מרצ מצטרפת לקואליציה של חולדאי

אחרי שפרשה מהקואליציה בתקופת המחאה החברתית, במרצ חוזרים לשתף פעולה עם ראש העיר. במסגרת ההסכם יהיו לסיעה שני סגני ראש עיר בתשלום

אחרי משא ומתן שנמשך כמה שבועות, גם מפלגת מרצ, שפרשה מהקואליציה במועצה הקודמת במחאה על ההתנהלות של חולדאי מול המחאה החברתית, נכנסת כעת לקואליציה של ראש העיר.

מרצ זכתה במספר המנדטים הגדול ביותר בבחירות האחרונות, שישה, וההסכם שחתמה כעת עם תל אביב 1, שזכתה לחמישה מנדטים, מרחיב את הקואליציה של חולדאי לכדי 26 מנדטים מתוך 31 חברי מועצה, כשרק צדק חברתי בראשות כרמלה עוזרי, שימו לב הורים בראשות ציפי ברנד ועיר לכולנו בראשות אהרון מדואל לא חתמו בינתיים על הסכם קואליציוני.

במסגרת ההסכם שנחתם הבוקר (חמישי) בין סיעת תל אביב 1 לסיעת מרצ בראשות מיטל להבי, הוחלט כי מרצ תזכה לשני סגנים בשכר – ככל הנראה המקום הראשון והשני ברשימה, מיטל להבי ומהרטה ברוך-רון בהתאמה – כאשר סגן אחד יהיה ממונה על הרווחה והשירותים והחברתיים, והשני על תחום התחבורה.

"לאור תוצאות הבחירות והאמון הרב שנתן הציבור במרצ, שנבחרה כסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר, ולאור הצלחת המו"מ הקואליציוני שבמסגרתו ניתנו לנו ערוצי השפעה מהותיים, החלטנו יחד עם חברי הנהלת סניף מרצ תל-אביב-יפו להצטרף לקואליציה בראשותו של ראש העירייה הנבחר ובחרנו בעשייה משמעותית למען תושבי העיר", אמרה לאחר חתימת ההסכם ראש סיעת מרצ מיטל להבי.

ראש העיר חולדאי אמר: "אני שמח שהקואליציה מתרחבת ושהגענו להסכמות גם עם סיעת מרצ על עבודה משותפת. סיעת מרצ כוללת כוחות חדשים לצד הכוחות הוותיקים ואני רואה בכך תגבור משמעותי לקואליציה העירונית, שיאפשר להגיע להישגים לטובת העיר ותושביה".

עוד ימלאו חברי המועצה של מרצ את התפקידים: יו"ר ועדת בינוי ותשתיות, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, יו"ר ועדה לנושאי תפעולים, יו"ר ועדה לענייני יפו, יו"ר ועדת המכרזים, יו"ר ועדה להקלה וסיוע לשוכרי דירות, יו"ר ועדה לקידום נושאי קיימות, יו"ר ועדה לקידום פלורליזם, מ"מ ועדה לקידום פתרונות דיור בר השגה, מ"מ ועדה לקידום נושאי תרבות, יועץ ראש העירייה לפיתוח גלובלי וחדשנות, וכן יועצת ראש העירייה למדיניות דיור והובלת הגדלת היצע הדיור.

כמו כן, לסיעת מרצ יהיה ייצוג בכל ועדה עפ"י ההרכב הסיעתי, ונציגים בוועדות הנהלה, כספים, מכרזים, חינוך, נכסים ושני נציגים בוועדת המשנה לתכנון ולבניה, שישולבו בצוותי שמיעת התנגדויות.