שלוש חברות ישראליות שהופכות מותגים לסיפור הצלחה

כבר עשרות שנים שמנסים להבין מה יהפוך מותג לסיפור הצלחה. קבלו הצצה ל-3 חברות ישראליות שמלוות מותגים וסוללות עבורם את דרך המלך עד לצרכן הסופי

אלעד רייכנברג ומור נחמני, ריצ'קיד. צילום: עמרי שפירא
אלעד רייכנברג ומור נחמני, ריצ'קיד. צילום: עמרי שפירא
23 באוגוסט 2018

תוכן שיווקי | freelancerim.co.il

תשאלו כל סטודנט בבית ספר לפרסום ותקשורת מהי המילה שחוזרת על עצמה הכי הרבה בחומר הלימוד שלו. כנראה שלא תיפלו מהכיסא אם התשובה שלו תהיה ״מותג״. נסו לחפש את המילה הזו בגוגל ותגלו שמעל שניים וחצי מיליון תוצאות מובילות אתכם לאתרים שבודקים מהו מותג וכיצד הוא הופך למצליח. מותגים מקיפים אתכם בכל מקום והם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו כמו שרמזורים הם חלק בלתי נפרד מהכביש. תשאלו למשל את מפתחי המשחק הסלולרי Logo Quiz שזכה למעל 60 מיליון הורדות בכל העולם.

[tmwdfpad]אבל מה הופך ״עסק רשום״ למותג? ומה הופך מותג לסיפור הצלחה? התשובה על כך שמורה בסוד עם אנשי מקצוע שלא ימהרו לגלות אותם. קבלו הצצה ל-3 חברות ישראליות שמייצרות את החומרים שמהם בונים הצלחה של מותג.

RICHKID

בתחילת שנות ה-90, המדען דונלד רומאן טובע את המונח ״חווית משתמש״ שמגדיר את מכלול החוויות של בנאדם בזמן שימוש במוצר וירטואלי. תנסו רגע לחשוב על סרט שאהבתם במיוחד ומה גרם לכם לזכור אותו. מה שהבמאי עשה כדי לגרום לכם להתרגש, הוא מה שמפתחי אתרים עושים מנת לייצר לגולשים את ממשק הגלישה הטוב ביותר. בעיני מנהלי מותגים רבים, חברת ריצ׳קיד נחשבת היום ל״שפילברג״ של האינטרנט.

כבר מעל 6 שנים שהם אחראים על אתרים קאנוניים שהפכו להיות מקור להשראה בקרב בעלי המקצוע. ריצ׳קיד נמנית בקרב מספר בודד של פירמות לפיתוח אתרים שעושה את כל התהליך אצלם בבית, ורק אצלם בבית. זה אומר שבעל מותג שמגיע לבנות אצלם אתר זוכה לקבל במקום אחד כל מה שהוא צריך. אם לדבר במונחים מקצועיים: כל שלבי העיצוב, הפיתוח, ניהול הפרוייקטים, ואפיון חווית המשתמש מתבצעים באותו המשרד ומשלימים זה את זה. דמיינו שמעצב פנים שבחרתם לדירה שלכם, עובד מחשב ליד האדריכל, הקבלן ומתקין המזגנים.

כל השלבים מתבצעים בבית אחד, ריצ'קיד. צילום: עמרי שפירא
כל השלבים מתבצעים בבית אחד, ריצ'קיד. צילום: עמרי שפירא

ריצ׳קיד לא מרשים לעצמם להרים פרויקט שלא משאיר חותם. העובדה שהאתרים שלהם כל כך זכירים, מעניקים ערך מוסף לסיפור מותג שקשה מאוד למצוא היום. ככה יצא שהחזון שלהם לא מתמקד בהצגת תכלית של יכולות טכנולוגיות אלא ביצירת חוויה ואינטראקציה עם המשתמש, שהרי חוויות טובות זכורות אצלנו לתמיד.

RICHKID | פייסבוק | אינסטגרם

AS WE DESIGN

 לא במקרה משווים את עולם המיתוג למקצוע האדריכלות. האנשים בשני התחומים מתחילים את העבודה שלהם מחזון אמורפי ועל שניהם לסיים אותו ביצירת מציאות ממשית. האחריות של הממתג והאחריות של האדריכל אינה מוגבלת ולמרות זאת, החתימה שלהם היא זו שתגשים את ייעוד הלקוח. בדומה לסיום עבודות הבניה אצל אדריכל, נהוג לחשוב שממתג מסיים את העבודה שלו כשהנראות הוויזואלית אושרה. בסטודיו למיתוג AS WE DESIGN הדברים מתנהלים מעט אחרת. שם מאמינים שמיתוג טוב הוא תהליך של הווה מתמשך, מתפתח ומגיב לשינויים. כנראה שזו הסיבה שלמעלה מ-10 שנים הם פוגשים מותגים משלב הרעיון הראשוני אבל נשארים איתם לאורך כל הדרך.

