עלייה לצורך ירידה

דניאל פומרנץ, עורך דין יהודי־אמריקאי, החליט לעלות לישראל ולהקים את הגרסה העברית של מגזין פלייבוי

משתפן. דניאל פומרנץ עם המנטור, יו הפנר
משתפן. דניאל פומרנץ עם המנטור, יו הפנר
6 בפברואר 2013

תכירו את דניאל פומרנץ – עורך דין יהודי־אמריקאי בן 37 שבקרוב מאוד הולך להפוך ליו הפנר הישראלי. לפני כשנה, לאחר סדרת ביקורים בארץ, החליט פומרנץ לעלות, ולהביא איתו משהו מהתרבות האמריקאית שאותה עזב – ולא סתם משהו, אלא את המגזין "פלייבוי". הוא מצא משקיעים, קנה זיכיון והרכיב צוות שבראשו העורכת נטע יעקובוביץ־קידר, לשעבר כתבת באתר Onlife.

כעת הם כבר עובדים במרץ לקראת הגיליון הראשון שאמור לצאת לדבריו מתישהו בין פסח לפורים. "הייתי עורך דין 12 שנה בארה"ב, קודם בניו יורק ואז הרבה שנים בשיקגו, איפה שנולדתי וגדלתי", הוא מספר. "במשך התקופה הזאת הכרתי את עורכי הדין של פלייבוי, הלכנו ביחד לסמינרים וכאלה. מה שקרה זה שהגעתי לישראל לכנס עורכי דין, וכל כך נהניתי והרגשתי בבית שחזרתי שוב ושוב. הבחנתי שיש פה תרבות מודרנית ופתוחה, אבל שמתי לב גם שאין פה מגזין פלייבוי.

"אז כשחזרתי לשיקגו דיברתי עם חברי עורכי הדין על זה והם הציעו שאדבר עם המחלקה הבינלאומית של החברה.הם אמרו שזה רעיון טוב להביא את פלייבוי לארץ ושהם סומכים עליי. בנובמבר האחרון כבר הבאתי את הצוות ללוס אנג'לס ועשינו טריינינג במשרדי פלייבוי, למדנו את כל התהליך שלהם וגם בילינו זמן באחוזה. כרגע אנחנו מתרכזים בסגירת העניינים ובהוצאת גיליון ממש חזק שנהיה גאים בו".

מה הדבר הכי חשוב שלמדת מהמפגשים שלך עם יו הפנר?

"הדבר הכי חשוב שלמדתי מהף, והוא ממש מנטור שלי, זה שצריכה להיות לך תשוקה וגישה רצינית לעניין. יש לו תדמית של כיף ושפנפנות וזה, אבל הוא עדיין עובר על התוכן בצורה ממש מדויקת ויש לו עין לאיכות. חשוב לו שהמגזין תמיד יהיה משהו שמתאים לו. כאן בישראל כולם מכירים את המותג, אבל אין הרבה אנשים שממש מכירים את פלייבוי, שקראו את המגזין עצמו.

"אם עושים את זה, רואים שזה מגזין רציני ועמוק שיש בו מצד אחד תוכן רציני כריאיונות עם אנשים כמו מרתין לותר קינג, ג'ימי קרטר ואפילו יאסר ערפאת, ומצד שני יש את היופי והעוצמה והבנות, אבל אלו לא סתם בנות אלא אמנות. מה שלמדתי מיו זה כמה הוא דואג לכל הפרטים האלה, אף על פי שזאת חברה ענקית ומסובכת הוא מקפיד על הכל".

מי תהיה נערת האמצע של הגיליון הראשון, המרלין מונרו הישראלית?

"אנחנו לא יכולים להיכנס לכל הפרטים כי אנחנו רוצים לשמור הפתעות, אבל אני יכול להבטיח שלא נאכזב את הקהל. לגבי התוכן עצמו, אנחנו בונים שילוב חזק של תוכן בינלאומי ומקומי, אנחנו בודקים כל מאמר ודוגמנית בצורה ממש מדויקת. יהיה תמהיל יפה".