אתם לא לבד: כל הדרכים לקבל עזרה נפשית בימי המלחמה

בטיפול. צילום: Shutterstock
בטיפול. צילום: Shutterstock

נדמה שכל מדינת ישראל נמצאת כרגע בפוסט טראומה, ואנחנו אפילו לא בשלב ההתחלתי של לעכל את המצב. אל תהססו לפנות למי שיכול לעזור, ובימים האלו יש המון ארגונים מסייעים שמציעים עזרה נפשית ללא שום עלות. תנו להם לעזור לכם לשמור על עצמכם

12 באוקטובר 2023

ער״ן

עמותת ער"ן – עזרה ראשונה נפשית – היא העמותה הישראלית הגדולה ביותר לתמיכה נפשית. תוכלו ליצור איתם קשר במספר 1201 במשך 24/7, בנוסף לסיוע נפשי בצ'אט באתר, בווטסאפ או בסמס במספר טלפון 0529993544 – שלושת השירותים בין השעות 08:00 עד חצות.

נט"ל

נט״ל היא עמותה לנפגעי טראומה על רקע נפשי. קו סיוע של נט״ל בטל' 1-800-363-363, או באתר שלהם. בנוסף עמותת נט״ל יש את קו ״נפש אחת״ במספר 8944* שהוא קו תמיכה וסיוע נפשי טלפוני של משרד הבטחון, אגף השיקום.

לא צריך להתמודד לבד עם הטראומה. צילום: Shutterstock
לא צריך להתמודד לבד עם הטראומה. צילום: Shutterstock

קופות חולים

כן, בימים אלה גם קופות החולים מפעילות קווים מיוחדים ומוקדי תמיכה. קופת חולים כללית מפעילה מוקד במספר 03-7472010. קופת חולים מכבי מפעילה קו תמיכה שמאויש ע"י עובדים סוציאליים 3555*. מבוטחי לאומית יכולים לקבל סיוע נפשי במוקד אחיות 507*. מבוטחי מאוחדת יכולים ליצור קשר עם מוקד 3833*.

על״ם

עמותת על״ם לנוער במצבי סיכון פתחה קו לייעוץ, תמיכה וסיוע עקב המצב הביטחוני. ניתן לפנות לצ'אט האנונימי של עלם באתר העמותה, או בוואטסאפ במספר 054-942-4062.

איל״ן

עמותת איל"ן, איגוד ישראלי לילדים נפגעים, פתח קו חם שאליו יכולים להתקשר צעירים ובוגרים עם מוגבלות פיזית ובני-משפחה. בשיחה ניתן להתייעץ בנושאי זכויות ולקבל מידע, תמיכה וסיוע נפשי.
ניתן לצור קשר ולפנות במספר 1-800-50-50-55

TalkSpace

חברת TalkSpace, המספקת שירותי טיפול, פותחת חמ״ל סיוע נפשי בישראל ללא תשלום. הסיוע ניתן על ידי נשות ואנשי מקצועות בריאות הנפש, מתחומי הפסיכיאטריה, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית ומטפלים באמצעות אומנות. נפגעי אירועי הטרור והלחימה ובני משפחות הנפגעים, הסובלים מקושי נפשי, מוזמנים למלא טופס פנייה לקבלת סיוע נפשי ראשוני.

לו יהי

לו יהי הינו אתר לסיוע נפשי בניהול ופיקוח של פסיכולוגים מורשים. האתר מנגיש מידע מעולם הטיפול לכל מי שחפץ בכך בימים הללו. באתר תוכלו למצוא כלים שעוזרים בהתמודדות עם חרדה, מצבי משבר, חוסר ודאות וטראומה. לאור המצב במדינה, אם אדם קרוב אליכם חווה אובדון וטראומה, במידה ואתם במקלט או סתם זקוקים להדרכה כללית איך להירגע – האתר מספק מידע רב בנוגע ויכול להנחות אתכם עם תכנים שמתאימים גם למבוגרים וגם לילדים.

הסתדרות הפסיכולוגים בישראל

מיזם משותף להסתדרות הכללית והסתדרות הפסיכולוגים בישראל: מוקד המידע והשירות של ההסתדרות מעניק סיוע נפשי באמצעות פסיכולוגים ופסיכולוגיות מטעם הסתדרות הפסיכולוגים בישראל. כל אדם שפונה למוקד המידע והשירות יופנה לקבלת סיוע טלפוני/אונליין על ידי מטפל מוסמך.
ניתן לפנות בדרכים הבאות: טלפון: 2382* בימים א׳-ה׳ בשעות 08:00 עד 18:00. וואצפ: 054-8678673. דוא״ל: moked@histadrut.org.il

אל תפחדו מהפסיכולוג. "שרינקינג" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
אל תפחדו מהפסיכולוג. "שרינקינג" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

Sign Now IO

חברת Sing Now IO הינה אפליקציה המגשרת בין קהילת החירשים לנותני שירות. בשל המצב הבטחוני, הפלטפורמה מעניקה לקהילת החירשים בעוטף עזה ובכל מדינת ישראל תמיכה באמצעות שיחות מיידיות עם מתורגמן לשפת הסימנים לכל שיחת חירום.

אוניברסיטאות

אוניברסיטת תל-אביב פתחה באמצעות השירות הפסיכולוגי שבדקאנט הסטודנטים והסטודנטיות מנהל קו בזום אליו כל עובד או סטודנט יכול להתחבר ולשתף בתחושותיו. הקו בזום פועל בין השעות 14:00-22:00 בלינק הבא
אוניברסיטת בר אילן פתחה קו לסיוע ולתמיכה נפשית בטלפון. הקו מופעל על ידי אנשי ונשות מקצוע מתחום בריאות הנפש. ניתן לפנות לסיוע באמצעות המספר 03-5318811, שיהיה זמין א'-ה' בשעות 22:00-8:00 וביום שישי בשעות 14:00-10:00.

BetterHelp

אלון מטס, מנכ״ל חברת BetterHelp המעניקה טיפולים נפשיים וייעוץ, מעניק לכל ישראלי שנפגע מהמצב שישה חודשים של טיפול נפשי ללא עלות. הטיפול ניתן על ידי מטפלים מוסמכים ומתבצע בוידאו, טלפון וטקסט. שימו לב כי המטפלים נמצאים בארה״ב ובבריטניה, וניתן לבשל מטפל בשפה העברית – אך ייתכן כי לא תהיה זמינות ותוכלו להתייעץ עם מטפל בשפה האנגלית. כאן יש לינק להרשמה ולקבלת פרטים.