הוכרזו הזוכים בפרויקט ראשון של דיור בר השגה בת"א

הנרשמים להגרלה לשני פרויקטים ראשונים של דיור בר השגה בשכונת שפירא וביד אליהו, הגיעו הבוקר לבניין העירייה וחלקם יצאו משם מאושרים במיוחד

צילום: כפיר סיוון
צילום: כפיר סיוון

הבוקר (ד') התקיים בבניין עיריית תל אביב שבכיכר רבין אירוע חריג וראשון מסוגו – ההגרלה הראשונה לדיור בר השגה בתל אביב. תושבים רבים נרשמו להגרלה כבר בקיץ, והבוקר הוגרלו הזוכים, וביניהם משפחות, זוגות צעירים ורווקים. כולם אמורים לעבור לדירותיהם החדשות בתחילת השנה הקרובה.

רקפת שיקלי, הזוכה הראשונה בהגרלת דיור בר השגה. צילום: כפיר סיוון
רקפת שיקלי, הזוכה הראשונה בהגרלת דיור בר השגה. צילום: כפיר סיוון

מחירי הדירות בסיבוב הזה נעים בין 2,900 ש"ח לדירת 3 חדרים ל-3,100 ש"ח לדירת גן או 4 חדרים בשני פרויקטים, אחד בשכונת שפירא ואחד ביד אליהו.

העירייה קבעה תנאי סף להשתתפות בהגרלה ל-77 דירות, שכוללים תושבות של חמש שנים רצופות בעיר, הגבלת גיל (45-27), הוכחת חוסר בעלות על דירה נוספת ומיצוי כושר ההשתכרות.

על פי העירייה, בהמשך מתוכננות עוד כ-2,600 יחידות דיור, באזורים שונים של העיר, וביניהם רחוב העלייה, יפו (פרויקט אחד מיועד במיוחד לאוכלוסיה הערבית), יד אליהו, ארלוזורוב, רחוב יסוד המעלה, צפון מערב העיר ועוד.

"אנחנו משקיעים בנושא של דיור בר השגה יותר מ-10 אחוזים מתקציב הפיתוח ומאמץ רב להכנת עבודה מקצועית, בשיתוף מומחים", הסביר ראש העיר תל אביב, רון חולדאי. "למרות שזו עדיין טיפה בים, הדבר מהווה סמן עבור ממשלת ישראל ומודל שהמדינה ורשויות נוספות יכולים לאמץ ולייצר כמות ומלאי דירות אשר ישפיעו על שוק הדיור בישראל".

עוד הוסיף חולדאי כי הוא "מצפה מהממשלה להרים את הכפפה שאנחנו הנחנו, להסיר את מכשלות הבירוקרטיה, להקצות את הקרקעות ובעיקר לחוקק את החוקים הנדרשים כדי להסדיר את החוקיות של דיור בר השגה. זאת כדי שמעמד הביניים הבינוני-נמוך יוכל לחיות בכבוד במדינת ישראל".