מהי המסעדה הטובה בעולם? הזוכות בדירוג המסעדות של סן פלגרינו

אמש הוכרזו 50 המסעדות הטובות בעולם לפי הדירוג השנתי של מדריך סן פלגרינו. מי קטפה את המקום הראשון וכמה גבוה התברגה Noma האיקונית?

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
26 ביוני 2019

אירוע השנה בזירה הקולינרית העולמית התקיים אתמול בסינגפור ובו הוכרזו 50 המסעדות הטובות בעולם של מדריך סן פלגרינו. רק מסעדה אחת זכתה בתואר הנחשק להיות הטובה ביותר והיא Mirazur הצרפתית עם 3 כוכבי מישלן ובראשה השף הארגנטינאי Mauro Colagreco. השף מאורו זכה בעבר בתואר שף השנה בצרפת ודורג במקום ה-3 בשנה שעברה. מדובר במסעדה עונתית במיוחד, ללא תפריט כתוב. לדבריו של השף מאורו: "אנשים שואלים אותי כל כמה זמן אני משנה את התפריט. למירזור אין 4 עונות, יש לה 365 עונות". את המסעדה מקיפה גינה ממנה נקטפים מדי יום חומרי גלם טריים, ודגים טריים מהים התיכון מגיעים מדייגים מקומיים. זוהי הפעם הראשונה מזה 18 שנה שצרפת מאפילה לפסגה וזוכה במקום הראשון.

>>מי היו המסעדות המובילות בדירוג לפני שנה?

במקום השני מדרוגת Noma הדנית עם שני כוכבי המישלן שבראשה עומד השף רנה רדזפי שבה ובועטת לאחר היעדרות של שנתיים. זו לא הפעם הראשונה שנומה בפרונט, אחרי שהגיעה למקום הראשון מספר פעמים. נומה היא מסעדה פורצת דרך בקולינריה העולמית והשראה לשפים רבים, מתמחה בעיקר באוכל נורדי ונשענת על עונתיות, התססה וליקוט חומרי גלם טריים מדי יום ביער.

במקום השלישי נמצאת Asador Etxebarri, מסעדה עם כוכב מישלן מחבל הבסקים בספרד, אשר מתמחה בגריל ובצלייה של דגים, פירות ים ובשרים ברמה הגבוהה ביותר.

במקום הרביעי: Gaggan עם שני כוכבי מישלן מבנגקוק, אחת המסעדות המוכרות בעולם שבעבר קטפה את המקום הראשון באסיה וכיכבה בעשיריה הפותחת. המסעדה מציעה ארוחה הודית פרוגרסיבית המורכבת מלא פחות מ25 מנות שמופיעות כאמוג'י.

במקום החמישי Geranium, מסעדה עם 3 כוכבי מישלן מקופנהגן בה מוגש תפריט של 20 מנות באופי עונתי-נורדי. המסעדה ממוקמת בקומה האחרונה של בניין המשקיף על העיר כולה, ובה ניתן לחזות בעונות השנה בהתאם לתפריט המשתנה.

עוד חדשות אוכל:
הבר מקונג ייסגר בסוף יולי
חמישה קינוחים מדהימים בברלין
נערה בת 19 פתחה בר בשוק הכרמל

בין פורצי הדרך בטקס הייתה השפית  Daniela Soto-Innes בת ה28, אשר זכתה בתואר השפית הטובה ביותר בעולם. דניאלה מובילה מסעדה מקסיקנית בניו יורק בשם Cosme שהגיעה למקום ה23. יש לציין שלמסעדה אין כוכבי מישלן כלל. בפרס האייקון זכה השף הספרדי José Ramón Andrés Puerta אשר עבד בEl bulli והביא את הטאפאסים לארה"ב. השף הקים מטבחים הומניטריים חינמיים על מנת להילחם בעוני וברעב.