לרגל יום הזיכרון לשואה והגבורה: סרטי שואה ב-10 שקלים בלבד

"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

יצאו ביוזמה חשובה לכבוד יום השואה והגבורה: הסינמטק מציע הקרנות של מבחר סרטי שואה בעלות של עשרה שקלים בלבד. בין היתר תוכלו לצפות בסרטו החדש והמדובר של ארי פולמן, הטייק המקורי שלו על סיפור אנה פרנק, לפני כולם

אירועי ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שמתקיים היום (ד') יכללו שלל אפשרויות לציון היום ברחבי העיר, בין אם מטעם העירייה ובין אם באירועים אלטרנטיביים, אבל אם אתם הטיפוס שלא מצליח להתרגש בטקסים, או שאולי זיכרון בסלון קשה לכם מדי, אולי צפייה בסרט שואה על המסך הגדול היא מה יעזור לכם להיכנס לאווירה האפלולית והמיוחדת של היום הזה. וזה גם לא ידרוש מכם להוציא יותר מדי כסף.

במהלך ערב יום השואה, עד 18:00, הסינמטק הקרנות של סרטים ליום השואה – 11 סרטים דוקומנטריים ו-2 סרטים עלילתיים – במחיר 10 ש"ח בלבד. אחד הסרטים היותר מסקרנים שתוכלו לראות בכלום כסף יהיה הצגת טרום בכורה לסרט ״איפה אנה פרנק״, החדש של ארי פולמן (״ואלס עם באשיר״). הסרט כבר הוקרן השנה בפסטיבל קאן וצפוי לצאת לאקרנים באופן רשמי ב-5 למאי. מדובר בעיבוד מקורי לסיפורה המוכר של אנה פרנק, כאשר הדמות הראשית בסרט היא דווקא קיטי, החברה הדמיונית שאנה פרנק כתבה לה את היומן. בין השאר, הוא עוסק בסוגיות מורכבות שמעסיקות אותנו גם בימים אלה, כמו זכויות האדם ופליטים.

במקביל תתקיים גם הקרנת סרטו הדוקומנטרי של יובל גדרון, "אצל יקים זה יותר קשה", כאשר לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצר ואביו, בני גדרון. הסרט מתעד מסע שורשים בגרמניה להיכרות עם משפחת אביו ועוסק בשאלות של זיכרון בין דורי שמגיע עד לדור השלישי, ומעלה שאלות על מורשת משפחתית ומשמעות הזהות היהודית-ישראלית בצל השואה. הכניסה לסרט זה ללא תשלום, אבל כן בהזמנה מראש.

סינמטק תל אביב, הארבעה 5, לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים להקרנות