חוף אביב וחוף ירושלים בתל אביב נסגרו לרחצה בשל זיהום

שני חופים בתל אביב שוב נסגרו בגלל זיהום במי הים, והפעם - חוף אביב וחוף ירושלים. חושבים ללכת לחופים אחרים במקום? יש לנו חדשות רעות בשבילכם

תיירים בחוף בתל אביב (צילום: Getty)
תיירים בחוף בתל אביב (צילום: Getty)
2 באוגוסט 2016

משרד הפנים הודיע בצהרי היום (שלישי, 2.8), על סגירה לרחצה של החופים אביב וירושלים בעיר תל אביב. איסור הרחצה נובע מזיהום שהתגלה במים בחופים אלה, והוא חל עד להודעה חדשה. מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה לעניין כי "לא מדובר בהזרמת ביוב אלא במי תיעול אשר בשגרה נשאבים בתחנת השאיבה. בשל תקלה נקודתית בתחנה, הוזרמו מי התיעול לחוף ולים. אגף החופים ניקה את החוף באופן מיידי והתחנה טופלה ופועלת כסדרה. לאבטחת הרוחצים, סגר משרד הבריאות את החופים אביב וירושלים והעירייה פועלת ע"פ הנחיותיו".

לשמור לימים טובים יותר:
מדריך החופים המלא של טיים אאוט

מתכננים לצאת לכיוון חופים אחרים? הרשו לנו להזהיר אתכם. ברשתות החברתיות נחשף כי אזורים נוספים ברצועת החוף עלולים להיות מזוהמים: סרטון שפורסם בפייסבוק על ידי מדריך גלישה מציג את חוף הדולפינריום, שכבר נסגר לרחצה השנה בשל זיהום חמור – מוצף לחלוטין במה שנראה כביוב. הסרטון זכה למאות שיתופים ולתהודה רבה מצד תושבים ומתרחצים מודאגים. מעמותת צלול, אשר פועלת למען שמירה על החופים ומקווי המים בישראל, נמסר כי סגירת החופים נגרמה עקב תקלה בנקז בחוף הדולפינריום: "הנקז המטונף מכה שוב ושוב, ובעירייה מגלגלים עיניים במקום לטפל במפגע החוזר אחת ולתמיד, ולנתק את התשטיפים המזוהמים. צלול קוראת לחולדאי לטפל ביתר רצינות בזיהומים התכופים של עירו". אנחנו לא אופטימיים.