במקום שבו חברות מסיימות את העבודה ביצירת ספר מותג, צוות הסטודיו של אמיר ואילן מעניק לו חיים בכל הפלטפורמות הרלוונטיות ובכל מדיה שנכון לתקשר אותה. צורת העבודה ב-AS WE DESIGN מתוכננת גם לטווח הרחוק של המותג ככה שעיצוב הוא הצעד הראשון בעבודה שלהם, אבל ה-Money Time מגיע בשלבים המתקדמים שלו ובכל המקומות בהם הוא פוגש את הצרכן. ככה יצא שהם הפכו להיות אנשי הקריאטיב של הלקוחות שלהם- דבר שנדיר מאוד למצוא בקרב חברות מיתוג בארץ.

אמיר קריצ'מן ואילן פוטש, AS WE DESIGN. צילום: עמרי שפירא
אמיר קריצ'מן ואילן פוטש, AS WE DESIGN. צילום: עמרי שפירא

לצורך העניין, בריף כמו ״פלייאר לתערוכה״ לא יסתיים באי-מייל נכנס עם קובץ מכיוון שלא מדובר על חברת עיצוב. ב-AS WE DESIGN יודעים לכוון את המותג לראיה רחבה יותר עם אסטרטגיה קדימה גם ליום שבו הקמפיין הנוכחי יסתיים. זה לא פשוט, אבל השלבים הראשונים מכילים בתוכם את ההתסכלות על המותג גם 30 שנה קדימה. יעיד כל לקוח: כשהסטודיו שלך הופך להיות שותף מלא לחיי המותג, זה אחד הדברים הטובים והיעילים ביותר שיכולים לקרות לו.

AS WE DESIGN | פייסבוק | אינסטגרם

DABUR

מותג הוא דבר קיים בכל רגע נתון. בדומה לבני אדם, ערכי מותג עשויים להשתנות אבל הם נמצאים בכל מזג אוויר, בכל יום ובכל יבשת. מצד שני, זה שמותג קיים לא מבטיח ששמעתם עליו. כבר למעלה מ-3 שנים ש-DABUR מייצרים למותגים נכוחות חיה ונושמת ברשת. הם נוכחים ופעילים בכל זירה שבה יש שיחה אונליין, לוקחים בה חלק באופן פעיל ועושים את זה כל הזמן. פשוטו כמשמעו: כל הזמן.

ככה זה כשהמפתח שלהם להצלחה מתחיל בחשיפה מקסימלית ומסתיים כשהרשת הולכת לישון. ומכיוון שהרשת לא הולכת לישון אף פעם, DABUR עובדים גם בשעות לא קונבנציונליות וערוכים לנטר כל דיון בכל שעה. המיקוד החיובי, בין אם הוא יזום או ספונטני, מנוטר בזמן אמת כך שהוא נמצא תמיד בשליטה. זה אומר שגם שיח שלילי או משבר רשת, מקבל פתרון אסטרטגי שמבוסס על שנים של ניסיון בתחום.

שיר סייג ואדוה אסל, dabur. צילום: שיר סייג ואדוה אסל
שיר סייג ואדוה אסל, dabur. צילום: שיר סייג ואדוה אסל

אם תחפשו את המשרדים של DABUR, סביר להניח שלא תמצאו אותם; זוהי חברת דיגיטל שכל העובדים שלה פועלים בכל מקום שבו יש אינטרנט. הזמינות התמידית מאפשרות להם קשר ישיר ומהיר כך שסביבת העבודה לא באמת רלוונטית וגדול מכך: מתבצעת בכל מקום ובתנאים שהם בוחרים.

DABUR יודעים להציג כמה, איך, מתי ומי דיבר על המותגים שלהם. וכן, כנראה שבעידן של היום זו הפלטפורמה הנוחה ביותר לנתח את תגובות הקהל. אם חלומו הוורוד של כל מותג הוא קשר ישיר ובלתי מתווך עם הצרכן שלו, בעידן של היום יש דרך להגשים אותו.

DABUR | פייסבוק