סטנדאפ נגד לואי סי.קיי: שני אירועי מחאה יתקיימו נגד המטרידן

מחוץ להופעה של סי.קיי בשבת תתקיים מחאה, ובמקביל ייערך ערב סטנדאפ שיעביר תרומה למרכזי הסיוע. במה תבחרו?

לואי סי.קיי וצעדת השרמוטות (צילום: יח"צ, אורן זיו)
לואי סי.קיי וצעדת השרמוטות (צילום: יח"צ, אורן זיו)
20 בנובמבר 2019

ביום שבת הקרוב (23.11) יהיו לתושבות ותושבי תל אביב והסביבה שלוש אפשרויות בחירה: ללכת למופע הסטנדאפ של לואי סי.קיי, ללכת למופע סטנדאפ שההכנסות ממנו יועברו לנפגעות תקיפה מינית, או להתאסף מחוץ להאנגר 11 ולהפגין. נדמה שהבחירה קלה.

הכרטיסים להופעה של סי.קיי נמכרו במהירות כל כך גדולה מרגע ההכרזה, שהמארגנים מיהרו להוסיף שתי הופעות. כבר יותר משנתיים שסי.קיי מתמודד עם השלכות פרשת ההטרדות המיניות שלו, אלא שנראה שהזיכרון הציבורי נמחק כליל. "הטיעון שכל הזמן נשמע הוא שצריך להפריד את האדם מהיצירה, אבל הטיעון הזה לא עובד אצלי", אומרת מאיה פז, מארגנת ערב הסטנדאפ "מטריד כמה שזה מצחיק" (וגם כותבת ביקורות טלוויזיה ב־Time Out). בערב הזה היא תופיע לצד עמית הרשקוביץ, לילך וולך, חן זאוסמר, שיר קנובלר ונעמה שטיין. "שמעתי מנשים אחרות שהעיסוק שלו בחומרים אישיים והחקר שלו אחר האמת, כשכל הזמן הזה הוא הסתיר מעשים נוראים, פשוט לא מאפשר להן לצרוך את הקומדיה הזאת". פז החליטה שאם היא כבר יוזמת ערב מחאה, כדאי שהיא תגבה את הדיבורים בכסף – וכל ההכנסות מהמופע יועברו לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. "רצינו להגיד: אנחנו איתכן. מה זה איתכן? זה גם אנחנו. יש כאלה שאומרים שכל עוד זה מצחיק זה בסדר, אבל אפשר להצחיק גם בלי להטריד אף אחת".

עמותת כולן, הפועלת לקידום השיח והעשייה הפמיניסטית בישראל, ארגנה הפגנה שתתקיים מחוץ להאנגר 11 תחת הכותרת "מאמינות למתלוננות". המארגנות מזמינות את כל מי שרוצה לבוא והזכיר לנכנסים כי הם נותנים לגיטימציה לאלימות מינית.

← "מצחיק כמה שזה מטריד", אוזןבר, שבת (23.11) 20:00, 50־100 ש"ח (המחירים שונים לטובת מי שתרצה לתרום יותר). לאיוונט

← הפגנת "מאמינות למתלוננות", מחוץ להאנגר 11 תל אביב, שבת (23.11) החל משעה 18:00. לאיוונט