פילים נגד טילים: מה עושות חיות הספארי בזמן האזעקה?

מה עושות חיות הבר שבספארי או החתולים של תנו לחיות לחיות כשנשמעת אזעקה?

פילים. צילום: Shutterstock
פילים. צילום: Shutterstock
17 ביולי 2014

סרטון היוטיוב שפרסמה שגית הורוביץ מהספארי, שבו נראים הפילים הבוגרים מגוננים על הגורות הצעירות בהישמע האזעקה, הפך תוך כמה שעות לוויראלי. עם יותר מ־200 אלף צפיות, 800 לייקים ומאות שיתופים – הסרטון העלה את השאלה כיצד מגוננים על בעלי חיים בספארי ובמרחבים נוספים שבהם ישנם ריכוזים גבוהים של בעלי חיים.

בספארי מסבירים כי רוב בעלי החיים נמצאים כיום בחצרות. בתי הלילה שלהם הם מבטון, אך הנהלת הספארי לא רוצה לכלוא בהם את בעלי החיים לאורך כל היום. "אם המצב יחמיר או יהפוך ליותר מתוח, נשאיר את בתי הבטון פתוחים, כך שאם תהיה אזעקה סביר להניח שבעלי החיים ייכנסו לבתים המוגנים", מסבירה הורוביץ. עם זאת יש בעלי חיים אשר נמצאים באזור שגובל במרחב ציבורי. כך לדוגמה האריות שמסתובבים קרוב לחומה הנושקת לכביש גהה ולכביש הטייסים. במקרה זה בספארי לא לוקחים סיכונים מיותרים, והאריות כלואים מתחילת המבצע בבתי הבטון: "אם ייפול שם טיל, נראה אריות מסתובבים בגהה, וזה לא נראה לנו מצב בטוח".

אז לחתולים הגדולים יש מקלט, אבל מה עם חתולי רחוב קטנים וכלבים חסרי בית? בעמותת תנו לחיות לחיות הוציאו השבוע קול קורא לציבור בבקשה שיבואו לאמץ בעלי חיים, ובכך לפנות מקום לבעלי חיים הנמצאים ברחוב ואינם מוגנים. "מסיבה זו חשוב עוד יותר בימים אלה להגיע ולקחת כלבים לאומנה או לאימוץ. בזמנים כאלה הרבה יותר טוב לכל כלב או חתול להיות במקום בטוח עם מישהו שדואג לו באופן אישי ויכול לחבק או להרגיע אותו”, אמרה דנה שבת, דוברת העמותה. "העובדים והמתנדבים עושים כל מאמץ לחבק ולהעניק יחס אישי לכל הכלבים והחתולים בבתי המחסה ובמרפאות שלנו, אולם אין ספק שלכולם עדיף להיות בבתים, במיוחד בזמן חירום", מסבירים בעמותה. עוד מציינים בעמותה כי בזמן הסופה שאירעה כאן בחורף יצא קול קורא דומה שזכה ליותר היענות, ונכון לכרגע המבצע לא הביא איתו עלייה ניכרת בכמות האזרחים שבאו לסייע באימוץ בעל חיים.

ומה באשר למאות הכלבים וחתולים הנטושים שנמצאים כיום במבנה העמותה? "כולם מצויים במקום בטוח וסגורים, כך שגם כאשר הם נבהלים מן האזעקה הם אינם יכולים לברוח. לצערנו אין באפשרותנו להכניס את כולם למרחבים מוגנים", מסכמת שבת.