סערה בכוס מים: למה הטעם של מי הברז בצפון הישן הפך למוזר?

אם גם אתם מזגתם לעצמכם כוס מים מהברז השבוע והרגשתם שמשהו לא כשורה, אתם לא היחידים, הטעם של המים במרכז העיר והצפון הישן הפך למלוח. למה זה קרה ומתי הבעיה תיפתר?

מד מים (צילום: שאטרסטוק)
מד מים (צילום: שאטרסטוק)
6 במרץ 2018

מי שמתגורר בצפון הישן או בלב העיר ודאי שם לב השבוע למשהו מוזר. טעם מי הברז המגיעים לבתים התל אביביים השתנה – והפך למלוח ומתכתי. תושבים רבים ששמו לב לבעיה המטרידה הנמשכת כבר כמה ימים, תהו מה הסיבה לכך. "לפני כארבעה ימים שמתי לב שטעם מי הברז שונה", מספרת הסופרת סנונית ליס, המתגוררת בקרבת ארלוזורוב. תחילה, חשדה ליס כי הבעיה החלה בעקבות עבודות צנרת שבוצעו ברחוב בשבועיים הראשונים. "זה הלך והחמיר עד שהיה ממש בלתי נסבל לשתות אותם. העלתי פוסטים בנושא בפייסבוק ובטוויטר, ורבים – מאזור בוגרשוב ועד לאזור שלי – השיבו שגם אצלם הופיעה הבעיה".

כל הפרטים על רחוב ארלוזורוב
הצפון הישן: כל מה שצריך לדעת

לדבריה, "אני נוהגת לשתות מי ברז ולא רגישה במיוחד לטעם שלהם, אני מאמינה שמים מינרלים אינם בהכרח עדיפים, אבל כאן התעורר חשש בריאותי", אומרת ליס. "יש לי שני ילדים קטנים ואני מפחדת לתת להם לשתות מים שאולי יש בהם חומרים מזיקים". ואכן, תושבים נוספים המתגוררים בין היתר בשדרות בן גוריון, ז'בוטינסקי, דיזנגוף, רחוב מהר"ל, אנטוקולסקי, ליברמן ואמסטרדם, העידו גם הם על בעיה בטעם המים.

"בהתחלה שמתי לב למשהו מוזר, וחשבתי שמדובר בבעיה בתמי 4. זה היה נוראי, לא הייתי מסוגלת לשתות את המים האלה", מספרת חגית טרוגן המתגוררת ברחוב ז'בוטינסקי. "עשינו ניקיון לתמי 4, אבל הטעם נשאר אותו הדבר. כש-20 נשים נוספות מהאזור אמרו שגם הן שמו לב לבעיה – הבנתי שמדובר במשהו רחב יותר". לדברי טרוגן, מדובר בטעם של מים עומדים. "היה להם טעם מלוכלך, ממש כמו בברזיות של פעם. הוא היה עד כדי כך שונה מהטעם הרגיל שמיד הבחנתי בבעיה. אי אפשר לפספס את זה".

האם המים ישובו לקדמותם? רחוב ארלוזורוב (צילום: דין אהרוני רולנד)
האם המים ישובו לקדמותם? רחוב ארלוזורוב (צילום: דין אהרוני רולנד)

מחברת מי אביבים, תאגיד המים של העיר, נמסר: "ביומיים האחרונים התקבלו מספר פניות על מים מלוחים במרכז, באזור אספקה של באר ארלוזורוב. בבדיקות שטח שנעשו לא אותרו חריגות. יצויין שהבאר הופעלה לפני כחודש, באישור משרד הבריאות ולאחר קבלת תוצאות תקינות מהמעבדה. בתיאום עם משרד הבריאות, הופסקה אתמול (יום שני) בצהריים שאיבת המים מהבאר, עד לבירור העניין. בדיקות נוספות מבוצעות בימים אלו ותוצאות יתקבלו עד סוף החודש, ובינתיים אין שאיבת מים במקום". במוקד 106 של העירייה אישרו כי הופסקה הזרמת המים במקום וכעת מקבלים מים ממקור אחר. לטענתם, והמים באיכות תקינה כעת ומתבצע מעקב ובדיקות שוטפות בכדי לוודא זאת.