: אלכסיי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

חמישי 8.6 // אבל איפה כל המסיבות אחרי המצעד?

ומה בדיוק אמורים לעשות כל רבבות הצועדים כשהמצעד מסתיים? נו מה, הכל אנחנו צריכים להסביר לכם? ללכת למסיבות כמובן. סופ"ש הגאווה הזה יציע עשרות מסיבות מכל הסוגים והז'אנרים לכל הנטיות והמגדרים, והדבר היחיד שנותר לעשות הוא לבחור ביניהן. וזאת בעיה גדולה כמובן. אבל יש לנו פתרון כמובן: בדקו את מפת הליינים הלהטב"קים הלוהטים של תל אביב, בחרו את הליין שמתאים להעדפות שלכם ולכו למסיבה שלו. נגמרו הכרטיסים? גם זאת בעיה גדולה כמובן. אבל יש לנו פתרון כמובן: חפשו מסיבה אחרת. לא רוצים מסיבה? בחוף הילטון, אחד החופים הגאים בעולם, תתקיים הקרנה של "בוהמה רפסודית" ויוגשו קוקטיילים גאים וצוננים ברגוע (כדאי להזמין מקום מראש). כלומר ברגוע יחסית, כן?

בית ומקום מפלט לכל הקהילה. מסיבת פאג, האומן 17 (צילום: ליאל בומברג)
בית ומקום מפלט לכל הקהילה. מסיבת פאג, האומן 17 (צילום: ליאל בומברג)

שישי 9.6 // מסיבת הגאווה המרכזית

המסיבה המרכזית של שבוע הגאווה, שהתקיימה תמיד מיד בסיומו של המצעד, התפצלה למגה-אירוע בפני עצמה ותתרחש השנה למחרת בפארק גני יהושע החל מהשעה 12:00. לכבוד 25 שנות מצעדים ומסיבות, תתרומם בפארק הבמה הגדולה בתולדות שבוע הגאווה ועליה יעלה ויופיע ליינאפ משוגע שכולל בשלב זה את איגי וקסמן, איזי, אלין גולן, אקו, ג'יין בורדו, חן אהרוני, מאיה בוסקילה, מירי מסיקה, נונו, נועה תשבי, נוער שוליים, נטע ברזילי, נס x סטילה, עברי לידר, עדן דניאל גבאי, עמרי סמדר ושלומית אהרון, רד אקסס, ריף כהן, רן דנקר, שחר טבוך, שיר זוארץ ותמיר גרינברג. בעמדת ה-DJ ינגנו אלירן הלוי וינון יהל.

ההמונים מתאספים אחר הצהריים בגני יהושע. מצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)
ההמונים מתאספים אחר הצהריים בגני יהושע. מצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)

שבת 10.6 // עופרה עולהההההההה

יש המון מסיבות בשבוע הגאווה, אבל בעצם יש רק מסיבה אחת: אירוע הענק השנתי של עופר ניסים יגיע לפארק הירקון גם השנה משעה 16:00 אל תוך הלילה, וצפוי לכלול הופעות אורח והפתעות רבות ומוגזמות מתמיד. אם עוד לא התארגנתם על כרטיס זה ממש הזמן.