עגל הזהב של אהרון

יו"ר סיעת עיר לכולנו, אהרון מדואל, מתקרב לקואליציה ולתפקיד סגן ראש העיר, על אפם ועל חמתם של גורמים מרכזיים בתנועה

אהרון מדואל. צילום: מתי מילשטיין
אהרון מדואל. צילום: מתי מילשטיין
27 בפברואר 2014

מגעים מתקדמים בין ראש העיר חולדאי ליו"ר סיעת עיר לכולנו, אהרון מדואל, עשויים להביא את סיעת האופוזיציה הלוחמנית לקואליציה ואת מדואל לתפקיד סגן ראש העיר. קולות רבים בעיר לכולנו מתנגדים נחרצות לרעיון, אך מרביתם נמנעים מלהתבטא בחריפות נגד המהלך. מדואל מודה כי משא ומתן מתנהל זה זמן מה: "אני חושב שמוקדם מדי לעסוק בזה, אבל אני לא פוסל את חולדאי קטגורית ולאורך כל מערכת הבחירות אמרתי את זה. זה גם כתוב במצע שלנו. אנחנו בהחלט לא מתחננים, אבל כן מעוניינים להיכנס בתנאים מסוימים".

מהם התנאים?

"תנאים שמפורטים במצע שלנו. הם עוסקים במערכת החינוך, במצב בדרום העיר וביפו ועוד. גם הלחץ להיכנס מגיע משכונות הדרום ומיפו, מקומות שבהם קיבלנו הרבה קולות. אבל יש לנו תנאים ברורים שלא ניכנס בלעדיהם".

אבל הרבה מחברי התנועה מתנגדים.

"חברי הסיעה בעד המהלך באופן כללי, וקולות המתנגדים בטלים בשישים כרגע. אני גם לא בטוח שהמתנגדים הקולניים הם בכלל מצביעים שלנו. אני גם חושד שאלה שצועקים עכשיו נגד, הם אלה שירוצו לעירייה מול עיר לכולנו עוד חמש שנים".

המטרה היא להשפיע מבפנים?

"כן. אני חושב שאפשר וכדאי להשפיע מתוך המערכת. אני חושב שהניסיון של עיר לכולנו מראה שהישיבה באופוזיציה לא מתגמלת בסופו של דבר בבחירות. ישבנו חמש שנים והיינו אופוזיציה מאוד לוחמנית ולא הרגשנו את זה בקלפי. אני מאמין שאפשר להגיע להסכמות עם חולדאי שיאפשרו כניסה שלנו לקואליציה".

חברת המועצה מטעם עיר לכולנו, שלי דביר, קצת פחות מתלהבת מהמהלך המסתמן. "חשוב לי להדגיש קודם כל שלא מדואל וגם לא אני מחליטים בנושא כזה. אנחנו תנועה דמוקרטית והאספה שלנו, שיש בה 200 איש, היא זו שמוסמכת להחליט בנושא כזה. אנחנו מקיימים אספה אחת לכל חודש בערך, ולא דנו ולא הצבענו על העניין הזה. אין כרגע גם תאריך לכינוס האספה הבאה".

אבל את שומעת על המהלך.

"אני שומעת שיש הצעה מסוימת ויש הצעות נגדיות".

אז יש משא ומתן בשלבים מתקדמים?

"אולי יש אבל אני לא חלק מזה. תמיד יש משא ומתן. גם לפני חמש שנים היינו במשא ומתן עם חולדאי. אז הוא נעצר בשלבים יותר מוקדמים".

ויש לך דעה משלך או שתחכי לראות את ההצעה?

"אחכה לראות מה מציעים ולאן נושבות הרוחות. בכל מקרה אנחנו תנועה דמוקרטית עם מוסדות מסודרים וההחלטה תתקבל באספה".

שרון לוזון, שכיהן כחבר מועצה מטעם עיר לכולנו בקדנציה הקודמת, הוא מהמתנגדים הבולטים למהלך. "כניסה של עיר לכולנו לקואליציית חולדאי תהיה ליקוי מאורות של ממש", הוא אומר. "היא תהיה ניצחון של האופורטוניזם, הכלנתריזם והתועלתנות האישית על הרוח הדמוקרטית והחופשית שהתנועה שלנו ייצגה לאורך רוב שנות קיומה. זו תהיה מעילה באמון הבוחרים באופן הגס והבוטה ביותר, שכן אנשים ששמו כל בקלפי רצו קודם כל לבטא התנגדות לרוח הרעה שמייצג חולדאי, ובחרו בעיר לכולנו על מנת לוודא שבשום תסריט הקול שלהם לא ימצא את דרכו לחיזוק שלטון הרהב והשחץ, הקד"מ והיח"צ של ראש העירייה. עיר לכולנו שתשב בקואליציה שמעסיקה עובדי קבלן, שמפנה אנשים מבתיהם, שממסחרת את המרחב הציבורי, שמקצצת ברווחה ובחינוך, שפוגעת בערכי הטבע, שמבטנת את החוף, שבונה עיר לעשירים בלבד, שמטילה ארנונת שיא, שמנותקת מהציבור ורצונו – לא תהיה עיר לכולנו; ויהיה ראוי אם היא תחליף את שמה".